• Daniela Schmidtová Daniela Schmidtová

Námět knihy mi hned na první dobrou evokoval film Výměna s Angelinou Jolie v hlavní roli. Cizí chlapec se objeví u ženy, která ztratila své dítě a tvrdí, že je jejím synem. Okolí má ženu za hysterického blázna, a kromě toho se musí vypořádávat se senzacechtivými novináři a odsudky jejího okolí. Tím ale veškerá podobnost knihy a filmu končí. Je docela možné, že zážitek z knihy mi zkazily moje myšlenkové pochody, jenž si knihu Pravá matka spojily s filmem Výměna, který je opravdu výborný.

4.3 z 5 4 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Beáta Rousová registrovaný uživatel

Tento thriller mě konečně dostal do toho čtení které mám tolik ráda....každou volnou chvilku kdy jsem nečetla jsem přemýšlela o knize a o tom jak se asi bude příběh vyvíjet dál. Po dlouhé době mě to opravdu zase pohltilo a naplnilo radostí a tím správným pocitem který jsem už dlouho u knihy neměla. . Příběh samotný je dost předvídatelný a po přečtení anotace mi bylo jasné jak to bude, ale na čtivosti to neubralo ani kapku. Příbeh je napínavý a jak jsem již zmínila úplně mě pohltil...doufala jsem že to bude tak jak si myslím a že hlavní postava - Tessa - se nepodvolí okolí a bude nadále bojovat a obhájí svůj vnitřní pocit. Čtení jsem si užila jelikož je to ten typ thrilleru který mám ráda...je tam napětí, zoufalství, zločin a všechno se to prolíná s ošklivou minulostí hlavních postav. Jediný kdo mi narušoval příběh byl Scott...Tessiin bývalý manžel... Ten mi teda lezl na nervy, ale svým způsobem jsem chápala jeho chování - každý máme jiný obranný mechanismus po ztrátě někoho blízkého...o to víc to musí být horší když Vám umřou hned dvě děti. Za to jsem měla obrovskou radost z Bena - ten mě těšil od první chvíle co se tam ukázal a jeho postava doplnila ten pochmurný a sklíčený život kterým žije Tessa. . Nebudu lhát miluju ten konec a byl to pro mě krásný čtenářský zážitek. Pro někoho to může být jednoduchá kniha, ale možná proto se mi to četlo tak dobře...po mé vleklé čtecí krizi jsem přesně potřebovala jednoduchou/předvídatelnou knihu s jasným příběhem. Ale není jednoduchá ve špatném slova smyslu....přesně to jak je napsaná jí dává ten náboj a čtivost. Ať se jedná o minulost Tessy nebo o její boj s novináři... . Kdo ještě nečetl rozhodně doporučuji. Jedná se podle mého o thriller kterému nic nechybí.

Kniha, Ikar, 2020, 9788024941806

• 5 z 5 hvězdiček Michaela Kaiserová registrovaný uživatel

Přečteno za jediný den. Knížka dokázala na tolik vtáhnout do děje, že člověk se nemohl odtrhnout. V půlce knížky jsem sice čekala jak to dopadne, ale i tak bylo napínavé dále číst . Doporučuji :)