0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba312 Kč
Běžně 349 Kč
Kniha
Výstava Filmy bez kina je pokusem o rekapitulaci či spíše uvedení některých příkladů, jak s animací zachází současné umění, pro něž se princip rozpohybování filmu políčko po políčku stal jedním z možných prostředků umělecké výpovědi mezi jinými. Záměrem kurátora výstavy je ukázat jednak různé způsoby, jimiž animace vstupuje na půdu současného… Přejít na celý popis
Fanouškům romantické literatury, a především jedinečné Mony Kasten, by neměl ujít výhodný balíček série Maxton Hall. Ocitnete se díky němu na půdě prestižní britské školy a znovu a znovu se zamilujete...
Více informací
Výstava Filmy bez kina je pokusem o rekapitulaci či spíše uvedení některých příkladů, jak s animací zachází současné umění, pro něž se princip rozpohybování filmu políčko po políčku stal jedním z možných prostředků umělecké výpovědi mezi jinými. Záměrem kurátora výstavy je ukázat jednak různé způsoby, jimiž animace vstupuje na půdu současného vizuálního umění, a jednak různé směry, ze kterých přichází inspirace spojená s animací. Animace tak pro něj není uzavřeným světem či kosmologií, ale bezprostřední součástí trajektorií současného vizuální myšlení a s ním spojené reflexe současného světa. Zajímá jej tedy vztah animace k jiným uměleckým oborům a výtvarným druhům (stínové divadlo – W. Kentridge, kresba – A. Khebrehzadeh, instalace a PC hry – E. Marisaldi), ale také dekonstrukce žánru či vzpomínky na něj (večerníček, filmy pro děti – J. Havlíček/ F. Cenek), vztah animace a interaktivity (Robert Hlůže), schopnost přesně reflektovat prostřednictvím animace základní lidské vztahy (C. Lundqvist), evokativní síla animovaného, ač původně fotografického filmu (Vít Pancíř je jediným „vystudovaným animátorem“ zařazeným do výstavy) či animace jako emblém v kombinaci s přímým videozáznamem (Táms Komoróczky).
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.