To je usměvavá krvelačná bestie Stephena Kinga

To je usměvavá krvelačná bestie Stephena Kinga - titulní obrázek

Americký spisovatel Stephen King za svou desítky let trvající kariéru stvořil nepřeberné množství silných a úspěšných románů, které oslovily několik generací čtenářů po celém světě. Mezi věrné obdivovatele krále moderního hororu patřím pochopitelně i já, a přestože mám tvorbu Stephena Kinga velice ráda, jedna z jeho knih si mne získala přeci jen o kousíček víc.

čtenářské srdce tluče pro městečko Derry ve státě Maine, v jehož hlubinách dlí nevídané a prastaré zlo. Strašlivý klaun Pennywise tu se svým ďábelským šklebem řádí od nepaměti a v děsivě pravidelných cyklech krutě vraždí zdejší obyvatele.

Fanoušky Stephena Kinga určitě potěší zjištění, že k výročí třiceti let hororu To, vychází tato dnes už kultovní kniha v jubilejní dárkové edici, a stejně tak je opět k dostání v běžném vázaném provedení. Nastal čas postavit se těm nejhlubším strachům lidské duše a jednou provždy vyrvat Derry ze spárů šílenství a smrti…

To přichází

Smolaři se rozhodli čelit té nejhorší oživlé noční můře, jakou si jen dokážete představit. Slib navěky zbavit rodné město zrůdného klauna Pennywise je bezpochyby příliš troufalý i pro odvážné muže, natož aby se s temnotou spletitých tunelů pod Derry mohla měřit hrstka vystrašených dětí. Ačkoliv má parta kolem dvanáctiletého Billa jen minimální šanci na úspěch, přesto se jim téměř podaří obávané To usmrtit.

Poslední úder však nepadne, a tak o mnoho let později, hnán čirou nenávistí, neukojitelným hladem, a především touhou po pomstě, udeří krvelačný klaun s novými silami. Volá Smolaře, vábí je zpět do Derry a těší se, až se svými starými nepřáteli konečně vyrovná veškeré účty. Podaří se členům klubu Smolařů dokončit, co začali ještě v dobách, kdy byli děti? A čí krev nakonec poteče proudem: Smolařů nebo Toho?

Všichni se tady vznáší!

Není tomu tak dávno, co jsem se upřímně divila zjištění, že několik mých přátel a dobrých známých trpí nefalšovanou fobií z klaunů. Někteří se jich bojí dokonce natolik, že při pouhé zmínce o klaunech jim přebíhá mráz po zádech. Ve chvíli, kdy jsem se prokousávala více než tisícovkou stránek hororu To, mi pomalu začalo docházet, proč by chudinka klaun mohl někoho děsit.

Kingův Pennywise je naprostým, opravdu dokonalým ztělesněním zla a věřte, že pokaždé, když pronesl svou legendární repliku: „Všichni se tady vznášíme,“ husí kůže se nevyhnula ani mně. Rovněž mne velice zaujaly barvité popisy života obyvatel amerických měst v minulém století, kde bohužel o nesnášenlivé výroky a akty nenávisti vůči Afroameričanům nebyla nouze.

Připočtěte k tomu navíc Kingův typický styl vyprávění, obsáhlý příběh a napínavý děj, díky čemuž nebudete chtít To odložit. Démonický klaun Pennywise se vám zaručeně dostane hluboko pod kůži.

Kultovní horor

Americký bestsellerista Stephen King se dlouhodobě řadí mezi nejúspěšnější spisovatele současnosti, a každá jeho další kniha potvrzuje, že si přízeň svých fanoušků právem zaslouží.

Pokud patříte mezi milovníky mistrně propracovaného hororu, pak je kniha pro vás jako stvořená, a jistě by neměla uniknout vaší pozornosti. Pro věrné čtenáře Stephena Kinga je pak To vyloženou nutností. Vzhledem k tomu, že se jeden z nejslavnějších Kingových románů nově dočkal i speciální verze v podobě luxusního boxu, věřím, že je kniha vhodná jako dárek, a pod stromečkem udělá radost nejednomu vášnivému čtenáři.

Co se týče mne, To se mi neuvěřitelně líbilo, a jestli mi v budoucnosti cestu zkříží usměvavý klaun a nezištně mi nabídne balonek, bez váhání odmítnu a pro jistotu s křikem uteču. Pennywise mi uvízl v mysli a bez nadsázky si troufám tvrdit, že málokdo dokáže ve svých čtenářích vzbudit strach s takovou samozřejmostí jako právě Stephen King.