3.6 z 5 8 hodnocení čtenářů

• 4 z 5 hvězdiček Andrea K registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Hodně zajímavý, i když smutný a melancholický příběh o životě marockého chlapce, který touží po obyčejném životě v Evropě. Je rozpolcen mezi pravidly své víry, pro nás tak vzdálené, a svou touhou po lásce. Autorův styl psaní mi sice úplně nesedl, ale velmi oceňuji zpracování tohoto tématu, které čtenáře vtáhne rychle do děje. Přibližuje nám zajímavé úvahy o kultuře a nesnadný život lidí, jež se vymykají ze zažitých standardů svého náboženství.

Kniha, Kniha Zlín, 2017, 9788074736216

• 3 z 5 hvězdiček J@ registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha urcite stoji za precteni, i kdyz priznavam ze se mi necetla uplne dobre. Zvlaste v zaveru, ackoli pribeh konci dost necekanym rozuzlenim, dost se vypraveni, zvlaste ke konci tahne rozpitvavanim nitra vypravece, ackoliv z tohoto rozpitvavani evropsky myslicimu cloveko nemuze byt toto "reseni" problemu prilis srozumitelne (nechci naznacovat rozuzleni). Tak jak sam vypravec uvadi ze se "toci v kruhu" tak i to vypraveni v posledni casti knihy zacina drhnout a zabredavat a stat na mrtvem bode. Nicmene pro me to melo velky prinos abych si uvedomil, jak moc jsme nekompatiibilni. Nase stredoevropske mysleni je uplne jine nez mysleni cloveka z blizkeho vychodu. Z toho uhlu pohledu mela ta kniha pro me prinos. Je to exkurz do jineho sveta. Jsem rad ze pochazim z jine casti sveta z jine kultury. Tu bychom si meli pestovat, opecovat, vazit si ji, drzet se ji a nerozpoustet ji a promichavat s jinou.

Kniha, Kniha Zlín, 2017, 9788074736216

• 2 z 5 hvězdiček Jakub registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Veskrze nudný pohled na imigraci z druhé strany, tentokrát z pohledu mladého Maročana. Stále se opakující pasáže, verše arabských básníků a beznaděj, končící naprosto šokujícím závěrem bez vysvětlení. Upřímně to nestálo ani za těch 19 kaček ze slevy.

Kniha, Kniha Zlín, 2017, 9788074736216