• Lucie Dvořáková Lucie Dvořáková

Knihovna malých zázraků je vyprávěním, jež osloví mnoho nadšených čtenářů různého věku. Ať už začneme její neobvyklou, ale povedenu obálkou, nebo tím, že se jedná o knihu o knihách. I když mi začtení se trvalo o něco dýl, než u jiných knih, a není to úplně můj obvyklý žánr, jsem ráda, že jsem se ze začátku kousla a vydržela. Čtení tohoto příběhu bylo pěkným únikem z reality všedního dne.

4.4 z 5 38 hodnocení čtenářů

21× 5 hvězdiček 12× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Val registrovaný uživatel

Tuto knihu jsem dostala od svého bratra a myslela jsem si, že to bude jen nějaká nezajímavá kniha -on není knihomol-. Když jsem si přečetla obsah, tak jsem se moc nenadchla. Ale po dočtení jsem byla nadšená. Příběh o Mukéšovi a Alíše a jejich hledání cesty životem. Byl naprosto úchvatný. I vedlejší postavy se mi moc líbily. Tento příběh mě v mé mysli zavedl do zákoutí, kde jsem mohla přemýšlet o lidech, přátelství, lásce, laskavosti a hlavně o knihách a jejich moudrosti. Knihu bych doporučila všem. :)

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 5 z 5 hvězdiček Věra Nováková registrovaný uživatel

Mukéši Patélovi zemřela žena a jeho velká láska. Myslel si, že pro něho svět skončil. Pak objevil lásku ke knihám a jeho Naina se mu, alespoň v představách, vrátila. Také se prostřednictvím knih přiblížil ke svým dcerám a vnučce, našel si nové přátele a zase začal žít. Spřátelil se s mladou knihovníci Alíšou, která mu začala doporučovat knihy a tím mu moc pomohla. Pak zase na oplátku v zoufalé situaci pomohl on jí. Velkou roli v tomto příběhu hraje tajemný seznam, který Alíša našla v jedné knize. Krásný příběh, veselý i smutný a jako bonus odkaz na další zajímavé knihy. Určitě doporučuji.

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 3 z 5 hvězdiček Eva Muchová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Četla jsem to na mé poměry dlouho a mám z toho neutrální pocity. Kniha řeší problémy všedního dne a životní události, které nejsou úplně ty radostné. Minimálně někdo najde zdroj inspirace na další četbu.

E-kniha, Kontrast, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Silvie Žaludová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Nečekaná moc hezká kniha, při které mi bylo strašně smutno.

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 4 z 5 hvězdiček Eliška Kopecká registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Dobře napsaná kniha. Líbí se mi představa knihovny, kde se setkávají lidé s těžkými osudy a pokouší se jeden druhého podporovat. Vyjít z osamění. Každý má jiný seznam knih, které mu mohou pomoci, které jsou jeho oblíbené. V každém případě ale kniha je dobrý prostředek k překonávání trápení. Takže i když jsem moc nerozuměla indickým realitám a protože kniha neobsahuje žádné vysvětlivky, rušilo mne to při čtení, i když se stále jedná o stejných knihách a já se chtěla dozvědět další tituly, ke kterým čtenáři dospěli, přesto je tato kniha svým způsobem fascinující.

E-kniha, Kontrast, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Aneta Sverakova Leonte registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Tuto knihu radim k mym nejoblibenejsim! Pokud milujete knihy (coz asi kazdy na techto strankach), tak si urcite zamilujete i tuto knihu! Nekolikrat mi vehnala slzy do oci a primela me myslet na meho dedecka, po kterem jsem podedila svou lasku ke kniham. Urcite velke doporuceni!

