RECENZE: Tarantino – Retrospektiva

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 1 Sdílet

RECENZE: Tarantino – Retrospektiva - titulní obrázek

Filmové fanoušky potěšila v úvodu podzimu kniha Tarantino: Retrospektiva. My vám přinášíme jednu z prvních recenzí tohoto skvostu.

Hned na úvod bych vám chtěl říct, že jestli máte rádi Tarantinovy filmy, tak tento kousek ve vaší knihovničce nesmí chybět. Kniha je většího formátu a ukrývá v sobě spoustu krásných fotek z filmů i z natáčení. Na dvojstránku s nádhernou Umou Thurman se obzvlášť dobře dívá. Už jen při otevření téhle publikace budete přemýšlet o tom, že byste si mohli pustit některý z kultovních filmů tohoto skvělého režiséra.

• Tarantino - Retrospektiva

Tato úžasná retrospektivní fotografická publikace  mapuje všechny filmy Quentina Tarantina, od My Best Friend’s Birthday až po Osm hrozných. Kniha je poctou výjimečnému režisérovi, producentovi,…

799 s DPH

Skladem

Četl(a) jsem

Knihu Tarantino: Restrospektiva, napsal filmový kritik Tom Shone. Ten je mimo jiné rovněž autorem dalších dvou retrospektiv, a to Martina Scorseseho a Woodyho Allena. Z jeho díla poznáte, že filmové branži opravdu rozumí, a že má Tarantinovu tvorbu opravdu rád.

Quentin Tarantino je scénárista, režisér, ale i herec. Spíše než samotnému Quentinovi, se však kniha věnuje jeho režisérské práci. Od jeho prvního snímku se chronologicky propracujete až k jeho prozatím poslednímu. Spíše než o biografii, se tedy jedná o velice podrobnou filmografii. Čtenářům se naskytne pohled do zákulisí vzniku filmových pecek jako Pulp Fiction, Hanebný pancharti či Osm hrozných. Historky z natáčení jsou prokládány citovanými úryvky z filmů, takže si například můžete přečíst, jak v Pulp Fiction vznikl legendární rozhovor Julese a Vincenta o čtvrtlibráku se sýrem.

Autor Retrospektivy šel opravdu do detailů. Takže se mimo jiné dočtete, jak Tarantino vybíral postavy do svých filmů, kde se inspiroval při psaní scénářů, jak sehnal peníze na svůj první film nebo kolik filmů ještě natočí.

Autor v knize sdílí názor, že Tarantinovy filmy buď milujete nebo nenávidíte. Stejně jako si spousta lidí každou sekundu nekonečných dialogů v jeho filmech užívá, jiným přijdou nudné a zdlouhavé. Někdo zase nesnese pohled na krvavé a násilné scény, které jsou pro jeho dílo typické. Přiznávám, že kniha osloví hlavně tu první skupinu, ke které se řadím i já. Pokud „tarantinovky“ v lásce nemáte nebo jste žádný jeho film ještě neviděli, to nejmenší, co si z tohoto díla odnesete, je motivace, kterou na vás Quentin dýchne svou vytrvalostí a pracovitostí při cestě k úspěchu.