• Marie Svobodová Marie Svobodová

Ozvěny run rozbíjí stereotypní představy o vikinzích, kteří jsou obvykle vykreslováni jako válečníci pustošící okolní země. Sama autorka úplně na konci knihy zmiňuje, že přesně takový byl její záměr: ukázat, že ne každý viking byl válečník. Za mě má tedy splněno na jedničku a moc se těším, co si pro nás připraví v dalších dílech.

4.7 z 5 135 hodnocení čtenářů

99× 5 hvězdiček 31× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Monika Bitalová registrovaný uživatel

Krásný příběh . Líbí se mi dvě linky děje. Přítomnost vs minulost. Archeologové vs Vikingove. Knížka se četla velmi snadno a rychle, příběh mě pohltil. Dva prsteny, dvě ženy, dva muži, dvě dobové linky vzajemne se propojujici .

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 4 z 5 hvězdiček Iveta Elišková registrovaný uživatel

Čtivé. Historická fikce - žánr, který mám ráda. Četla jsem ale lepší: Cizinka a všechny následují díly od Diany Gabaldon a Písařka ze Sieny od Melodie Rose Winawer

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček ZdenKa registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Vřele doporučuji. Kniha se bude líbit milovnicím B. Erskinové, na jejíž novou knihu už dlouho čekáme. Ozvěny run budete číst jedním dechem. Četba vhodná pro letní večery. Již teď se poohlížím po další knize této autorky.

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 4 z 5 hvězdiček Jana Málková registrovaný uživatel

Zprvu jsem byla zmatená dvěmi časovými osami, ale vše do sebe nakonec zapadá. Krásné, romantické a barvité.

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 5 z 5 hvězdiček Blanka Kopecká registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Po přečtení anotace jsem si říkala, že to bude taková klasická slaďárna (a asi i je) ale tak dobře napsaná. Je to poutavé, nutí vás to číst dál, nenudíte se - a to hlavně díky střídání současnosti s dobou Vikingů, je tam zakázaná láska, takové menší hate to love,... V současnosti začne probíhat archeologický výzkum na zděděném pozemku hlavní postavy Mii a ona jako restaurátorka se do něj s chutí zapojí - cítí na tom místě i jakousi spřízněnost s bývalými obyvateli, jejichž život se nám odkrývá v druhém prolínajícím se příběhu knihy. Je to pomalá romance plná zajímavostí o vikingských tradicích, životu; archeologii, vykopávkách. Mohu říct, že mě to do jisté míry v tomto směru i obohatilo a určitě vzbudilo zvědavost přečíst si něco dalšího třeba i z odborné literatury o tomto období.

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Linda Trejbalová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Moc krásné, přečteno jedním dechem. Už se těším na další díl série.

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 5 z 5 hvězdiček Ludmila Trčková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Úžasný příběh.

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 5 z 5 hvězdiček Radka Horáková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Příjemné oddechové čtení. Mohu doporučit.

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 4 z 5 hvězdiček Gabriela registrovaný uživatel

Taková příjemná romantika ve dvou časových rovinách, vzájemně propojených "hadími prsteny". Pravda, doba Vikingů hodně uhlazená a zromantizovaná, ale je třeba to opravdu brát jako romantické čtení a ne přesnou ukázku života Vikingů a Keltů. Četlo se to dobře a pokračování si přečtu ráda.

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Lokosinka Uživatel aplikace KDčko

Tahle kniha me bavila od zacatlu az do konce velice poutavy a zajimavy pribeh prolinajici se casem super

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 5 z 5 hvězdiček Anna registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Přečteno jedním dechem

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 4 z 5 hvězdiček Petra Škodáčková registrovaný uživatel

příjemná romantická oddechovka

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Marta Adamová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha se mi moc líbila a přečetla jsem ji skoro najednou. Líbilo se mi. Prolnutí současnosti s minulostí a pěkně popsána vikingska éra... Knihu mohu vřele doporučit

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Tereza Kaluzikova registrovaný uživatel

Tuto knihu jsem dostala jako "dárek" na začátku ledna. Trvalo to dlouho ale nakonec i na tuto knihu přišla řada. A jsem vděčná. Zpočátku jsem byla trochu skeptická ale úplně zbytečně. Příběh byl velice čtivý, hlavní postavy zajímavé. Líbí se mi, jak spisovatelka knihu pojala. Vypráví příběh ze současnosti, ale zároveň i z minulosti. V tomto příběhu máme v podstatě čtyři hlavni hrdiny. Miu a Haakona. Dva archeologové. Mia zdědí chatu ve Švédsku. Jako dědictví získá prsten s hadem, který jak se ukáže je originál z 9. Století z období Vikingů. Setkává se v Muzeu s Haakonem, kterému povolí prohlídku po pozemcích patřící k chatě. Mezitím odjíždí zpět do Anglie. Později se zjistí, že by na jejím pozemku mohli být pozůstatky vikinské osady a souhlasí s vykopávkami. A tak odjíždí na celé léto do Švédska. Tam pomalu odhalují příběh Haukra a Ceri, která byla Keltka, kterou Haukr zajal a postupně se do sebe zamilovali. Haakon si půjčí stejný prsten jako má Mia z muzea, protože cítí nutkání že tam ten prsten patří také. Oba mají divné vidiny, které zobrazují právě Haukra a Ceri. Jejich společnou cestu za svojí láskou, a také Haukrovo malou dceru Juren. Oba dva si hrají s myšlenkou, že by mohlo jít o reinkarnaci a proto vidí a cítí, že jsou spříznění osudem. V cestě jim však stojí Miin snoubenec Charles a život v Londýně. Hned si musím koupit další díl a pevně doufám, že budou přeloženy i další díly z této série.

