• Hana Wielgusová Hana Wielgusová

Autorčin styl je poutavý, zejména výstižné metafory a volba slov mě zaujaly, stejně jako zajímavý záměr upozornit (prostřednictvím detektiva Maartena) na dialekty a způsoby vyjadřování jednotlivých postav jako na prostředek k odhadnutí jejich charakterů. To je celkem ojedinělé. Mám v knihách také ráda tajemno, a to mi Stíny jezera splnily beze zbytku.

4.0 z 5 41 hodnocení čtenářů

13× 5 hvězdiček 14× 4 hvězdičky 13× 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 4 z 5 hvězdiček Klára registrovaný uživatel

Zpočátku jsem se nemohla začíst, vypadalo to, že se jedná o ,,duchařinu" a chvílemi jsem zvažovala, jestli budu číst dál. Nakonec jsem knihu dočítala jedním dechem a jsem ráda, že jsem čtení nevzdala. Pěkný thriller, těm kdo mají tento styl rádi doporučuji jako oddychovou knihu,...

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček LH registrovaný uživatel

Napínavá kniha, četla se velmi dobře.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Miroslava Havlíčková registrovaný uživatel

Velmi čtivé.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 3 z 5 hvězdiček Petra Slavatova registrovaný uživatel

Zajímavý příběh, napínavý konec. Doporučuji.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 4 z 5 hvězdiček Věra Nováková registrovaný uživatel

Kniha se mi líbila. Vyhovovaly mi kratší kapitoly, protože jsem e-knihu četla ve vlaku, MHD,nebo při čekání na zastávce. Ke konci,jak se zvyšovalo napětí,se kapitoly ještě zkracovaly. Kniha se mi četla dobře.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 4 z 5 hvězdiček Tyrkysová knihovnička registrovaný uživatel

Celková atmosféra knihy je opravdu nádherně mrazivá – zasněžené město, zamrzlé jezero, obláčky vydechované páry, promrzlé prsty, adventní čas…a samozřejmě vražda a záhadné zmizení. Přesto mají Stín jezera své menší mouchy, zejména pak ve finálním rozuzlení. Pachatele totiž pravděpodobně odhalíte záhy, i když si autorka nechává na konec přece jen jedno malé překvapení. Trošku nevyužitý je i onen mysteriózní prvek podivných snů a vizí Jenny. I přesto ale rozhodně stojí za přečtení.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 5 z 5 hvězdiček Věra Nováková registrovaný uživatel

Kolik čtenářů,tolik chutí a názorů. Mně se to líbilo. Jen jsem udělala chybu, že jsem souběžně četla dvě podobné knihy. Ale ne,nakonec se mi to ani moc nepletlo. A našla jsem drobnou podobnost na závěr. Vyhovovaly mi kratší kapitoly, protože jsem e-knihu četla ve vlaku, MHD,nebo při čekání na zastávce. Ke konci,jak se zvyšovalo napětí,se kapitoly ještě zkracovaly. Kniha se mi četla dobře.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 3 z 5 hvězdiček Markéta Šilerová registrovaný uživatel

Neurazí ani nepotěší. Dočetla jsem jen abych zjistila, kdo byl vrah. Nejvíc mě zaujala atmosféra ,které působila mrazivě.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 5 z 5 hvězdiček Bianca registrovaný uživatel

Vemi poutavé, čtivé.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 3 z 5 hvězdiček Věra registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Anotace rozhodně lepší, než celá kniha. Občas jsem se ztrácela.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

Knížku teprve čtu a je velmi napínavá, čtivá, skvěle umí vtáhnout do děje...no už abych se dočetla až poslední stránce

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 4 z 5 hvězdiček Beáta Rousová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

