E-kniha

• Ihned ke stažení

279 Kč s DPH

RECENZE: Listopád (A. Mornštajnová) Už jste četli recenzi na novinku od Aleny Mornštajnové? Více informací

Popis

Román o toulavé kočičce pro všechny milovníky zvířat |

Toulavého kocourka Nanu zachrání jednoho dne před jistou smrtí mladý muž jménem Satoru Mijawaki. Pět let spolu žijí v jednom z tisíců tokijských bytů. Potom ovšem zasáhne osud a Satoru musí Nanuovi najít nového páníčka. Nasednou do Satoruovy stříbrné dodávky a vyrazí na cestu.

Během putování se Nanu setkává se Satoruovými přáteli z dětství a dostává se na místa, kam by se jinak nikdy nevydal. Postupně je mu čím dál jasnější, že za plánovaným rozloučením bude něco víc než jenom Satoruova komplikovaná finanční situace.

Proč se Satoru musí své milované kočky vzdát? Jaký osud ho v životě potkal? A jaké tajemství před Nanuem skrývá? Dojemný příběh o kočce a jejím člověku, odehrávající se v japonském prostředí, potěší nejenom milovníky zvířat a koček, ale hlavně ty, kteří hledají nenáročnou a přesto zábavnou knihu pro dlouhá odpoledne.

Sdílet 0

Nakladatel
Kontrast
datum vydání
2020
Jazyk
čeština
Počet stran
248

Jak si vede v knihy Dobrovský?

35996. v e-shopu | 35702. minulý týden | 515. nejlepší dosažené 11.10.2020

79. v E-knihy - Světová beletrie | 84. minulý týden | 20. nejlepší dosažené 04.11.2020

Hodnocení a recenze čtenářů

4.4 z 5 10 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Anonym

Kniha byla moc dobrá, smutná i veselá. Neobvyklá.Doporučuji

E-kniha, Kontrast, 2020,

• 4 z 5 hvězdiček Miroslav Sikora

Příběh je poměrně poutavý a hlavně ozvláštněný neobvyklým vypravěčem. Nevýhodou je, že je kniha poměrně krátká, proto nemohl být doceněn a plně popsán vztah mezi Satoruem a Nanem, alespoň z mého pohledu. Každopádně se jedná o odpočinkovou četbu vhodnou pro dlouhé večery, nebo jen jeden.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

• 4 z 5 hvězdiček Veve721

Kočka na cestách (Hiro Arikawa) Bože, tohle bylo tak průhledné hraní na city! Nejhorší na tom je, že se autorce její záměr dokonale vydařil a já na konci knížky brečela jako při "Titanicu" nebo u "Marley a já". Co na tom, že je už od prvních stran zcela jasné, jakým směrem se bude příběh ubírat, a že čtenáře vlastně nepřekvapí žádný velký dějový zvrat. Tahle knížka si nehraje na nic víc, než co od ní očekáváte podle názvu - jde o poklidný road trip chlapce Satorua a jeho nevrlého kocoura Nanu, kterého zachránil z ulice. Bohužel se však o kocourka nemůže dál starat, proto mu hledá vhodného majitele mezi kamarády z dětství. Nanu se ale svého páníčka nechce vzdát bez boje a vypadá to, že ani pro Satorua není lehké kocourka někomu přenechat... Může mít tenhle příběh šťastný konec? Knížka má své drobné nedokonalosti - například byly skrz oči kocourka popisovaný věci, které se ke kočičímu vnímání prostě nehodily (zásady pěstování rostlin). Jindy mě ale autorka nadchla tím, jak se do Nanua dokázala perfektně vcítit (láska ke kartonovým krabicím). Obecně bych se spíš přikláněla ke čtyřem hvězdám, ale nemůžu opomenout fakt, že mě i přes všechnu svou předvídatelnost a průhlednost závěr rozbrečel. Vztah majitele a jeho miláčka byl vykreslený naprosto dokonale a popisované krásy Japonska byly jen dalším velkým plusem. Za mě osobně můžu knížku jen a jen doporučit. Určitě je skvělou volbou pro pochmurné zimní večery, kdy potřebujete zahřát srdíčko knižní jednohubkou s pořádnou dávkou kočičí roztomilosti.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

