0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazba349 Kč
Běžně 390 Kč
Kniha ( pevná vazba )
349 Kč s DPH
Běžně 390 Kč
Nápověda
Jsme transparentní
Kniha o poúnorové kulturní politice opavského historika Jiřího Knapíka, autora životopisu ideologa Gustava Bareše a slovníku Kdo byl kdo v naší kulturní politice 1948-1953, volně navazuje na jeho předchozí syntézu pro období 1948-1950 Únor a kultura. V publikaci V zajetí moci líčí proměny ovládání české kultury komunistickým režimem až do roku… Přejít na celý popis
Mafiánská rodina Griffinových mu zabila otce. Aby se pomstil, unesl a drží v zajetí jejich dceru – baletku Nessu. Ale tak jako Zvíře ze slavné pohádky podléhá Mikolaj kouzlu Krásky, své malé baletky, která teď tančí jen pro něj... Více informací
Kniha o poúnorové kulturní politice opavského historika Jiřího Knapíka, autora životopisu ideologa Gustava Bareše a slovníku Kdo byl kdo v naší kulturní politice 1948-1953, volně navazuje na jeho předchozí syntézu pro období 1948-1950 Únor a kultura. V publikaci V zajetí moci líčí proměny ovládání české kultury komunistickým režimem až do roku 1956. Soustřeďuje se především na proces vzniku a výměn garnitur kulturních šéfů, zásadní ideové revize dlouhodobě ovlivňující jejich taktiku a strategii v kultuře (1949, 1952, 1956) a postupné úpravy celého systému kulturní politiky. Pomocí těchto kritérií autor vymezuje i dílčí etapy let 1948-1956. První tři "budovatelská léta" zrodila systém, jehož základní podoba už zůstala zachována, i když v něm byly zakódovány časté poruchy nebo krize dané byrokratickým a mocenským ovládáním kulturní sféry. Pro období let 1951-1952 podrobně mapuje změny ve vedení kultury související s pádem Slánského a přípravou dalších politických procesů a označuje tuto dobu, v polemice s některými interpretacemi, jako "podivné ‚tání' ve stínu šibenic". Poslední, třetí etapu, autor vymezuje lety 1953-1956 a analyzuje v ní změny v roce 1953, kořeny a projevy tzv. Nového kursu v kulturní politice, pomalý proces "destalinizace" až na samý práh formování moderní masové kultury. S pomocí archivního výzkumu a na základě nových pramenů nabízí nové pohledy na zažité interpretace významných událostí v kultuře, rozkrývá určitou anonymitu systému. Pokouší se také objasnit pozadí různých kampaní, např. přípravy Štollova útoku na Františka Halase (1949), politické manipulace s úmrtím Konstantina Biebla či s vydáváním díla Petra Bezruče (1951-1952) a odstranění Oldřicha Macháčka z funkce šéfa státního filmu (1954).
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.