Hříšní světci - RECENZE #2

Hříšní světci - RECENZE #2 - titulní obrázek

O zrecenzování Hříšných světců se u nás v redakci svedl téměř lítý boj. Jelikož jsme nechtěli v knižní přestřelce ztratit ani jednoho našeho člena, rozhodli jsme se pro kompromis. Proto vám tentokrát přinášíme i druhou recenzi na fantasy Hříšní světci.

O autorce

Autorkou prvního dílu nové, tajemné a originální fantasy série Magie temná a svatá je Emily A. Duncan. Emily pochází z Ameriky, narodila se a vyrostla v Ohaiu a nyní pracuje jako tamní knihovnice. Její povolání ji přivedlo k textům a knihám slovanské mytologie, jež ji zaujaly natolik, že se jimi inspirovala do svého debutu, tedy Hříšných světců.

Naďa, hlavní hrdinka příběhu, má speciální nadání. Dokáže mluvit se svými bohy, a díky tomu používat mocnou magii, kterou jí propůjčují a pomocí které má zničit nepřátelské Tranavijce, barbarské krvemágy a nepřátelé, se kterými Kaljazinci, její národ, vedou válku již sto let. Přestože takováto schopnost je zcela ojedinělá, žije Naďa skryta v kaljazinského klášteře a nemůže svým lidem nikterak během hrozivé a nekonečné války pomoci. To se ale brzy změní. Klášter je napaden a Naďa utíká do neznáma, připravena použít své síly a pomstít své padlé přátele.

V druhé dějové linii sledujeme osud tranavijského prince, právě toho, který napadl Nadin klášter. Ani jeho příběh není černobílý a on sám musí řešit mnoho problémů nejen ve válce, ale i ve sporech s vlastním otcem.

Magie temná a svatá se tímto okamžikem stala young adult sérií, na níž se rozhodně budu těšit. Absolutně se trefila do mého vkusu, zaprvé proto, že se jedná o fantasy, zadruhé proto, že nám příběh otevírá úplně nový svět, který jen čeká na to, až ho poznáme a prozkoumáme. Plus si ode mě zaslouží i ona již zmíněná inspirace slovanskou mytologií, jež je podle mě stále nová a neotřelá. Díky tomu si dokážou knížky vycházející ze slovanských bájí zachovat originalitu. Za další zmínku stojí mapa. Protože knížky s mapou jsou vždycky dobrý!

Bohužel nemůžu být jen hodná. Někomu to možná vadit nebude, ale mně se moc nelíbila nová slova, jež autorka zavedla a s nimiž se v knize pracovalo. Pro mě to byly pojmy nezapamatovatelné a autorka vždy při jejich použití připomínala, o co se jedná, případně je nahrazovala. Měla jsem z toho takový pocit, že ani jí se s nimi nezacházelo pohodlně. Mně přinášely do příběhu akorát zmatek.

Na závěr se má dávat to nejlepší. Pro mě to byla romantická linka. Sice se dalo dopředu předvídat, jak se budou určité vztahy vyvíjet, ale… Skvěle napsané, uvěřitelné a vtipné dialogy. Na příběhu je možná trochu poznat, že se jedná o autorčin debut, ale veškeré povedené věci v příběhu vypovídají o jednom – další díly budou úžasné. Nemůžu se dočkat!

Pro fanoušky originálního fantasy, slovanské mytologie a skvělých romantických linek.