Dívka v přestrojení - někdo musí psát dějiny!

Dívka v přestrojení - někdo musí psát dějiny! - titulní obrázek

Americká občanská válka nebyla pro nikoho obdobím bezpečí. Lidé se ztráceli, kriminalita vzkvétala a pach smrti byl všudypřítomný. Právě v této nelehké situaci se zrodila jedna velká legenda. V Chicagu si mladá, inteligentní a empatická vdova řekla, že je na čase bojovat s předsudky a vzít osud do vlastních rukou.

Zatímco většina dam touží po prostém životě plném klevetění, drbů a krásných šatů. Kate Warne chce změnit svět. Má plné zuby toho, jak na ni muži pohlíží jako na nicku a hračku, která jim patří. Je přeci mnohem chytřejší a houževnatější než kterýkoliv z nich. Možná právě proto se jednoho parného letního dne odhodlá k razantnímu kroku – odpoví na inzerát Pinkertonovi detektivní kanceláře.

Fiktivní román inspirovaný špetkou skutečných událostí

Greer Macallister si pro svůj historický román vybrala opravdu zajímavou předlohu. Rozhodla se sepsat příběh, který se inspiroval životem prvního Sherlocka v sukních. O Kate toho víme velmi málo, snad jen to, že svou práci nadevše milovala a stala se jejím posláním. Sepsat tak více než tři sta stránkovou knihu, to byla opravdu výzva, se kterou si autorka poradila na výbornou.

Girlpower počtená v kabátku Války Severu proti Jihu

Spisovatelka umně kombinuje historické reálie s prvky „fikce“ a tak je někdy těžké odlišit, co je pravdou a co naopak pozměněnou skutečností. Nicméně daleko důležitější nežli historický kontext, který se však povedl na jedničku s hvězdičkou, je samotné poslání celého příběhu. Poukazuje totiž na obrovskou vnitřní sílu jedné mladé paničky, která se i navzdory předsudkům nebála prosadit svou a dokázat tak opačnému pohlaví, že býti ženou neznamená automaticky slabost a pohrdání.

V této knížce najdete vše, po čem vaše srdce touží. Akce, napětí, přestřelky s chutí divokého západu i síla přátelství, ženskosti a lásky. Během čtení zažijete doslova bouři emocí. Budete s Kate soucítit, držet jí palce, aby vyvázla z nebezpečí a bavit se s ní a jejími přáteli na okázalých večírcích. Zkrátka zažijete USA tak, jak jste je doposud neměli šanci poznat.

Dílo, které v sobě nese hluboké poslání

Při prokousávání se knihou si zároveň uvědomíte jednu důležitou věc. Jak mocná je síla vlastního přesvědčení. Dolehne na vás důležitost pohotového rozhodování se i nesčetné otázky typu: „Kdo je vlastně strůjcem našeho štěstí?

Detektivních příběhů je na českém knižním trhu opravdu požehnaně, ale málo který z nich se vám zaryje pod kůži a donutí vás přemýšlet o vlastní životní cestě. Na tento počin budu ještě dlouho myslet. Nepamatuji si, které dílko ve mně naposledy zanechalo takovou škálu nejrůznějších pocitů! Nelituji ani jediné minuty, kterou jsem strávila spolu s touto pozoruhodnou ženou!