4.8 z 5 32 hodnocení čtenářů

27× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Denisa Lavičková registrovaný uživatel

Tak tohle nemá chybu! Řekla bych že tohle je bez přehánění český Jo Nesbo! Mimořádně originální, barvitý, vtipný, citlivý, temný, geniální, uchvacující. Rozesměje i rozpláče. Spousta dokonalých přirovnání, spousta emocí. Doporučuju, doporučuju, doporučuju!

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 3 z 5 hvězdiček Anonym registrovaný uživatel

Je to taková vtipně psaná oddechovka, plná poučení a věcí k zamyšlení, která je jedinečná svým stylem, námětem i zpracováním. Musím ocenit autorova přirovnání, která jsou tak netradiční až jsem si kolikrát říkala, jak to Davida vůbec mohlo napadnout. Občas se mi stalo, že jsem tak přemýšlela nad přečteným přirovnáním, že jsem ztratila děj a dlouho mi trvalo než jsem se zase chytla. Taky se mi líbily jednoduché ilustrace, kterými (předpokládám, že autor) dopňoval román. Obecně platí, že styl psaní hodně vypovída o pisateli. Tady to nebylo jinak. Bylo zajímavé sledovat Davidovy myšlenkové pochody. I když to není knížka, ke které bych se chtěla opakovaně vracet, věřím, že si své čtenáře určitě najde.

E-kniha, Pointa Publishing, 2021,

• 5 z 5 hvězdiček Retroknihy registrovaný uživatel

Mala som tú česť recenzovať knižku a teda vidieť ju skôr, než ju uvidí svet, a musím povedať, že sa mi veľmi páčila. Ten humor, tá nezvyčajnosť, to, že kniha skončí netradičným happyendom. Som rada, že to nie je taký ten klasický moderný román. Kto hľadá oddychový román s prvkami fikcie, určite môže siahnuť po Jednorožcovi. Rozhodne nezostane sklamaný. Ďakujem autorovi za príležitosť prečítať si túto knižku a pevne verím, že to nie je jeho posledné dielo.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček Jana Králová registrovaný uživatel

Ač je to krátké dílo, tak mě neskutečně překvapilo, co se v něm skrývá..Říká se, že někdy je méně více a to platí přesně v tomto případu. Kniha se četla velmi dobře, stránky ubíhaly. Z počátku jsem si říkala, že jsem po dlouhé době narazila na oddychové čtení, což svým způsobem je. Ale když to teď po dočtení hodnotím jako celek, tak jsem sama udivená, jaké poselství tato kniha skrývá. Odhalujete to stránku po stránce a na konci si dáte vše dohromady. Mám ráda, když mi kniha předá něco navíc. Ať už to jsou emoce, pocity, poučení, atd... Vždy si pak říkám, že jsem našla cestu k něčemu dávno ztracenému nebo zapomenutému a nebo naopak k něčemu novému. Navíc ten styl psaní a přirovnání, kterými je kniha tzv. nasáklá jsou geniální. Smála jsem se nahlas a to se mi dlouho nestalo u jiné knihy. Čeština je krásná a bohatá a autor se tady skutečně vyřádil. Když to shrnu, tak kniha Vás pobaví, překvapí a možná s ní dojdete k určitému pochopení a uvědomění.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček František Böhm registrovaný uživatel

Příběh vostřejší, nežli lajna cukru na párty prváků informatiky a stopu v nitru si zapamatujete asi jako alergik procházku rozkvetlou loukou.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček Iva registrovaný uživatel

Lepší českou knihu jsem nečetla. Kam se hrabe Mornštajnová, Hartl a spol.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček CtuSiKazdyDen registrovaný uživatel

Fascinující, překvapivé a absolutně znepokojivé po všech stránkách. Aplaus.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček Kniharka2 registrovaný uživatel

Nejlepší, nejčtivější, nejgeniálnější, nejoriginálnější česká kniha za posledních minimálně 20 let. Tleskám, smekám.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček Nonamebook registrovaný uživatel

Opravdu geniální! Konečně český autor, který mě zaujal. Hra s češtinou, neuvěřitelně citlivé a dokonalé myšlenky. Víra v české autory je zpět. Děkuji

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

Autorův celospolečenský přehled a přesah. Černý humor a přirovnání jsou top. Je to kniha světových parametrů,kterých u nás moc není. Jednorožec nám do očí říká pravdu o tom, jací jsme.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

Zapomeňte na Stoletého staříka, přichází Jednorožec. Brutálně skvělý!

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

Jestli existuje někdo, kdo může vzkřísit a oprášit zašlou slávu českých autorů a knih, tak je to David Lauda. Skvělý!

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

Lavina emocí. V Jednorožci je jich snad víc než v Ordinaci za posledních 10 let!

