The Designer's Dictionary of Type

Autor Sean Adams

The Designer's Dictionary of Type - Sean Adams Nedostupné

Kniha ( pevná vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
Žijme lagom - Inspirujte se švédským životním stylem

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 9 Kč dárek zdarma v hodnotě 329 Kč

Žijme lagom - Inspirujte se švédským životním stylem

E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

The Designer’s Dictionary of Type follows in the footsteps of The Designer’s Dictionary of Color, providing a vivid and highly accessible look at an even more important graphic design ingredient: typography. From classic fonts like Garamond and Helvetica, to modern-day digital fonts like OCR-A and Keedy Sans, author and… Přejít na celý popis

Puzzlemánie Máte rádi puzzle? DINO teď přináší PUZZLEMÁNII se slevou 50 % online i v prodejnách Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

The Designer’s Dictionary of Type follows in the footsteps of The Designer’s Dictionary of Color, providing a vivid and highly accessible look at an even more important graphic design ingredient: typography. From classic fonts like Garamond and Helvetica, to modern-day digital fonts like OCR-A and Keedy Sans, author and designer Sean Adams demystifies 48 major typefaces, describing their history, stylistic traits, and common application. Adams once again provides eye-catching illustrated examples, this time showcasing the beauty and expressiveness of typography, as employed by the world’s greatest designers. Organized by serif, sans-serif, script, display, and digital typefaces, this book will be a vital guide for designers, teachers, or students looking to gain a foundational understanding of the art, practice, and history of typography.   Review "In Sean Adams's new book, The Designer's Dictionary of Type, he examines 48 of the most important typefaces, their history, and how they can be put to work." -- Fast Company's Co.Design From the Author Sean Adams is a founding partner of the award-winning California design firm AdamsNorioka and has been cited as one of the forty most important people shaping design internationally. A former AIGA national board member and President of AIGA Los Angeles, he teaches at Art Center College of Design and is a frequent lecturer and competition judge. Sean is the author of The Designer’s Dictionary of Color, and the co-author of Logo Design Workbook, Color Design Workbook, and the series Masters Design. He lives and works in Los Angeles.

Sdílet 0

Nakladatel
Abrams
datum vydání
1.01.2018
ean
9781419737183
Počet stran
256
jazyk
angličtina
Vazba
pevná vazba
isbn
978-1-4197-3718-3

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda