Kniha radosti

4.7 z 5 14 hodnocení čtenářů

10× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Matyášová registrovaný uživatel

Ke konci roku 2023 jsem měla trošku pauzu se čtením a teď to do nového roku chtělo najít nějakou tu radostnou knihu plnou pozitivního myšlení...Knihu, která Vás bude v něčem osobně rozvíjet.. Knihu, která Vás celkově nakopne...Knihu, po jejímž přečtení dostanete novou chuť do života, kdy chcete začít dělat samé dobré skutky, pomáhat všem dobrým (ale i špatným) lidem a také i sami sobě. Tak tuto knihu jsem opravdu našla a právem se jmenujeme KNIHA RADOSTI. Knihu si může přečíst naprosto kdokoli - nesmí Vás odradit například fakt, že se o její sepsání zasloužil tibetský duchovní "vůdce" Jeho Svátost Dalajláma nebo jihoafrický anglikánský arcibiskup Desmond Tutu... Nejde tady totiž o křesťanství, buddhismus, jakékoli jiné náboženské vyznání nebo ateismus. Kniha Vám prostě a jednoduše ukazuje, jak to na tom světě je, jak to všechno funguje, jak jsme jako lidé nastaveni, co je naší přirozeností, jací jsme ve svém jádru, co všechno dokážeme ovlivnit, když opravdu chceme... A takto se na celý jeden týden sešli tito dva úžasní dlouholetí kamarádi, kteří srší neskutečným optimismem a humorem, i přes to, jak těžký život oba měli - a o tom to přesně je! Vidět ve všem jen to dobré a nenechat se neustále ovlivňovat jen tím špatným. V knize je popsáno celé týdenní setkání dvou výše uvedených mužů, jejich životy, jejich úspěchy i neúspěchy, ale především jejich radost ze života. Nebylo vůbec lehké, aby se tito dva sešli, ale už nejspíš v té době oba věděli, že je to naposled. Jsem velmi ráda, že se tento týden nakonec uskutečnil, že byla tato kniha vydána (v roce 2017) a že se spolu měli možnost oba vidět, užít si společné chvíle, oslavit dokonce 80. narozeniny Dalajlámy a rozloučit se. Desmond Tutu poté zemřel v roce 2021 ve svých 90 letech. A co tedy v této knize tak lákavého najdete? Mimo každodenní rozhovory, vtípky, příběhy i fotky Dalajlámy a arcibiskupa jsou zde napsána všechna hodně zajímavá a také důležitá fakta (i dle vědeckých výzkumů, které jsou zde samozřejmě uvedeny), a to o perspektivě, pokoře, humoru, přijetí, odpuštění, vděčnosti, soucitu, velkorysosti, ale také o strachu, stresu a úzkosti, frustraci a zlobě, smutku a žalu, zoufalství, osamění, závisti, utrpení a protivenství či nemoci a strachu ze smrti. Jedná se o jakési svědectví či poselství všem lidem na zemi od těchto dvou mimořádných pánů a je jen na nás, zda si to všechno vezmeme k srdci, nebo snad jen nějakou část či absolutně vůbec nic. "Náš pohled na život je naší poslední a neodcizitelnou svobodou. Tento pohled má doslova moc udržet nás naživu nebo nám přivodit smrt." PS: Více se mi líbil ten žlutooranžovočervený obal knihy než ten s fotkami hlavních účastníků. Jo a na konci knihy si ještě můžete vyzkoušet i cvičení radosti.

Kniha, Jota, 2017, 9788075651013

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Šrámková registrovaný uživatel

Krásná kniha plná moudrosti, krásných fotek a úžasného povídání, laskavosti, soucitu.. jak krásné! A jak moc mi to pomohlo. Skvělá kniha, moc doporučuji. :)