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

Totální úlet! Neskutečná jízda od začátku do konce! Přesně to, co chcete číst kdykoliv a kdekoliv.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 4 z 5 hvězdiček @knihy_jsou_posedlost (IG) registrovaný uživatel

Již svým přebalem tato kniha naznačuje, že to bude smršť. Obálka je dle mého velice kontroverzní a originální. Navíc musím podotknout, že originalita není jen v obálce ale i v celém obsahu knihy. Ať už se jedná o příběh nebo o vtipná přirovnání, kterých je tam občas přespříliš. Autor nám servíruje emocionální příběh, který má mít vyšší smysl. V pozadí příběhu (neboli když člověk čte mezi řádky) který by měl vyústit v poučení, nejen pro čtenáře. Řekla bych, že je to doslova slovní tornádo, které zaujímá svým specifickým humorem/černým humorem. Musím vyzdvihnout autorův všeobecný přehled – doslova to z příběhu dýchá, a i přes to, že vtípky občas hraničící s jednoduchostí jsou přitom tak chytře použity. Velice jsem se u tohoto díla nasmála. Abych to nějak shrnula. Příběh byl slovně bohatší než všichni Trumpové a Putinové dohromady. Autor to vykreslil líp než Michalengelo Sixtinskou kapli.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček VelkyKnihomolik registrovaný uživatel

Jestli máte rádi Backmana, Nesba a Formánka, věřte, že v Laudovi, potažmo v jeho Jednorožci, je najdete všechny v jednom.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 4 z 5 hvězdiček @_tea.book_ (IG) registrovaný uživatel

Takže, tohle bylo překvapivě skvělé, jelikož jsem člověk, kterému většinou tvorba od českých autorů, bohužel nepadne, tohle mě chytlo, bylo to velmi originální příběh, upřímně nikdy jsem nečetla knížku z pohledu seniora, který najde přítele v ještě starším Jednorožci, určitě je tenhle příběh pro starší lidi, že číst tohle ve věku 15- tak jsem asi dost v šoku, chvilkami mi ten humor přišel, až moc "černý", ale to by bez toho asi nebylo ono, hrozně jsem v tom viděla, takovou tu klasickou, češtinu, zároveň ty originální přirovnání? Sakra jak tohle mohlo vůbec někoho napadnou , to bylo taky skvělý, ale zároveň mě knížka nutila se zamyslet, právě na probíraná témata. Myslím si, že pokud by tento styl psaní se spojit s dnešní dobou, z pohledu typického českého občana, mohla by to být opravdu PECKA!

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček KaterinaKnihoholka registrovaný uživatel

"Štěstí si vás občas najde samo, je k tomu potřeba jen jedna věc. Nebýt svině..." Jednorožec! Je to ten vzácný druh knihy, u které nechcete přeskočit jediný řádek, chcete se plně věnovat každé myšlence. Jsem milovníkem přímé řeči, dialogů, rozhovorů a občasného ledabylého přeskakování výplňkového odstavce - proto jsem musela opustit svou komfortní čtenářskou zónu, a díky tomu objevit tento skvost.Knihu jsem četla s touhou podpořit samotného autora, nicméně po první dávce slov a přirovnání, jsem chtěla víc, víc všeho. Tento silný příběh díky svému POSLÁNÍ - kdy lidské povahy mají všechna barevná spektra lidskosti až hyenismu a jednorožec není roztomilý koníček zabalený do třpytek - HUMORU, již zmíněným PŘIROVNÁNÍm, je úkazem autorovy neuvěřitelné znalosti a nadhledu - přirovnání zde skokově přeskakují staletí, odvětví, pohlaví a přesto na konci této češtinářské show skončíte s otevřenou pusou a myšlenkou: "To dává smysl, proč to nenapadlo mě?" Kéž by se této knize dařilo tak, jak si zaslouží. Zaručuju, že nebudeš litovat. Děkuji, smekám, sdílím, doporučuju.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček Anezkasicte registrovaný uživatel

Čeština je krásný jazyk a zcela mě nadchlo, jak s ní autor pracoval a utvářel naprosto originální vtípky a přirovnání. Jednorožec je král a prostě, kdo by ho nechtěl, že? Má léta zkušenosti a přitom chce být jen s někým, kdo ho má rád a bude mit klid. Celkový příběh se nesl ve veselém duchu a vůbec jste nečekali, co se kdy stane. Velmi dobře se četl a svým způsobem vás prostě nadchne a nenechá odejít. Najdete tam i myšlenky k zamyšlení a celkem trefné narážky na současnou společnost. Ten závěr dal tomu všemu naprosto dokonalou korunu, která se k celému ději náramně hodila. Pěkně strávený večer a krásné čtení, rozhodně doporučuji pro úsměv na tváři.

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772

• 5 z 5 hvězdiček KnihomolkaKlara registrovaný uživatel

Jednorožec je divná kniha, ale v dobrém smyslu. Zobrazuje lidi takový, jaký doopravdy jsou, bez přetvářky. Velmi se mi líbil jednoduchý nápad příběhu, který mě ale bavil s každou větou více a více. Četlo se to úplně samo a nejednou jsem vyprskla smíchy nad geniálními přirovnáními, která by vás ani ve snu nenapadla a knížka na ně byla fakt bohatá. Za mě příjemná oddechová jednohubka, která pobaví a potěší na duši. Jsem ráda, že jsem měla možnost si jí přečíst❤

Kniha, Pointa, 2021, 9788076502772