RECENZE: Všechny hvězdy na nebi

RECENZE: Všechny hvězdy na nebi - titulní obrázek

Máte rádi žánr young adult namixovaný s prvky thrilleru? Bavilo vás Zrcadlo, Zrcadlo od Cary Delevingne nebo Sleduj mě od A. V. Geigerové? Pak nechte své ctěné oko spočinout na recenzi ke knize Všechny hvězdy na nebi od naší redaktorky Lucky.

O autorce

Kit Frick, autorka tohoto young adult románu, je mladá sympatická Američanka. Má mnoho profesí, je zároveň spisovatelka, malířka, editorka a spolupracovnice v neziskové organizaci. Miluje záhady a výzvy a má na kontě několik úspěšných thrillerů, převážně pro teenagery. Všechny hvězdy na nebi, jež u nás vychází, jsou její prvotinou. Kit studovala na soukromé škole kreativního psaní v Yonkers a v současné době žije v New Yorku.

O knize

Jsem naprosto unešená už grafickou podobou knihy. Sice se mi líbí většina obálek u nově vydávaných knih, ale tato se povedla opravdu mimořádně. Rozhodně přebíjí originální obálku anglické verze. Další nesporným kladem je látková záložka, jež já jako někdo, kdo papírové záložky neustále ztrácí, umím ocenit.

Vyprávění

Příběh se odehrává ve dvou časových rovinách, které jsou od sebe vzdálené zhruba rok a vzájemně se střídají po kapitolách.

Na začátku jedné z nich poznáváme Ellory, která má po prázdninách nastoupit do třeťáku na své střední škole. Valnou většinu svého volného času tráví se svými třemi nejlepšími kamarádkami Bex, Jenni a Ret. Zatímco s Bex a Jenni nemá Ellory nijak zvlášť pevný vztah, s lehkovážnou, suverénní a často manipulativní Ret, oblíbenkyní každé z této čtyřky, má speciální pouto a možná dokonce až trochu nezdravý vztah. Ellory se v té době také sbližuje s Matthiasem, klukem z jejich ročníku, který se stává jejím prvním přítelem. Prakticky všechno v jejím životě se zdá být ideální.

V druhé časové rovině je Ellory bez kamarádek, bez přítele, osamělá. Vše, co minulý rok měla, zmizelo a zbyly jen nepřestávající pohledy spolužáků provázející ji po chodbách, nekonečné starostlivé rozhovory s rodiči a taky obrovská díra v Ellořině srdci. Co se stalo? Proč se Ellory a Matthias rozešli? A co tuhle partu kamarádek, hlavně nerozlučné Ellory a Ret, rozdělilo? To se během knížky s každou další kapitolou postupně odhaluje a věřte, že jak se do knihy jednou začtete, budete netrpělivě čekat až do konce.

Jak už jsem dříve zmínila, jedná se o středoškolské psychologické drama, ve kterém se dají najít i prvky thrilleru. I když se to na první pohled nezdá, kniha v sobě ukrývá některá vážná témata a problémy z období dospívání a prvních lásek, věnuje se tématu přátelství a vztahů s rodiči, a proto si myslím, že je to skvělá volba (nejen) pro každou dívku v tomto věku. Příběh je psán srozumitelně, je čtivý a není problém se do něj velmi rychle ponořit.

Ze začátku mi úplně nesedla hlavní hrdinka, to se ovšem během čtení změnilo. Autorka mě překvapila zejména skvělým závěrem, který jsem určitě nečekala, a dokonce mi u něj ukápla nejedna slza.

Hledáte něco jednoduchého a zároveň silného nad čím budete ještě chvíli po přečtení přemýšlet? Něco s pořádně zapleteným příběhem a atmosférou středoškolského dramatu? Pak nemůžu doporučit nic jiného.

Hodnocení 80 %