RECENZE: Někdo cizí v domě

RECENZE: Někdo cizí v domě - titulní obrázek

Co když přijdete do svého útulného příbytku a najdete v něm skleničku na kuchyňské lince? Jenže ona sklenička byla po čas vašeho odchodu pečlivě uschovaná ve skříni. Co když parfém, který jste před odchodem do práce použili a pečlivě zavřeli, najdete najednou otevřený? Co když je ve vašem domě ještě někdo, někdo cizí?

Americká spisovatelka Shari Lapena se dobře uvedla již svým debutovým románem Manželé odvedle, který na sebe strhl pozornost mnoha příznivců kvalitní napínavé literatury. Byl vydán ve více než třiceti pěti zemích světa a všude si vysloužil vysoké ohodnocení. Není proto divu, že všichni s napětím očekávali, s čím přijde tentokrát.

Mezi ústřední postavy patří poklidný manželský pár. Karen a Tom nejsou ničím výjimeční. Již dva roky jsou svoji, nyní se konečně plně usadili v jedné z lepších čtvrtí New Yorku. Vedou spokojený život a stále se mají neskonale rádi. Jenže jeden večer obrátí jejich poklidnou existenci doslova vzhůru nohama. Když se manžel vrátí domů, čekají na něj otevřené dveře. Na pultě, jako kdyby strnula rozdělaná večeře, všude se svítí. Jen manželka a její auto jsou v nedohlednu. Jenže jeho vyvolená by přeci nezmizela jen tak uprostřed rozdělané práce. Tady něco nehraje!

Shari stejně jako v případě svého debutu rozjíždí rychlý sled událostí, které se všemožně proplétají. S ničím se moc nepáře a servíruje svým fanouškům doslova a do písmene dech beroucí vyvrcholení. Připadáte si jako na horské dráze, která se s vámi řítí do neznáma. Víte, kdo za to může? Kde se ukrývá vrah a kdo je obětí? Jste si tím naprosto jistí? Omyl, to, co platilo před chvilkou už je dávno v trapu. A zprvu nevinná autonehoda se proměňuje v něco daleko horšího – promyšlenou krvelačnou vraždu. Starý kostlivec se dere ze skříně a zdá se, že mu nikdo a nic neunikne.

Nutno podotknout, že spisovatelka následuje, i když možná trošičku ke škodě, své návyky a má jakousi šablonu, které se zuby nehty drží. Takže pokud už jste nějaké její dílko četli, tak je možné, že vytušíte, kterým směrem se bude příběh asi tak nadále ubírat. Nicméně lehký a opravdu uvolněný vyprávěčský styl vám leccos vynahradí. Krátké kapitoly a svižný nádech navíc působí jako opravdu dynamická bomba, která vás nenechá chladnými.

Velký pozor věnujte především protagonistům. Každý z nich má své světlé, ale i temné stránky. Nenechte se zmást prvním dojmem, protože ten klame. Jsou důvěryhodní, svérázní, ale nesmíte jim za žádných okolností věřit. Zradí vás a ani u toho nemrknou okem. Vlastní prospěch a výhody, to je to, oč tu kráčí.

Někdo cizí v domě je opravdu bleskový, napínavý a výtečně koncipovaný thriller, který přelouskáte jedna báseň. Pokud hledáte nenáročnou, ale zároveň velice kvalitní četbu, tak je pro vás vskutku dobrým výběrem. Srazí vás do kolen a vy budete škemrat o pokračování. Udělejte si čaj, zabalte se do teplé deky a vychutnejte si prvotřídní čtenářský zážitek! Zkrátka a dobře, jedná se o ideální čtení pro podzimní večery.