Ella Woodward: Zdravé jídlo prospívá tělu i duši

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 0 Sdílet

Tereza Andělová Tereza Andělová

Ella Woodward: Zdravé jídlo prospívá tělu i duši - titulní obrázek

Ella Woodward je úspěšná blogerka a autorka populární kuchařky Lahodně s Ellou. V polovině dubna vyjde její pokračování Lahodně s Ellou každý den, které přinese zásobu nových originálních receptů.

My jsme si s Ellou popovídali o tom, jak vypadá její jídelníček, co dalšího kromě stravování zahrnuje zdravý životní styl či jak na jaře pročistit organismus.

Jak vypadá váš běžný denní jídelníček? Připravujete si jídlo vždy doma, nebo někdy jíte v restauracích?

Většinou snídám ovesnou kaši s mandlovým mlékem, malinami, borůvkami, jahodami nebo dalšími plody a trochou mandlového másla. K obědu mám nejraději rozmačkané avokádo na rýžovém toastu spolu s citronem a chilli. Večer miluju rychlá a teplá jídla. Připravuju si často večeři s sebou. Například těstoviny arrabbiata z mé nové kuchařky (pozn. Lahodně s Ellou každý den) nebo velké veganské karí.

Během dne mlsám takové dobroty jako energetické koule a hummus s krekry. Když zkouším nové recepty na koláčky či sušenky, tak u vaření ráda ujídám. Vyhovuje mi připravit si v neděli několik druhů jídel. Zamrazím je a během týdne je postupně jím. Šetřím tak čas.

Ale občas chodím i do restaurací. Často navštěvuji lahůdkářství, kde si dopřávám speciality jako zelené veganské karí, batáty s falafelem, energetické koule či zelená smoothies a ovocné šťávy. Takže jak vidíte, můj jídelníček je opravdu pestrý!

 

  • Lahodně s Ellou

    kniha

    Úžasné ingredience a skvělá jídla, která si oblíbíte vy i vaše tělo.Od luxusních dezertů až po rychlá a nenáročná jídla, lahodné tipy, pochoutky založené na syrové stravě a pestré zeleninové saláty –…

    312 Kč

    349 Kč

    Do košíku

    Četl(a) jsem

 

Díky rostlinné bezlepkové stravě jste překonala nemoc, se kterou si běžná medicína nevěděla rady. Pociťujete na sobě nějaké další změny kromě zlepšení imunity?

Způsob, jakým jíte, se neuvěřitelně podepisuje na tom, jak jste naladění a jak funguje vaše tělo. Já se cítím plná energie a štěstí. Od té doby, co jsem na rostlinné stravě, jsem v té nejlepší fyzické i psychické kondici. Je skvělé jíst taková jídla, která vám dodají spoustu energie. Kromě toho prospívají také mé mysli!

Některé suroviny jako například oříšky či bio potraviny jsou poměrně drahé. Máte nějaké tipy, jak jíst zdravě a zároveň levně?

Je tu spousta surovin, které jsou levné – oves, mrkev, brambory, rýže, fazole či zelenina. Nemusíte nakupovat v bio kvalitě. Právě tyto základní suroviny tvoří základ mého jídelníčku.

Samozřejmě, pokud si chcete dopřávat různé superpotraviny, může se vám to prodražit. Moje poslední kuchařka se hodně zaměřuje právě na ingredience. Takové, které jsou snadno dostupné, levné a může si je pořídit každý.

Jak pečujete o své zdraví v dalších oblastech?

Snažím se udržovat v životě ten správný balanc, věnovat se sportu, přátelům, rodině a metodám, které mi pomáhají odbourávat stres. Většinou si na začátku týdne domluvím různá cvičení jako box, spinning nebo jógu. Ráda se pořádně se zapotím a rozhýbu tělo.

Na rovnováze pracuji opravdu poctivě. Vždycky si najdu čas na odpočinek. Miluju dlouhé procházky se psem, horkou koupel či meditaci. Díky tomu se mi daří udržovat zdravou a šťastnou mysl.

Plánujete o dalších aspektech zdravého životního stylu napsat knihu?

Zatím to nemám v plánu, ale jde o oblasti, které mě opravdu zajímají. Takže se je do budoucna chystám ještě víc prozkoumat!

Jaro je za dveřmi. Mohla byste závěrem doporučit našim čtenářům nějaké tipy na jarní očistu těla?

Myslím, že pro začátek je nejlepší zařadit do běžného jídelníčku víc ovoce a zeleniny. Nechápejte to jako detox, ale jen takové odlehčení organismu. Přidávejte si čerstvou zeleninu jako přílohu k jídlům, které máte rádi. Nebo experimentujte s její přípravou, určitě najdete nové způsoby, jak ji chutně zpracovat.

Hodně se soustředím na to, abych jedla pouze průmyslově nezpracované suroviny. Také se vyhýbám bílému cukru. Připravte si lahodné sladkosti podle mých receptů jako například fazolové brownies, energetické koule nebo čokoládovo-karamelové řezy. Místo cukru používám přírodní sladidla. Budete překvapení, jak skvěle se budete díky těmto malým změnám cítit.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli!

Sdílet 0 Sdílet

Související knihy