• Jiří Klimeš Jiří Klimeš

Ten hrubý kontrast mezi vášnivou romancí a syrovou realitou života, způsobil, že mi příběh plynul lehce a přirozeně, i když bych přísahal, že kniha pro mě vůbec nebude. Žasnul jsem nad tím, jak vypadala úroveň medicíny před pouhými 200 lety a co bylo tehdy bráno jako standard. Zároveň jsem prožíval nešťastnou hraběnčinu lásku a byl nervózní z toho, jak to dopadne mezi Alexandrem a Elizabet. A že mě autorka napínala až do konce, asi říkat nemusím.

4.8 z 5 5 hodnocení čtenářů

• Ivana Kulichová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Výborná kniha plná vědomostí skvělé napsaná.Doporucuji vřele.

• Zuzana Jelínková registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Zajímavá kniha. Popisované lékařské metody z 19. století jsou až hrozivé. Představa, že by je měl člověk podstoupit někdy až děsí. Můžeme si vážit současných lékařských postupů a znalostí které lékaři mají. Kniha popisuje i vztahy nejen milostné, ale i přátelské a pracovní. S hlavními hrdiny prožijete kus jejich zajímavých životů. Doporučuji.

• Katarína Kežmarky registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Toto bola super kniha, do prvej polovice som bola neskutočne nadšená a unesená... Opis lekárskych postupov v 19 storočí, metódy liečenia psychicky chorých, morová epidémia jej priebeh a opatrenia. Veľmi zaujímavé čítanie, inšpirované minulosťou a skutočnými lekármi z nemocnice Charite... Od druhej polovice knihy to bolo viac a príbehoch hlavných postáv, ktoré boli zaujímavé, ale viac by ma kniha bavila, keby je iba o nemocnici a o tom ako sa liečili, ale keďže je to román a nie odborná kniha, tak je to samozrejmé :-)... Veľmi zaujímavé zapletky, boli tu dve romantické linky, ktoré boli na mňa tak akurát, nevadilo mi to. Kniha sa veľmi dobre a rýchlo čítala... Strhávam pol hviezdičky (čiže 4,5 hviezdy) za tú pre mňa menej zaujímavú druhú polovicu.