E-kniha, Red, 2022,

Kniha, Red, 2022, 9788027703012

• 5 z 5 hvězdiček Inka Babáková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha se mi líbí , protože mám ráda tento žánr , četla jsem Cizinku i knihy od Babrbary Erskin , kde se prolíná minulost s dneškem a líbí se mi to

E-kniha, Red, 2022,

• 4 z 5 hvězdiček Vášnivá Čtenářka registrovaný uživatel

Mia, restaurátorka historických artefaktů v Britském muzeu v Londýně, zdědí po své babičce prsten z 9. století a chatu na malém ostrůvku ve Švédsku. Když navštíví ve Stockholmu místní muzeum, najde mezi exponáty stejný prsten, ale o něco větší – pánský. V muzeu potká zdejšího archeologa a zaměstnance, který si jejího prstenu všimne a osočí ji, že nesplnila povinnost oznámit a odevzdat cenný artefakt místním úřadům nebo muzeu, jak legislativa přikazuje. Ve druhé dějové lince se dostáváme o mnoho let dříve, do roku 869 n. l. , kdy se Haukr věčně potýká se svou zákeřnou ženou Ragnhild, která mu svou sobeckostí přidělává jen a jen starosti. Když ho donutí jednoho dne vyjet na moře a vyplenit nedaleké vesnice a dovézt také otroky, potká Haukr dívku jména Ceri, která pochází s bohatší rodiny. Zajme ji s nadějí, že mu její rodina zaplatí tučné výkupné. Odveze ji tedy domů a dá ji na starost svou němou dceru. Ceri se s jeho dcerou sblíží a díky své trpělivosti ji začíná pomaličku učit mluvit. Jak se bude osud Ceri dál vyvíjet, to vám samozřejmě jako vždy neprozradím, stejně jako vám neprozradím, jak se bude vyvíjet osud Mii. Co vám však prozradit můžu je to, že tyto osudy, i přes časovou vzdálenost, jsou nějakým způsobem vzájemně propojené. Autorka Christina Courtenay svůj příběh velmi hezky promyslela. Při čtení bylo jasně patrné, že aby napsala dějovou linku z minulosti, musela autorka trávit mnoho času rešeršemi. Předložila nám tak krásný pohled do doby Vikingů, do jejich způsobu žití, do jejich zvyků a tradic. To se mi nesmírně líbilo. Barvitě nám tuto dobu přiblížila. Tempo knihy bylo velmi slušné. Nebylo ani pomalé, ani rychlé, vše na sebe krásně navazovalo a čtenář se v ději nijak neztratí. Velmi se mi líbil popis prostředí a tím také popis hlavních hrdinů, které si buď zamilujete navždy, nebo vám jejich charakter nesedne a budete si přát, aby už konečně bylo po nich. Já osobně jsem si vytvořila velmi hezký vztah k Mii, Ceri a samozřejmě i k mužským hlavním hrdinům. Knize nemůžu vytknout snad vůbec nic. Zkrátka to byl velmi milý příběh, napsán velmi čtivě. A musím ještě zdůraznit, že Ozvěny run jsou 1. dílem série Runy. Druhý díl, Runy osudu, si snad brzy přečtu. Knihu mohu doporučit nejen milovníkům archeologie a vykopávek, ale také milovníkům romantiky a samozřejmě historie. Opravdu velmi zajímavá kniha se špetkou romantiky. Byla sladká tak akorát.

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Barbora registrovaný uživatel

Kniha má dvě časové osy, kde se postupně rozkrývá celý příběh, četla se snadno a jedním dechem. Super odpočinkové čtení.

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Petra Šťastná registrovaný uživatel

Velmi prijemne cteni. Zpocatku jsem nevedela co cekat a jak zaradit dej, ale pak jsem se nedokazala odtrhnout, zadna nuda. Dva prolnute pribehy, Vikingove, napeti, historie, fantazie, doufani, laska, vecnost... Krasna kniha. Moc dekuji

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Lucie Říhová registrovaný uživatel

Klidně bych dala víc. Kniha byla naprosto super.