0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( měkká vazba )
- Produkt je vyprodaný.
Studie se vyrovnává s absentující historiografií nezávislé výtvarné scény v období normalizace (1968-1989) a zkoumá výtvarné umění a jeho subverzní roli ve vztahu "politika a umění". Je kritická vůči současným snahám v rámci dějin umění, teorie kultury a historie popírat nebo zkreslovat normalizační minulost. Autor v ní klade celou řadu… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Pionýři a roboti
-
Recepty starých mistrů
-
Umění a iluze
-
Pes v umění
-
Pracoval jsem mnoho - Soupis výtvarného díla Josefa Čapka I
-
Posedlost
-
Krásný sloh a Jižní Tyroly
-
Krajem Chrudimky
-
Poslední obrazy
-
Paul Gauguin
-
Tady jsme doma
-
Kronika mého života
-
Encyklopedie bodyartu
-
Rudolf Volráb (1933–1969)
-
Malba
-
Oboustranná šelma
-
Oldřich Kulhánek - Malá anatomie zdrojů
-
Ve společenství bohů a hrdinů
-
Kresby Bohuslava Martinů: Martinů obrázky kreslící
-
Z akademie do přírody
-
Apokalypsy a vize / Apocalypses and Visions
-
Typlt - Vrstevnice křiku
-
Viktor Pivovarov Ach!
-
Adolf Kašpar - malíř, grafik, kreslíř (1877 – 1934)
Studie se vyrovnává s absentující historiografií nezávislé výtvarné scény v období normalizace (1968-1989) a zkoumá výtvarné umění a jeho subverzní roli ve vztahu "politika a umění". Je kritická vůči současným snahám v rámci dějin umění, teorie kultury a historie popírat nebo zkreslovat normalizační minulost. Autor v ní klade celou řadu otázek. Například jak komunistický režim institucionálně definoval "zakázané" výtvarné umění? Podle jakých kritérií represivní složky určovaly "co" a "koho" zakazovat, střežit a hlídat? Jak se samotné umělecké instituce, například výtvarné školy podílely na potlačování umělecké novosti a individualismu? Jakým způsobem obchodoval komunistický režim se "zakázaným uměním"? Dotýká se i tabuizované otázky, jak důležitou roli hráli sami výtvarní umělci a teoretici umění, kteří spolupracovali s tajnou policií. Kniha se v rámci teoretické diference mezi textem a obrazem, mezi skripturální a skulpturální kulturou snaží v závěru vysvětlit jednu normalizační výtvarnou záhadu: Proč se komunistickému režimu nepodařilo potlačit žádný západní umělecký směr s výjimkou jediného, u něhož je předpoklad vytváření ženské umělecké subjektivity a identity?
- Nakladatel
- Centrum pro dokumentaci totalitních režimů
- Rozměr
- 210 x 242 x 18
- jazyk
- čeština
- Počet stran
- 192
- datum vydání
- 16.05.2019
- isbn
- 978-80-270-5668-2
- Vazba
- měkká vazba
- datum dotisku
- 24.05.2019
- ean
- 9788027056682
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
5 nejkrásnějších vánočních obálek a pár tipů navíc
-
Tipy na knižní dárečky pro malé čtenáře | Vánoce voní knihou
-
Atomové šelmy: Když predátoři vyrážejí na lov postapo fanoušků | RECENZE
-
Festival Knižních závisláků 2026: Poprvé v Praze! Vstupenky v prodeji za zvýhodněnou cenu
-
Stranger Things 5: První vlna nasadila laťku hodně vysoko | RECENZE BEZ SPOILERŮ
-
Atmosféra, která pohltí: T. J. Reid přináší další silný román| RECENZE
-
V neděli začíná advent. Máte připravený adventní kalendář a vánoční knížky pro děti?
-
Nestihli jste znovu zhlédnout Stranger Things? Máme pro vás shrnutí 1.-4. série
-
Keeping 13 - Emocionální kolotoč, který budete milovat | RECENZE
-
Příběhy mezi regály: Křest kalendáře Muž roku a Anděl mezi zdravotníky
-
Kletba pravé lásky: Když pohádka potemní | RECENZE