Poslední paní Parrishová - knižní recenze

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 1 Sdílet

Sabina Bubníková

Poslední paní Parrishová - knižní recenze - titulní obrázek

Thrillery jsou na knižní scéně stále populárnější. Jak ale v tom množství, které nám nakladatelství nabízejí, vybrat nějaký opravdu skvělý? Já jsem sáhla po Poslední paní Parrishové - a omyl to rozhodně nebyl.

Poslední dobou nečtu téměř nic jiného než psychologické thrillery. Je to žánr, ve kterém jsem se konečně, po letech čtenářské nestability a nevyhraněnosti, opravdu našla. Ale jak už to tak bývá, čeho je moc, toho je příliš a mně začaly knihy tohoto žánru lehce splývat. Nebudu jmenovat ty, u nichž jsem absolutně nechápala pozitivní reakce, ale podělím se s vámi o ty lepší kousky, se kterými jsem strávila nejednu hezkou noc. Kromě Poslední paní Parrishové, jíž se budu hlouběji věnovat dále, musím na první příčky oblíbenosti posadit Spřízněné duše, Sběratele motýlů a Za zavřenými dveřmi. Další, jež mě vážně bavily, ale až tolik mi neutkvěly v paměti, jsou - Žena v okně, Eleanor se má vážně skvěle nebo Ta přede mnou.

Klasické detektivky a krimi mě neoslovily. Je to tím, že od začátku vím, kam příběh směřuje, jde jen o jedno: NAJÍT VRAHA. Případně zjistit, proč onen zločin spáchal.

Dobré thrillery jsou podmíněné jednou věcí – vůbec nevíte, kam příběh směřuje. A i to je případ Poslední paní Parrishové.

• Poslední paní Parrishová

Získali jste všechno, co jste kdy chtěli?A je to takové, jak jste si představovali?Opravdu? Amber Pattersonová už toho má dost.  Příšerně ji nebaví být taková nula: tuctová, téměř neviditelná žena…

312 s DPH

Skladem

Četl(a) jsem

Hlavní postavou - a také první, z jejíhož pohledu je příběh vyprávěn – je Amber. V anotaci je popsaná jako tuctovka, šedá myška, kterou vidíte jako tu ženu, která je spokojena se svým průměrným zaměstnáním, průměrným vzhledem, vystupováním a také působením na ostatní. Již na první stránce se dozvíte, že její smýšlení rozhodně průměrné není. A že právě z této škatulky se chce co nejdříve vymanit. Že má plán obsadit místo bohaté Daphne.

Daphne Parrishová je ženou jako z časopisu Vogue. Její vizáž, peníze, manželství...

Dostat se do přízně právě této úspěšné dámy vůbec není tak těžké, jak se na první pohled možná zdálo. Proč je to tak snadné? A jak daleko hodlá Daphne zajít?

Během čtení tohoto thrilleru sice nebudete valit oči stránku co stránku a každý odstavec stěží popadat dech, přesto bych mu přívlastek „šokující“ rozhodně neupírala. Příběh má spád a když už máte pocit, že přesně víte, co bude následovat, nastane v ději nečekaný zvrat, který vám obrátí představy o 180°. To, co se zpočátku zdá jako jednoduchý motiv, vygraduje do nečekaných rozměrů a vaše po napětí toužící dušička bude tleskat radostí.

Jak už jsem psala, Poslední paní Parrishovou, psychologický thriller od nakladatelství Domino, bych doporučila příznivcům thrillerů, které jsem zmínila v úvodu. Nebudete zklamaní. Mimochodem, perlička na závěr – tuto knihu „mají na svědomí“ dvě ženy, sestry, které psaly příběh společně. Nedokážu si ten proces sice absolutně představit, ale výsledek stojí za to!

Hodnocení? 95 %