• 5 z 5 hvězdiček Marek Herman

Hlavní hrdinou příběhu je kocour Nana, kterému pomohl mladý muž Satoru Mijawaki, když ho srazilo auto. Následně se stali nerozlučnou dvojicí. Satoru se jednoho dne rozhodne, že najde nového pána pro kocoura, a tak putuje společně s kocourem za svými kamarády z dětství. Společně vzpomínají na chvíle strávené v dětství a v dospívání.. Kniha je vyprávěna z pohledu kocoura, příběh se odehrává v Japonsku. Jedná se o oddechovou knížku, v knize se vyskytuje humor, ale zároveň i smutné okamžiky a otázky k zamyšlení. Při čtení mi ukáplo několik slz. Knihu tvoří tzv. záznamy, které bychom mohli nazvat kapitolami. Možná by se dalo autorce vytknout to, že některé věci, které byly řečeny, v knize několikrát připomínala, ale jinak hodnotím knihu pozitivně, kniha se četla dobře, opětovně jsem se začetl, takže jsem knihu přečetl za jeden den. V knize se vyskytuje také několik černobílých ilustrací. Přebal knihy je nádherný. Kniha je vhodná pro všechny čtenáře, kteří mají rádi zvířata. Samozřejmě hlavním hrdinou je kocour, ale v knize se vyskytují také jiná zvířata. V knize se mimo jiné také dočteme, co měl kocourek Nana rád a co ho naopak netěšilo, což lze asi obecně vztáhnout na všechny kočky.

E-kniha, Kontrast, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Petr

Přečteno asi za den a půl ten typ knížky, co mě chytla a nutila číst dokud jsem nebyl na konci.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

• 4 z 5 hvězdiček Marcela Harvánková

Pěkná a oddechová kniha do deštivých dnů.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

• 2 z 5 hvězdiček Eva Francová

Příběh o putování mladého muže Satoru s kocourkem Nanou. Tomu potřebuje najít páníček nový domov, tak navštěvuje staré kamarády a u toho vzpomíná na své mládí a studentská léta. Podíváme se na cesty a přátele nejen pohledem kocourka a dozvíme se tak, co prožíval Satoru dřív a kam teď vedou jeho cesty. Tato knížka splňovala všechny předpoklady, že se mi bude líbit – jsem milovník koček, mám ráda road movie v knihách i ve filmu, vysoké hodnocení ostatních čtenářů, ale bohužel, nadšení se nekonalo, přišlo zklamání. Absolutně mi nesedl styl, jakým byla kniha napsána. Nevím, zda to byl záměr nebo chyba překladu, ale připadala jsem si, jak kdybych četla slohovou práci žáka sedmé třídy. Věty i myšlenky se opakovaly, až jsem měla tendence přeskakovat ve čtení. V knize bylo spoustu chyb, překlepů, dva typy uvozovek a pro jistotu u některé přímé řeči nebyly uvozovky raději žádné. Děj byl velice předvídatelný a v závěru bylo až moc zbytečných odhalení, aby to bylo celé co nejdojemnější. Ani protivný kocour si mě nezískal. Za mě tedy celkově bohužel nemohu doporučit.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

• 5 z 5 hvězdiček Petra

Knížka se četla velmi dobře, je v ní i trochu japonské poetiky. Bude se asi líbit spíš kočkomilům, ale sama se k nim neřadím. Skrze vzpomínky a skoro monolog kocoura je popsán životní příběh hlavního hrdiny.

Kniha, Kontrast, 2020, 9788076420335

Další knihy autora

Další knihy autora