V soukolí okřídleného šípu Jan Králík

V soukolí okřídleného šípu
Kniha ( pevná vazba )
- Skladem 2 ks
- Doručení ZDARMA od 899 Kč, v pátek 5.3. u Vás doma
- Osobní odběr ZDARMA ( Vyberte prodejnu )
Drsná severská krimi série BEZ KŮŽE nyní stojí komplet jen 389 Kč!
Více informací
Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem, na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svoji pílí dokázat, že jeho nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda. Ing. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil. Ing. Petr Hrdlička, CSc. nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil.
- kategorie
-
Knihy »
Naučná literatura »
Hobby »
Auto, moto »
Automobily
- Nakladatel
- Grada
- datum vydání
- říjen 2016
- isbn
- 978-80-271-0177-1
- ean
- 9788027101771
- Jazyk
- čeština
- Počet stran
- 200
- Vazba
- pevná vazba
- Rozměr
- 170x246mm
Jak si vede v knihy Dobrovský?
63618. v e-shopu | 63264. minulý týden
83. v Automobily | 86. minulý týden
Hodnocení a recenze čtenářů
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Články, které stojí za pozornost
-
RECENZE: Dům panenek
-
RECENZE: Zapomeň na mě
-
Pandemie v čase pandemie
-
RECENZE: Jak přežít svého muže
-
Seriálový fenomém Bridgertonovi brzy v novém knižním vydání
-
RECENZE: Slepec
-
Dvacátá sedmá sleva pro Závisláky
-
RECENZE: Já jsem mysl
-
Porodní sestra z Osvětimi nyní jako audiokniha!
-
RECENZE: Dobrovolník
-
Bookcheck #32: Štvanice
-
RECENZE: Mukl