E-kniha, Kontrast, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Sára Homoliková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Krásné milé čtení, velmi oceňuji, že na konci knížky je slovníček s indickými slovy. Určitě doporučuju čtenářům Knihonoše, ale také všem knihomolům

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 5 z 5 hvězdiček Daniela Peřinová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Krásné čtení, nalezený seznam knih může lidi sblížit, ukázat jim cestu v nesnází… velmi milá knížka

E-kniha, Kontrast, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Alexandra V registrovaný uživatel

"..ale snaž se být na lidi milá. Můžeš jim vylepšit den jen tím, že se usměješ, nebo se aspoň budeš tvářit přátelsky." Alíša, jedna z hrdinek, začne na léto pracovat v knihovně ale o knihách vůbec nic neví. Doma to nemá jednoduché a tak tuto brigádu bere jako únik. Mukéšovi, dalšímu z hrdinů zemřela žena a tak se k ní snaží najít alespoň pomyslnou cestu zpátky pomocí knih, které jeho milovaná tak ráda četla a snaží se více otevřít světu.. •"Lidé často nechápou jiné osamělé lidi."• Nezaměnitelnou roli zde hraje seznam osmi knih, který naše hrdiny nutí číst a následně spolu mluvit- nejdříve jen o knihách, ale později i o jiných věcech. •"Řekla bych, že každá knížka může na různé čtenáře působit rozdílně."• Jejich životy se začnou propojovat, a najednou nejsou tolik osamělí jako na začátku příběhu. Je tu i pátrání po autorovi/ce onoho záhadného seznamu, který ovlivňuje čím dál tím více lidí. •"Než se jí dostal do ruky ten seznam, dávno se už neposadila s knížkou jen tak pro radost."• Mukéš si díky knihám nachází cestu zpět ke své vnučce, naprosto magickým způsobem. Protože co je lepší, než "sdílet svět, který má člověk rád, a umožnit někomu dalšímu vidět ho stejnýma očima."? • Pokud zrovna hledáte na čtení něco laskavého, milého a prostě magického .. Knihovna malých zázraků čeká na své čtenáře - možná i Vám nabídne onen magický seznam knih..

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 4 z 5 hvězdiček Adéla R registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Zastavte se pro zázrak... Nebo ho sami udělejte Knihovna malých zázraků - Sara Nisha Adams (The reading list) Tentokrát jsem se do společného čtení ve FB skupině Knižní závisláci zapojila a ráda. A přitom jsem vlastně nevěděla, co mě čeká.. anotace a upoutávky jsem četla už někdy dávno před hlasováním - a říkala si - Seznam četby? to bude divné.. jak se o tom dá psát? No, ne.. dá! a jak Celou knihou nás provádí ani ne tak dotčený seznam knih, jako osudy hlavních hrdinů - čtenářů. I když - každá část je věnována té dané knize z nalezeného seznamu a naši knižní čtenáři si v ní najdou něco, co si srovnají ke svému životu. A všechno se propojuje.. nic se nezamotává - spíš naopak. Knihy spojují a otevírají cesty - cesty k vlastním pokrokům i cesty ke druhým... každého osud, kousek minulosti a živá současnost, dennodenní žití i boj o svůj prostor. Moc sympatické mi bylo, že autorka celý děj zasadila do svých indických zvyklostí a kořenů a odhalila nám život svého národa (super je slovníček výrazů na konci.. ten si ještě asi ráda párkrát zopakuju)

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 5 z 5 hvězdiček Jana Šamšová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

"Prosím, nezapomínejte, že knížky nejsou vždycky jenom způsob úniku. Někdy nás mohou něco naučit. Knížky nám svět ukazují, ne schovávají." Při čtení jsem zapomínala dýchat. Tato kniha člověka může mnohé naučit. Úctu ke starším lidem, touhu po životě a čtení knih, jak je důležité přátelství a rodina a naučit nás empatii. Nezapomínejte: "Na čtení není člověk nikdy starý."

