0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
Before aesthete, designer, and architect Josef Hoffmann (1870–1956) came along, Austrian architecture and design was suffocating under a surfeit of opulent ornamentation and bombastic flourish. With his radical new approach and a band of like-minded figures, Hoffmann was a founding father of the Viennese Secession and Wiener Werkstätte, and… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Pop Art
-
Erotica 3: The Nude in Contemporary Photography
-
Erotica 2: The Nude in Contemporary Photography
-
Erotica 1: The Nude in Contemporary Photography
-
Gropius
-
Sustainable Buildings: Environmental Awareness in Architecture
-
The Art Book
-
Turner
-
I Work at Home : Home Offices for a New Era
-
Ando. Complete Works 1975–Today. 45th Ed.
-
The Portrait Photographer´s Manual
-
Bruce Gilden
-
Brick Architecture - Layer by Layer
-
How to See
-
Container Architecture
-
Surrealists in New York
-
The Avant-Gardists
-
Painted People
-
Giger
-
Mountains
-
The Little Big Book of Legs
-
Scandinavian National Parks
-
Object Logos
-
The Story of Art without Men
Before aesthete, designer, and architect Josef Hoffmann (1870–1956) came along, Austrian architecture and design was suffocating under a surfeit of opulent ornamentation and bombastic flourish. With his radical new approach and a band of like-minded figures, Hoffmann was a founding father of the Viennese Secession and Wiener Werkstätte, and revolutionized Western aesthetics with a brave new minimalism. A trained architect, Hoffmann lived his life as an extreme aesthete, while also cultivating his image as a bon viveur, a lover of women, a snappy dresser, and a provocative thinker. Gifted with a questing intellect, he continually challenged received orthodoxies and pushed for purer design in buildings and furniture, glass and metalwork. Joining forces with Joseph Maria Olbrich, Gustav Klimt, and Koloman Moser, he founded the Vienna Secession in 1897, and later established the prestigious production community of the Wiener Werkstätte, with its close connection to the Arts and Crafts movement. Over his 60-year career, Hoffmann’s radical approach saw the creation of some of Europe’s first major modernist buildings, such as the Purkersdorf Sanatorium (1904) and the Palais Stoclet (1905–1911), replete with Klimt murals. Many of his homeware designs remain in production to this day. This essential introduction explores Hoffmann’s key ideas, buildings, and designs to examine an essential modernist who continues to directly inform and inspire European aesthetics, from monochrome interior schemes to the cutlery we set on the table.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Taschen
- Vydání
- 1
- isbn
- 978-3-8365-5039-0
- Počet stran
- 96
- datum vydání
- 1.01.2016
- ean
- 9783836550390
- Vazba
- pevná vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Stále nemáte dárky? Nebojte, tyhle stihnete nakoupit i zítra!
-
Vánoce na Skotské vysočině: Příběh, který vás dokonale naladí na sváteční atmosféru | RECENZE
-
Darujte pod stromeček deskovou hru! | Vánoce voní knihou
-
Triumf pro českou fantastiku: Legie je Knihou roku Lidových novin
-
AOMU: česká aromaterapie, která zpříjemní čtení i každý den
-
Těchto 5 knih potěší každého fanouška napínavých příběhů | Vánoce voní knihou
-
Máme pro vás novinku: Pojištění proti poškození a ztrátě pro nákupy bez starostí
-
Svědectví o životě v KLDR 2 - Hovory z rudého pekla | RECENZE
-
10 nejlepších deskovek, které prostě musíte vyzkoušet!
-
Pirueta - když se hokej potká s baletem: Pohádka, které nejde odolat | RECENZE
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
Láska na spadnutí: Román plný pořádného jiskření a lehkého humoru | RECENZE