RECENZE: Najdu si tě všude

RECENZE: Najdu si tě všude - titulní obrázek

Najdu si tě všude je thriller skutečně obřích rozměrů a to doslova… Dánská novinářka a populární autorka několika bestsellerů, Elsebeth Egholm, líčí svůj příběh na úctyhodných 479 stranách, což už z její knihy dělá tak trochu „bichli“. Otázka je, jestli to už není moc vzhledem k tomu, že průměrný počet stran se u knih podobného ražení pohybuje okolo 300–350 stran.

O autorce

Thriller Najdu si tě všude je úplně první autorčinou knihou, která získala svůj český překlad. Elsebeth Egholm si ale buduje své jméno na poli spisovatelů již od roku 1999, kdy vyšel její první román. V autorčině rodném Dánsku patří její knihy k nejpůjčovanějším v knihovnách, proto není divu, že postupně se její tvorba dostala i za jeho hranice. Knihy Elsebeth Egholm dnes už běžně vycházejí ve švédštině, norštině, němčině, francouzštině, islandštině, italštině, holandštině, polštině a angličtině.

Hlavní hrdinkou knihy je šestatřicetiletá úspěšná lékařka Rina, jejíž zálibou je sportovní lezení. Na první pohled může Rina působit jako úctyhodná a bezúhonná osoba. Zdání ale klame. Pod rouškou noci se totiž jednou za čas vykrádá ven, aby na jednu z výškových budov v Aarhusu umístila některé ze svých uměleckých děl, prostřednictvím kterých vyjadřuje svůj postoj ke společenským nešvarům. To se ale zřejmě někomu znelíbilo a Rina musí znenadání čelit útokům neznámého útočníka.

První polovina knihy se zabývá Rininým soukromým a profesním životem a postupně se rozvíjí hlavní příběhová linka. Na můj vkus se to ale děje až příliš pomalu. Autorka vzala svůj úvodní popis a zasvěcování čtenáře do děje opravdu poctivě.

Naprostý zvrat ale pro mě nastal ve chvíli, kdy jsem se přehoupla přes polovinu knihy a naopak jsem se od ní doslova nemohla odtrhnout. Příběh totiž nabral tak šílené grády, že toho, co jsem postrádala v první části – nějakou akci, která by děj trochu oživila – se mi v druhé části dostalo přímo vrchovatě. Od poloviny knihy se děj, Rina ani čtenář nezastaví. Všechny dosud neznámé skutečnosti se najednou začaly propojovat a vytvářet neuvěřitelně zajímavý koktejl, který jsem prostě musela vypít na jeden lok.

Pro někoho tak zvědavého jako jsem já byl konec vlastně tak trochu zklamáním. V knize se odehrává několik případů zároveň a všechny se nějakým způsobem točí kolem Riny, přičemž jeden z nich sahá až do její minulosti. V jednom z případů je vrah sice nalezen, ale u těch dalších zůstává jenn veliký otazník.

Vzhledem k tomu, že se jedná o začátek série, myslím si, že autorka Rinin příběh rozehrála poměrně slušně a ještě si nechala mnoho materiálu na knihu, případně knihy, následující. Pokud jste milovníky thrillerů a knižních sérií, na dlouhé zimní večery můžu knížku jen doporučit. Určitě se nenechte odradit pozvolnějším startem, protože kniha rozhodně za přečtení stojí

Hodnocení 80 %