Co zbylo z mojí sestry – KNIŽNÍ RECENZE

Co zbylo z mojí sestry – KNIŽNÍ RECENZE - titulní obrázek

Tentokrát jsme se podívali na zoubek titulu, jehož čtení vůbec nebylo snadné, ale o to více naši redaktorku Táňu dostalo. Více čtěte v recenzi.

Tajemný román a zákoutích lidské duše, bolestné minulosti a o realitě, která není taková, jaká by se mohla na první pohled zdát.

Minulost člověka jednoho dne dožene, i když před ní utíká, co jen to jde. Kate, hlavní hrdinka našeho příběhu, by o tom mohla vyprávět své. Od své minulosti se celý život snažila dostat co nejdál, ale ta si ji nakonec stejně našla. Vyrůstala v rodině poznamenané násilnickým otcem, který se zasadil o její postupný rozpad. Jakmile mohla, z rodného hnízda utekla pryč a už se do něj vracet nikdy nechtěla. Jenomže nyní se své minulosti musí postavit čelem. Ve svých devětatřiceti letech pracuje jako válečná zpravodajka a den za dnem je ve styku se smrtí, a právě ta ji jednoho dne zavede zpět do minulosti.

Smrt její matky ji přivádí zpátky do míst, která pro ni symbolizují traumatizující vzpomínky na tyranského otce. Ze dvou sourozenců jí po tragické události zůstala jen sestra, na níž tehdejší rodinné podmínky zanechaly kruté stopy - velmi brzy otěhotněla (už v brzkých 15 letech), a jak Kate záhy zjišťuje, propadla závislosti na alkoholu stejně jako kdysi jejich otec. Její život se od té doby neodvíjí moc dobrým směrem, což jasně vidí i Kate při příjezdu. V prostředí její dávné minulost se necítí dvakrát dobře, a tak se snaží vše vyřídit co nejdříve, aby se mohla vrátit zpět do svého zaběhlého života. Jak ale může žít někdo, koho pronásledují stíny minulosti? A jak by mohla pomoct dalším lidem, když má sama co dělat se sebou?

Kate se začnou během pobytu dít záhadné až mystické věci, na které by zdravá mysl hledala odpovědi jen těžko. V domě odvedle se začnou dít podivné útržkovité věci, jejichž vysvětlení bude Kate hledat všude možně – nejčastěji však v lahvičce s léky. Můžou se opravdu dít věci, které vidí jen Kate? Nebo to jsou pozůstatky jejího nelehkého života a ona je tím pádem blázen?

Co zbylo z mojí sestry je velmi silný příběh s důrazem na čtenářovu psychiku. Autorka vybrala pro své dílo závažné téma problematické rodiny a následků, jež měla na jednotlivé členy. V „přímém přenosu“ jsem tak mohli vidět postupný rozpad rodiny a osobnosti každého z nich. Ze začátku se tak příběh jevil pouze jako psychologický – Kate se vrací na místo svého trpkého dětství a my sledujeme, jak bude reagovat na nával emocí způsobených vzpomínkami. Do toho se ovšem připlete další dějová linka, a to tajemnost a mystika, se kterou se Kate začne potýkat. V tu chvíli se nestává zmatenou pouze Kate, ale i my čtenáři. Je vše pravda? Opravdu se Kate všechny ty věci dějí, nebo je to jen bujará fantazie? Kde je pravda a kde lež?

Brilantní příběh, který nebudete moci odložit, dokud nedočtete jeho poslední stránku. Romány, ve kterých si autoři zahrávají se čtenářovou myslí, bývají ty nejlepší a Nuala Ellwood to jen dokazuje. Nechte se strhnout její novinkou od nakladatelství Domino a uvidíte sami, že lež je všude kolem nás a jen my sami rozhodneme, jestli jí slepě uvěříme, nebo se budeme snažit objevit pravdu.