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 5 z 5 hvězdiček Linda registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Krásná knížka ..určitě stojí za přečtení

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 5 z 5 hvězdiček Eliana Lipková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Nádherný příběh, kniha mě uchvátila. Krásná kniha pro knihomola ☺️

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 4 z 5 hvězdiček Zuzana Špringlová registrovaný uživatel

Je libo milý, dojemný, ale i tak trochu smutný příběh o přátelství s lidmi a lásce ke knihám? Knihovna malých zázraků dostála svého jména. Příběh dvou osamělých lidí, kteří opět hledají cestu ke světu i vlastnímu životu, vás nenechá v klidu. Alíša, studentka práv, si přes léto najde brigádu v místní knihovně, aniž by měla ke knihám nějaký vztah. Společně s jejím bratrem Aidanem se doma starají o psychicky nemocnou matku Lailu, což je oba nesmírně vyčerpává. Alíša se tak odstřihne od všech svých přátel a zaměřuje se jen na péči o matku a vydělání nějakých peněz, aby aspoň trochu bratrovi ulevila v jeho starostech o rodinu. Dívka jednoho dne v knihovně objeví čísi seznam četby a rozhodne se, že zkusí únik do cizích světu, když jí ten její připadá bolestný. Postupně tak navštíví světy hrdinů z knih Jako zabít ptáčka, Mrtvá a živá, Lovec draků, Pýcha a předsudek, Malé ženy, Pí a jeho život, Milovaná a Vhodný nápadník. A právě do knihovny, kde Alíša pracuje, se jednoho dne dostaví i osamělý vdovec Mukéš. Hodný starý pán před nějakým časem ztratí svou milovanou ženu, a i když má dcery, které o něj pečují aspoň na dálku, cítí se bezmocný a sám. Svou ženu miloval nadevše a život bez ní mu nepřipadá správný. Aby se k ní víc přiblížil, začne číst. Jako první sáhne po knize, kterou jeho žena nestihla vrátit do knihovny a nastartuje tak sérii událostí, které mu jeho život dost okoření. Nesourodá dvojice se setká v knihovně nad diskuzí o knihách, které je často nutí k zamyšlení nad tím, co zažívají ve svých reálných životech. Silné příběhy je ovlivňují a oba tak nalézají mnoho odpovědí na jejich dosud nevyřčené otázky. Příběh se čte krásně, stránky plnou, budete smutní, dojatí a nakonec i příjemně veselí. Malinko strhávám bodík za některé části, kdy se nic moc nedělo, a nudila jsem se. Ale naštěstí bylo takových okamžiků velmi málo. Jděte do toho, je to pohlazení po duši.

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944

• 4 z 5 hvězdiček Eva Urbanová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knihu prolínají kapitoly starého pána Mukéše a sedmnáctileté dívky Alíši. Na začátku je seznam knih: Mohlo by se vám hodit Jako zabít ptáčka, Mrtvá a živá, Lovec draků, Pí a jeho život, Pýcha a předsudek, Malé ženy, Milovaná, Vhodný nápadník. Mukéš prožívá těžké období po ztrátě své ženy, cítí se osamělý, má dcery, ale ty mají své rodiny a nemají na něj tolik času... Vzpomíná na manželku, která hrozně ráda četla a vezme si ze stolku její knihu. Najednou jako by jí byl blíž.. Vydává se do knihovny. Alíša pracuje v knihovně, ale knihy ji nezajímají. Má těžký život, stará se spolu s bratrem o psychicky nemocnou mámu. Když není doma je v práci v knihovně a cítí se velmi sama. První seznámení Alíši a Mukéše neproběhne nejlépe. Ale pak Alíša najde seznam a začne číst knihy jak jsou na lístku. Doporučuje knihy Mukéšovi a pak se mohou o knihách bavit. Nepřipadají si osaměle jak díky jinému příběhu, který zkrz knihu prožívají, tak díky rozmluvě o knize. Díky knihám se sbližují i s ostatními lidmi. Mukéš si má o čem povídat se svou vnučkou... Alíša má hezkou chvilku s mámou, když ji předčítá z knihy.. Kniha je taková milé povídání o knihách, knihovně, ale i samotný příběh o tom, jak jim knihy změnily život k lepšímu. 160 stran do konce byla kniha smutná, ale i krásná. Četla se moc hezky. Ze seznamu jsem četla Jako zabít ptáčka, Lovec draků, Pýcha a předsudek. Láká mě si doplnit a přečíst i zbývající knihy. Knihu doporučuji.

Kniha, Kontrast, 2022, 9788027703944