DOHRÁNO: Recenze hry Kmotr

DOHRÁNO: Recenze hry Kmotr - titulní obrázek

Při hraní úžasně graficky zpracované luxusní hry Kmotr: Impérium Corleonů jsme si užili spoustu zábavy! O tom, zda je to i váš šálek kávy, si udělejte obrázek během čtení naší recenze.

Hra Kmotr: Impérium Corleonů od Erica M. Langa je napínavá a zábavná strategická stolní hra pro 2-5 hráčů, která potěší jak fanoušky filmu a knihy, tak úplné nováčky ve světě sicilského organizovaného zločinu. Nechte se strhnout teritoriálními boji o území New Yorku, rivalitou znepřátelených rodin a špinavou prací, se kterou si umí nejlépe poradit jen ti nejbezcitnější gangsteři – zkuste si zahrát Kmotra.

Děj hry je zasazený do New Yorku padesátých let minulého století, do světa, kde bují nelegální obchod se zbraněmi, perou se špinavé peníze, a kde si nikdo nemůže být jistý, jestli se dožije dalšího rána. Ale na rozdíl od komplikovaných podmínek, které tehdy panovaly, jsou pravidla této hry jednoduchá a zpracovaná v graficky velmi působivém manuálu. Technické provedení hry je ohromující a všechny komponenty jsou do detailů propracované – od osobitých figurek členů mafiánských rodin, přes herní plán až po nepostradatelnou koňskou hlavu.

Kromě lákavého zpracování na Kmotrovi určitě zaujme i jeho hratelnost a snadno pochopitelný princip hry. Ve zkratce jde totiž hlavně o to, získat co nejvíc peněz ze všech možných nelegálních činností. Pokud si hru rozebereme do větších podrobností, skládá se ze čtyř aktů a každý akt se skládá z pěti částí, ve kterých se hráči, z nichž každý řídí jednu mafiánskou rodinu, snaží ovládnout město.

V první části každého aktu se na herní plán vždy přidá nový podnik, například klub, hotel, bar nebo obchod se zbraněmi. Ve druhé části, která bývá nejdelší a nejzábavnější (zároveň ale také strategicky nejnáročnější) si hráči podniky zabírají, získávají vliv, plní zakázky a vydělávají peníze. Ve třetí se jedná hlavně o rozdělení moci v jednotlivých čtvrtích na herním plánu. Ve čtvrté části se formou podobnou tajné aukci uplácejí různí státní úředníci a potenciální spojenci, například policejní náčelník nebo vedoucí odborů. Ti vám následně můžou prokazovat drobné službičky, jako vybírání výpalného a násobení vašich výdělků, nebo nápomoc při odstraňovaní členů konkurenčních klanů.

V poslední části hry se z ruky odhazují přebytečné karty, jako poplatek pro nejvyššího mafiánského bosse - Dona. V dalších aktech se části s drobnými obměnami opakují, nicméně hře to vůbec neublíží a naopak stále více graduje a je čím dál tím víc napínavější.

Po posledním, čtvrtém aktu, si hráči ještě spočítají podmaněná území a splněné zakázky, které vymění za peníze. Ty se pak sečtou a vyhrává hráč s největším obnosem dolarových bankovek, které má uložené ve svém plechovém kufříku.

Kmotr: Impérium Corleonů, se skvěle hodí jako hra pro menší partu přátel, nebo pro rodinu s trošku odrostlejšími dětmi. Výborně kloubí adekvátní náročnost (kterou autor uvádí jako střední) a zábavu, kterou si při hraní užijete. Tím pádem se dá doporučit těm, kteří obvykle stolním hrám neholdují ale i ostříleným hráčům, každý si při jejím hraní přijde na své a užije si svojí hodinku slávy ve světě, kde tvrdou rukou vládne Cosa nostra.