Pojednání o kontrapunktu Antonín Rejcha, Roman Dykast

Pojednání o kontrapunktu - Antonín Rejcha, Roman Dykast

Pojednání o kontrapunktu

Antonín Rejcha, Roman Dykast

Četl(a) jsem
Chci přečíst

Kniha ( měkká vazba )

  • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

K nákupu nad 149 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Pokémon go! Neautorizovaný průvodce hrou

K nákupu nad 799 Kč dárek zdarma v hodnotě 199 Kč

Pokémon go! Neautorizovaný průvodce hrou

Učebnice kontrapunktu a fugy Antonína Rejchy byla vydána v Paříži ve dvou svazcích v letech 1824 a 1826 pod názvem Pojednání o pokročilé hudební kompozici (Traité de haute composition musicale). Českému čtenáři předkládáme český překlad této dobové učebnice v jednom svazku pod názvem Pojednání o kontrapunktu. Spis navazuje na české překlady… Přejít na celý popis

Balíček románů, které neodložíte 3 čtivé novinky právě teď můžete objednat z našeho e-shopu za 389 Kč! Více informací

Popis

Učebnice kontrapunktu a fugy Antonína Rejchy byla vydána v Paříži ve dvou svazcích v letech 1824 a 1826 pod názvem Pojednání o pokročilé hudební kompozici (Traité de haute composition musicale). Českému čtenáři předkládáme český překlad této dobové učebnice v jednom svazku pod názvem Pojednání o kontrapunktu. Spis navazuje na české překlady Rejchových učebnic melodie (Pojednání o melodii, Togga, 2012; první francouzské vydání z roku 1814) a harmonie (Pojednání o harmonii, Togga, 2014; první francouzské vydání z roku 1818). Rejcha názvem učebnice poukázal na skutečnost, že po dvou předcházejících spisech se právě zde pojednávaná nauka dostává do nejvyšších pater teoretického a kompozičního hudebního vzdělávání. Obsah učebnice tvoří nauka o kontrapunktických technikách a formách, jejichž vrchol tvoří kompozice fugy. Rejcha se obrací k předcházející tradici kontrapunktu minulých staletí jenom z toho důvodu, aby se od základního popisu starých přísných kontrapunktických pravidel odrazil k formulování moderního volného kontrapunktu, v jehož rámci se zejména modernizovaná fugová technika a forma měla stát účinnou součástí dobové hudební kompozice. Rejchův originální návrh modernizace kontrapunktu a fugy je cenným dobovým pramenem nejenom o zásadních inovacích výuky hudebněteoretických a kompozičních disciplín na pařížské konzervatoři, ale pro dnešního čtenáře se může stát zdrojem podnětných informací vyzývajících k novým úvahám o Rejchově vlivu na využívání kontrapunktického myšlení v dobové kompoziční praxi. Předložená edice českého překladu Rejchova pojednání o kontrapunktu a fuze je doplněna o poznámky, kterými v první polovině třicátých let 19. století Carl Czerny jako překladatel učebnice do německého jazyka okomentoval v krátkém časovém odstupu od prvního pařížského vydání některá témata v bilingválním německo-francouzském vydání spisu u vídeňského nakladatele Diabelliho.

Sdílet 0

Nakladatel
Togga
datum vydání
9.03.2017
isbn
978-80-7476-104-1
ean
9788074761041
Jazyk
čeština
Počet stran
990
Vazba
měkká vazba

Jak si vede v knihy Dobrovský?

359076. v e-shopu | 360082. minulý týden | 39996. nejlepší dosažené 02.05.2019

2300. v Filozofie | 2296. minulý týden | 2292. nejlepší dosažené 09.06.2021

Hodnocení a recenze čtenářů

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5

Nic moc 1 2 3 4 Perfektní 5

Další knihy autora