SNĚHEM POKRYTÝM MĚSTEM OBCHÁZÍ VRAH Tato věta na přebalu knihy mě přesvědčila, že to bude skvělé a napínavé čtení. Ano je možná hloupé řídit se pouze jednou větou a nechat se nalákat, ale jsem holt nenapravitelná a opět jsem se do čtení pustila s obrovským očekáváním. A jaká tato kniha je ? Začnu tím, že prostředí bylo perfektně vykresleno a bylo jednoduché nechat se pohltit mrazivou předvánoční atmosférou, která má lehký nádech napřirozena. V příběhu máme několik hlavních postav a asi nejhlavnější je Jenny - mladá maminka, která není zrovna v nejlepší kondici kvůli svému čtyřměsíčnímu synovi a kterou velmi zasáhne smrt mladé dívky, která se najde nedaleko jejího domu u jezera. Od této události jí něco k jezeru každou noc táhne.... Postupem času se stálé více zamotává do případu a chvílemi jsem si nebyla jistá jak v tom celém figuruje. Její příběh byl silný a zajímavý, ale i tak mě Jenny neskutečně iritovala a nejednou jsem se zastavila nad jejím chováním. Zato její manžel Will mi přišel vcelku v pohodě a dával Jenny trochu té normality. Samozřejmě by to nebylo ono kdybychom tu neměli tým policistů, kteří se ženou za pravdou a snaží se rozklíčovat případ který pro ně není ani trochu jednoduchý. Tyto postavy mě nijak neoslovili. Hlavní vyšetřovatel mi byl sympatický a líbilo se to tajemno které kolem sebe měl. Pak tu samozřejmě máme onoho vraha....tady jsem měla několik typů jako vždy - jako vždy jsem byla vedle. Četla jsem některé recenze a většina lidí psala, že věděla kdo to byl....já jsem neměla tušení až skoro do konce....a byla jsem tedy dost překvapena. Kniha jako celek byla dobrá a líbila se mi...neřekla bych že to byl thriller, ale dobrý psychothriller ano. I když mi některé postavy nebyli sympatické tak musím říct že se mi kniha četla dobře a rozhodně bych ji doporučila všem kteří chtějí psychothriller s lehkým nádechem nadpřirozena. Mé očekávání bylo splněno.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 3 z 5 hvězdiček Michaela registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha mě moc nezaujala. První polovina knihy byla taková utahaná. Řešily se zde Jenniny vidiny. Až teprve 2/3 knihy se rozjela a konečně to začalo nabírat to správné grády. Zjistilo se proč má Jenny nutkání pořád chodit k jezeru a proč slyší podivné hlasy. Posledních sto stran jsem přečetla jedním dechem, ale to už bylo oproti celé knize docela málo. Kdyby byla celá kniha v takovém tempu a napětí, jako bylo posledních 100 stran, tak by kniha byla velice dobrá. Takhle hodnotím aspoň třemi hvězdičkami, za ten konec.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 3 z 5 hvězdiček Gabriela registrovaný uživatel

Kniha nebyla nejhorší, ale nemělo to spád. Občas úplně hluchá místa kde se nic nedělo, žádné napětí nic. Rozhodně jsou daleko lepší knihy.

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Levanach registrovaný uživatel

Skvělý, napínavý příběh :).

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 3 z 5 hvězdiček Katka registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha nebyla špatná, místy zbytečně moc zdlouhavé. Občas jsem se ztrácela.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176

• 5 z 5 hvězdiček Iva registrovaný uživatel

Zajímavé, trochu mystické

E-kniha, Vendeta, 2020,

• 3 z 5 hvězdiček Marcela Pudichová registrovaný uživatel

Nejednalo se vůbec o špatnou knihu. Mám k ní však dvě výtky, kvůli kterým musím své hodnocení snížit. Autorka vypráví příběh ve třetí osobě, což by ještě nebyl až takový problém, ale v přítomném čase, který upřímně nemusím, a vadí mi. V kombinaci se jednalo o dost odosobněný příběh, zejména z pohledu Jenny, do níž jsem se nemohla vůbec vcítit. V jejích vidinách jsem spatřovala zajímavý prvek mysteriózna, který mohl příběh vyzdvihnout, ale nestalo se tak. I celkovou atmosféru (zasněžená krajina, adventní čas, mysteriózno, vražda dívky) autorka nevylíčila tak, jak bych si představovala. Druhou výtku mám k pachateli – jakmile se v knize objevil, tušila jsem, že jím bude on. Žádné překvapení se tak na konci nekonalo. Z knížky mám vcelku rozpačitý pocit, což se odrazilo i v mém hodnocení. Stíny jezera jsou průměrnou knihou, která neurazí, ale ani nenadchne.

Kniha, Vendeta, 2020, 9788075855176