5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

• Beáta Kiselová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Píše sa rok 1739 a šestnásťročnú Elizu Lucasovú poverí jej otec spravovaním troch rodinných plantáží v Južnej Karolíne, pretože on si odchádza plniť svoje vojenské povinnosti. Dievča pred hranicou dospelosti však musí čeliť dlhom a záchranu vidí v pestovaní indigovníka pravého. Ako žena musí čeliť aj rôznym prekážkam doby, predsudkom i hádzaniu polien pod nohy. V otcovi má podporu, lenže ten je ďaleko a matke ide len o to, aby ju vydala. Oporu nájde len v zopár otrokoch a rodinnom priateľovi, právnikovi Charlesovi. Podarí sa im vyrobiť kvalitné indigo a konkurovať na svetovom trhu? Dokáže Eliza bojovať za zakázanú lásku? Za tento beletrizovaný skutočný príbeh som veľmi vďačná. I keď v ňom autorka pre lepšiu pútavosť použila aj fiktívne postavy a situácie, Eliza Lucasová a jej indigový sen skutočne existovali. Na svoju dobu, kedy ešte otrokárstvo prekvitalo, bola vizionárkou s pevnou vôľou, ktorá však mala dobré srdce a otrokom skôr pomáhala. Za mnohé neúspechy mala výčitky, ale svojou povahou toho veľa dokázala. Nezmazateľne sa zapísala do americkej histórie a zanechala tam hlbokú stopu. Jej rakvu dokonca niesol aj samotný prezident George Washington. Kniha je písaná veľmi pútavo aj napriek pomalšiemu tempu a sledovať Elizinu cestu bolo pre mňa fascinujúce. Dokázala som sa s ňou zžiť a chápala som ju, lenže na dobu, v ktorej žila, boli jej zmýšľanie, rozhodnutia a konania skoro neakceptovateľné a aj napriek všetkému sa s prekážkami dokázala popasovať. Ja som veľmi rada, že nám autorka priblížila život Elizy a takto sa snáď jej meno dostane do povedomia viacerých ľudí. Autorka na konci knihy približuje čitateľom fakty a ja som s knihou spokojná po každej stránke, dokonca ma donútila si vyhľadať o Elize aj ďalšie informácie. Ak chcete spoznať ženu s nezlomnou vôľou a vierou, túto knihu určite nevynechajte.