0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( měkká vazba )
- Produkt je nedostupný.
Discover the fascinating story behind Rolex, the world’s most iconic luxury watch brand. In The making of a status symbol, acclaimed business historian Pierre-Yves Donzé offers a captivating and deeply researched exploration of how a small Swiss watch company transformed itself into a global emblem of success, wealth and prestige. Challenging… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Sheer: Yves Saint Laurent
-
Icons of Style – Taylor Swift
-
1000 Deadstock Sneakers: The Dream Collection
-
The Fashion Vlogger's Handbook
-
Paul Smith
0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba -
Pop Art
-
The NASA Archives. 45th Ed.
-
Kids of Cosplay
-
Jazz Covers. 40th Anniversary Edition
-
The Family of Man
-
Serge Ramelli: Paris (color)
-
Complex Presents: Sneaker of the Year: The Best Since ´85
-
The Beauty of the Netherlands
-
Making Sense of Chaos
-
Wood: Cosy Interiors for Timeless Living Spaces
-
Ylla: The Birth of Modern Animal Photography
-
New Rural: Where to Find It and How to Create It
-
Ellen von Unwerth. Fraulein. 40th Ed.
-
Picasso. The Women of His Life
-
100 Movies of the 2010s
-
Serif in Use
-
1964 - Eyes of the Storm
-
Humans of Prague
-
Mountains
Discover the fascinating story behind Rolex, the world’s most iconic luxury watch brand. In The making of a status symbol, acclaimed business historian Pierre-Yves Donzé offers a captivating and deeply researched exploration of how a small Swiss watch company transformed itself into a global emblem of success, wealth and prestige.
Challenging the myth that Rolex’s dominance is solely due to superior craftsmanship, Donzé reveals the brand’s strategic partnership with an American advertising agency and its genius for storytelling, which allowed it to turn a simple timepiece into a powerful status symbol. Spanning the twentieth century, this book provides a compelling case study of how creative industries have shaped consumer culture and the global luxury market.
This book is a must-read for anyone fascinated by fashion and luxury, the evolution of consumer culture or the power of branding. Whether you’re a scholar, student or general reader intrigued by the enduring allure of Rolex, The making of a status symbol offers an engaging and insightful journey through the history of a brand that has become synonymous with excellence and success.
- Nakladatel
- Manchester University Press
- Rozměr
- 138 x 216
- datum vydání
- 3.06.2025
- ean
- 9781526188410
- Počet stran
- 272
- Hmotnost
- 322 g
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- měkká vazba
- Vydání
- 1
- isbn
- 978-1-5261-8841-0
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
5 nejkrásnějších vánočních obálek a pár tipů navíc
-
Tipy na knižní dárečky pro malé čtenáře | Vánoce voní knihou
-
Atomové šelmy: Když predátoři vyrážejí na lov postapo fanoušků | RECENZE
-
Festival Knižních závisláků 2026: Poprvé v Praze! Vstupenky v prodeji za zvýhodněnou cenu
-
Stranger Things 5: První vlna nasadila laťku hodně vysoko | RECENZE BEZ SPOILERŮ
-
Atmosféra, která pohltí: T. J. Reid přináší další silný román| RECENZE
-
V neděli začíná advent. Máte připravený adventní kalendář a vánoční knížky pro děti?
-
Nestihli jste znovu zhlédnout Stranger Things? Máme pro vás shrnutí 1.-4. série
-
Keeping 13 - Emocionální kolotoč, který budete milovat | RECENZE
-
Příběhy mezi regály: Křest kalendáře Muž roku a Anděl mezi zdravotníky
-
Kletba pravé lásky: Když pohádka potemní | RECENZE