4.6 z 5 34 hodnocení čtenářů

24× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 4 z 5 hvězdiček Eliška Kopecká registrovaný uživatel

Trošku smíšené pocity. Zpočátku jsem vůbec nechápala, o co jde, co se děje. Chtěla jsem knihu odložit, ale dcera trvala na tom, abych četla dál, že se to vyjasní. Je to pravda. Čím blíže ke konci, tím se příběh stával srozumitelnějším, a když mne zaujal, skončil. Takže zřejmě přece jen přečtu i další díl, zajímá mne postava, která se objevila na konci knihy...

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Jakub registrovaný uživatel

Manga je velice zajímavá ale i napínavá. Přečetl jsem ji za 2 hodiny.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Jiří Martinka registrovaný uživatel

Manga je supr. Příběh mi trochu připomíná tokio ghoula, ale to rozhodně není nedostatkem. Těším se na pokračování

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 4 z 5 hvězdiček Jakub Josiek registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Zajímavé postavy a prezentování jiné úhlu pohledu na problematiku upírů činí z této série zajímavý počin. Krásná kresba a celkový vzhled je další silnou stránkou této série. Tam, kde celá série pokulhává, je délka. Mnoho postav a celkový příběh má neskutečný potenciál a autor ho jednoduše zahodil či velmi osekal. I přesto se jedná o velmi povedený počin, bohužel zklamání z délky jsem vyjádřil - 1 hvězdičkou. Recenze je psaná po přečtení celé série.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Zabloudilová registrovaný uživatel

Ač jsem měla ze začátku lehké obavy, byla jsem následně po pár stránkách velmi mile překvapena. Osobně upíří tématice zrovna dvakrát neholduji, proto jsem hodně dlouhou dobu tápala nad tím, zda si danou mangu přečíst, či nikoliv. Inu, jsem velmi ráda a vděčná za to, že jsem tak učinila. Manga i přes upíří tématiku je skvělá a nemá chybu. Do děje je člověk vtažen prakticky ihned a po přečtení si jen stačí říct "to už je konec? :D :D". Mangu rozhodně doporučuji jak každému kdo holduje mangám jako takovým, tak i těm co si rádi přečtou originální a oddechovou četbu. Za mě naprostá spokojenost a už se moc těším na další díl.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Tereza registrovaný uživatel

Super manga! velice poutavá, člověk hned vpadne do děje.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Andrea Mayer registrovaný uživatel

Vzhledem k časové nenáročnosti komiksů, většinou čekám na vydání všech svazků v sérii, ale tomuhle příběhu o tajné vojenské jednotce jsem prostě nemohla odolat a pustila se do něj hned. Mars Red není typická upířina. V úvodu se setkáme s mladou reportérkou Aoi, která se snaží během zemětřesení zachránit upířího chlapce z hroutící se budovy. Ještě než se dozvíme, jak záchrana dopadne, děj nás vezme o pár let zpět, kdy se Aoi zajímá o sérii podivných vražd a zároveň doufá, že jí práce v novinách pomůže zjistit, co se doopravdy stalo jejímu příteli z dětství, který se nevrátil z vojenské mise a zbyl po něm jen ledabyle vyplněný úmrtní list. První svazek byl skvělým úvodem, v tomto případě bohužel pouze třídílné série. Manga je oproti své animované podobě bohatší na detaily a i děj působí souvisleji. Příběh se mi líbil v mnoha ohledech. Upíři jsou zde představeni jako jsou super rychlé, silné bytosti, bažící po lidské krvi a dělí se do tříd podle síly a schopností. Hlavními postavami jsou novinářka Aoi a členové jednotky Nula, speciálního útvaru, složeného z upířích vojáků, kteří pro japonskou vládu stopují a loví svůj vlastní druh. Mým oblíbencem se stal tajemný Suwa, ale líbila se mi i postava Aoi, mladé ženy, která ztratila bratra a odmítá se smířit s tím, že ji opustil i Šútaró, jenž jí byl v nelehkých chvílích oporou. Oproti anime je manga lépe vizuálně zpracovaná. O překrásnou kresbu se postarala kreslířka Kemuri Karakara. Zajímavostí je, že tento příběh původně vznikl jako divadelní hra, což by vysvětlovalo stručnější děj.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 1 z 5 hvězdiček Ivo Výsmek registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Nečekal jsem,že to bude komiks-velké zklamání.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 5 z 5 hvězdiček Magdalena Tomášková registrovaný uživatel

Hodně povedené, těším se na pokračování.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453

• 4 z 5 hvězdiček Danuše Víšková ml. registrovaný uživatel

Příběh je velmi svižný, děj ubíhá rychle. Narozdíl od některých jiných mang jsem zde neměla problém orientovat se v tom, kdo je kdo a kdo z postav vlastně mluví. Celá upíří jednotka živící se pouze umělou krví je naprosto skvělá. Sympatickému Šútaróovi po boku stojí nezlomný major Jamagami, potrhlý Takeuči a chladný Suwo. V čele týmu pak stojí plukovník Maeda. Všechny postavy a jejich charaktery jsou od sebe jednoduše rozeznatelné, což velmi ulehčuje čtení. Co se týče Aoi jsem zatím neměla příliš prostoru pro utvoření názoru na ni, nicméně nejedná se o žádnou chudinku či otravnou naivku a doufám, že tomu tak bude i v dalších dílech. Zápletka, která je v prvním dílu spíše nastíněna, působí tajemným a lákavým dojmem, jsem velmi zvědavá, kam se příběh posune. Ke skvělé atmosféře pak přispívá i prostředí počátku 20. století. Vím, že okolo mang od Dobrovského panovala menší kontroverze, nicméně manze Mars Red nemám co se týče sazby, překladů či použitých fontů co vytknout, dle mého se jedná o skutečně profesionálně provedenou práci. Velmi zajímavým faktem potom je, že Mars Red je první divadelní hrou převedenou do anime podoby vůbec. Celkově by tento příběh měl mít tři díly, dalších dvou se dle informací ze stránek nakladatele dočkáme již velmi brzy. Podle mého názoru se jedná o mangu, která má solidně našlápnuto a jsem velice zvědavá, jak bude její vývoj probíhat dál. Rozhodně doporučuji všem milovníkům upírů, příběhů zasazených do ne až tak dávné historie a příznivcům mang, které nejsou jen souborem co nejdrsnějších sobojů hrdinů.

Kniha, GATE, 2023, 9788027720453