4.0 z 5 hvězdiček
E-kniha159 Kč
E-kniha
Kniha je ve formátech mobi PDF ePUB
129 Kč s DPH
Jsme transparentní
Nakonec už nebylo kam ustupovat. Hromada těl mě přitiskla ke zdi a vytlačila ze mě vzduch. Ruce s křehkými svaly se mě snažily roztrhat na kusy, zatímco ploché tváře bez vrásek vyjadřovaly asi tolik emocí jako nabalzamovaná mrtvola.Popadl jsem chromovaný stojan s infuzí a šťouchl s ním nejbližšího spáče do břicha. Nechal se odtlačit, ale to už se… Přejít na celý popis
Kdo se rád bojí, nesmí si nechat ujít knížky Darcy Coates. První tři díly její hororové série Strašidelné domy nyní vycházejí v limitované edici s až děsivě krásnou ořízkou! Více informací
Nakonec už nebylo kam ustupovat. Hromada těl mě přitiskla ke zdi a vytlačila ze mě vzduch. Ruce s křehkými svaly se mě snažily roztrhat na kusy, zatímco ploché tváře bez vrásek vyjadřovaly asi tolik emocí jako nabalzamovaná mrtvola.
Popadl jsem chromovaný stojan s infuzí a šťouchl s ním nejbližšího spáče do břicha. Nechal se odtlačit, ale to už se na mě mačali další. Byli slabí a bez vůle, zato jich bylo čtvrt tisíce. Zatím se mi je sice dařilo odrážet, ale až se ke mně dostane otec, všechno skončí.
Obří loutka udělala ještě dva tři kroky a zastavila se. Konstrukce exoskeletu, která otcovu už tak mohutnou postavu ještě zvětšovala, se roztřásla jako rezavý kolotoč. Starý muž zavařený v elektronickém brnění jako sardinka v plechovce pokrčil paže a pomalu ohmatal kulomet přivařený k širokému nárameníku...
O autorovi
Drsný a spravedlivý dobrodruh
Petr Schink
Narodil se 29. prosince 1979 v Ostravě a své rodiště rozhodně nezapře kadencí, jakou oplývá jeho čeština. Rychlá a úderná, zrozena k tomu, aby na svých bedrech nesla příběhy, které se autorovi honí v hlavě.
Ač rokem narození lehce pokulhává za jmény, která dnes vládnou české fantastice, již svou první knihou (Špinavá práce, 2006) upozornil, že je s ním třeba počítat. Dnes, na začátku druhého desetiletí nového milénia a u příležitosti vydání jeho nejnovějšího románu, ho můžeme směle označit za předního představitele autorské generace, která se již stihla etablovat několika vydanými knihami a za pár let už bude moci směle předávat stařecká moudra dravým štěňatům.
Petr Schink se poprvé do rukavice širší čtenářské obce zakousl v roce 2002 povídkou Bezvěrec, publikovanou v Ikarii. Následovalo několik dalších povídek pro stejný časopis (Čokl, 2004; Rozhraní, 2005), načež se i se svými krátkými příběhy vydal na cestu do Pevnosti, na jejíchž stránkách publikoval další čtyři texty (Peníze nesmrdí, 2006; Tlesknutí jedné dlaně, 2007; Gnothi seauton, 2007; Muška jenom zlatá, 2008).
V té době vyšla jeho první kniha, Schink se ale ještě neměl stát romanopiscem v pravém slova smyslu. Špinavá práce je složena z volně provázaných povídek a představuje dva hrdiny (kteří jsou navzájem víceméně svými alter egy) – jednoho z alternativní Ameriky padesátých let, druhého z neradostné budoucnosti.
Upozornění pro českou kritiku bylo v této knize dvojí: za prvé, Petr Schink zjevně míří na samou špičku české akční scény, obecně identifikovatelné na základě toho, že spíše než ve fantasy hledá inspiraci v detektivní drsné škole (například) Raymonda Chandlera, a za druhé, že přináší svébytný svět se svébytnými pravidly, který si ohraničí a nikoho jiného do něj nepustí. Už od počátku tak lze mluvit o „typické schinkovině“ a jeho hrdinu mezi hrdiny jiných autorů vždy bez problémů identifikujete.
A jaké že jsou literární světy Petra Schinka? Mezi těmi, kdo píší jeho autorské medailony a recenzují jeho knihy, se už stalo určitým klišé mluvit o určité realistické šedi, způsobené absencí čisté černé a bílé barvy. Je to ale klišé nesmírně výstižné, co se samotného základu Schinkova přístupu k jeho světům týče. Každý, koho byste zde chtěli považovat za rytíře bez bázně a hany, by vám při nejbližší příležitosti vrazil kudlu do zad, pokud by ho k tomu okolnosti navedly. A padouši zde nejsou archetypálními černými dírami, pohlcujícími veškeré světlo, ale prostě lidmi, kteří jsou o něco pragmatičtější než ostatní.
Zvláště ve druhé knize (Století páry, 2010) je tento přístup doveden k dokonalosti. Její hlavní hrdina by dítě asi nezastřelil. Ale rozhodně ne proto, že by proti tomu měla něco společenská morálka, nýbrž jedině a pouze proto, že se to příčí jeho vnitřnímu morálnímu kompasu. Fastynger van Hauten se pohybuje v prostředí velmi slizkých existencí. Pro mnohé z nich dokonce sám pracuje. A jedině, když udělají něco, co on sám není schopen vnitřně akceptovat, označí je za „černé“ a zakročí proti nim. Ale rozhodně nikoli z pozice „bílého“. Vždy z pozice mnohovýznamové šedi. Pokud bych hledal vhodná adjektiva k Schinkově přístupu, vybral bych asi „poctivý a pravdivý“ – v tom smyslu, který jsem naznačil výše.
Ve Vylévání krve, prvním „opravdovém“ románu s kapitolami místo povídek, se na scéně znovu objevuje nejstarší ze Schinkových „velkých“ hrdinů, Charlie Parker ze Špinavé práce. „Jeho“ Amerika je na tom ještě o něco bídněji, než byla, když jsme ho opouštěli, a Charlie už také není nejmladší – vrací se proto domů. A hned ze začátku se dostává do problémů, neboť jinak to Schinkovy postavy ani neumí.
Zbývá zmínit, že se za hranice vlastní tvorby přeci jen autor jednou vydal, a to když napsal osmý díl série Jiřího W. Procházky a Miroslava Žambocha o agentovi JFK s názvem Kalibr .45 (2006). Schinkův typický rukopis ale ani tahle útlá knížka nezapře.
Petr Schink si našel své místo v rámci českého knižního trhu a je na něm již pevně zabydlen. Láká-li vás vůně dobrodružství, střelného prachu, drsných mužů a křehce nebezpečných žen, oceňujete-li cynický humor, tekoucí ze stránek společně s krví (častěji hrdinovou než jeho nepřátel), jděte za ním. Určitě pro vás bude mít něco přichystané.
David P. Stefanovič
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.