4.3 z 5 13 hodnocení čtenářů

• 3 z 5 hvězdiček Sasi registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knížka se četla dobře, první polovina byla perfektní napínavá duchařina. Ke konci jsem ale měla pocit, že autorce došel dech. Závěr byl trošku uspěchaný, některé záležitosti nebyly dotažené do konce. Celkově je to ale pěkná kniha. Líbilo se mi prolínání více časových linek. To je zpracované opravdu pěkně.

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

• 4 z 5 hvězdiček David Slezák registrovaný uživatel

Schody do temnoty podle anotace lákají na horor odehrávající se v ospalém městečku, kam se Clare vrací po dvaceti letech, aby přišla ma kloub děsivému tajemství ve starém domě, který kdysi s kamarádkou navštívily. Už podle tohoto střípku se dá vytušit, že originalitou tohle dílo opravdu vynikat nebude. Je to opravdu tak a obsahuje mnoho variací na různé žánrové stereotypy a klišé bije do očí. Pokud čekáte, že vámi bude cloumat nějaká hrůza, tak také ne. Podle starého domu můžete tušit nějakou tu duchařinu, čímž se také moc mýlit nebudete. Jelikož autorka i hlavní hrdinka jsou ženy, čekal jsem také romantickou linku (jakkoliv předpojatě to může znít). Nepletl jsem se, je tam. Nutno však podotknout, že je celkem okrajová a do příběhu i pěkně zapadá. Mezi další klady hodnotím i styl, který je poměrně efektivní bez jakýchkoliv květnatých popisů. Díky tomu se kniha čte velmi svižně. V průběhu knihy děj přeskakuje z jednoho časového období do druhého a čtenář se pokaždé dozvídá nějaká další fakta a celý příběh tím do sebe zapadá jako puzzle. Nevýhodou tohoto přístupu je to, že je obtížné vyvarovat se tzv. plot holes. Jsou tam situace, kdy jednání postav je v souladu s čtenářovu aktuální znalostí, ale zpětně vyjde najevo, že postava sama musela vědět daleko více a chovala se vlastně trochu nesmyslně. Další body dolů jsou u mě za zakončení, které mi připadalo trochu chaotické a velmi antiklimatické. I přes všechna negativa dám s přivřenýma očima 4*. Zejména osvěžující mi přišel autorčin styl a na to, že jde o její debut to nedopadlo vůbec špatně. Příště bych od ní ale chtěl vidět více originality a údernější závěr románu.

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

• 4 z 5 hvězdiček Lucie Pánková registrovaný uživatel

Za knihu v rámci #spoluprace děkuji @knihydobrovsky a @sberatelkaknih - Člověk nemusí být dům, aby měl své démony. - Měl by podle vás mít příběh jasné rozuzlení? Jak je patrné z anotace, příběh knihy se točí okolo tajemného prokletého domu, kam se v dětství hlavní hrdinka vydá s kamarádkami a "něco" se tam stane, co změní jejich životy. Že už jste něco takového slyšeli a četli stokrát? Je pravda, že v příběhu najdeme dost stereotypů a klišé, ale... Musím přiznat, že tahle knížka mě vtáhla a už nepustila, opravdu už jsem se dlouho nesetkala s tak skvělým stylem psaní a vyprávění a navíc u prvotiny? Smekám a ani nepříliš povedená korektura mi dojem ze čtení nezkazila (pro citlivé jedince opravdu nedoporučuji). Bývá už takovým zvykem, že do všech knih vložíme romantickou linku, protože, proč ne. I zde ji nalezneme, ale musím říct, že velice okrajově a do příběhu je skvěle zasazená. Stejně jako bylo skvělým nápadem vyprávění z minulosti a přítomnosti a zároveň z pohledů několika postav, přesto příběh krásně plyne a autorka předkládá vodítka, co se vlastně stalo. Velice zajímavé mi přišla "psychologická" okénka, protože démoni nejsou jen v strašidelných domech, ale i v nás. Vytknout musím především závěr, ten byl takový sakumprásk a bylo to. Osobně bych uvítala i kapitoly z pohledu Abby. Ale jinak velice povedené dílo, horor bych neřekla, ale tajemno tam určitě je.

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

Knížka se mi velmi líbila, byla hodně napínavá. Nikdy jsem neměla přečtenou knihu tak rychle. Přečetla jsem ji do 5 dnů. Kniha mě velmi bavila. Je totiž hodně napínavá a nutí vás to stále číst dal a dal.. Protínají se 3 časové linky, což je hodně super. O romantiku taky nebyla nouze, což se mi hodně líbilo, že kniha neobsahovala pouze hororové prvky. Skoda těch chyb v překladu, bylo jich opravdu hodně. Snad na každé druhé straně.. POZOR NÍŽE SPOILER! Trochu mi přišla skoda, ze jsme se poradně nedozvěděli, jak přesně zahynul pan George (vrah), možná jsem to hltala tak rychle, že mi to vypadlo, pak budu rada o doplnění, ale myslím, že uvedené to tam přímo nebylo.. jen víme, že jeho tělo je taky v tom sklepě. Škoda, že když tam byla popisovaná tak ta minulost, nebylo tam i popsané, jak teda všechny ty lidi přesně zabil. Ale je pravda, ze to už je asi na domyšlení.. S tou panenskou jsem čekala daleko lepší “pouto”, bylo to na ní stavěné. Ale jinak příběh opravdu skvělý, tleskam. Klidně bych uvítala filmové zpracování, myslím, že by si to knížka zasloužila, klidně Netflixove na dily, bylo by to jistě dost zajimave, jen jak jsou tam 3 casove linky, tak by to bylo asi opiznejsi.. ale jinak i přes ty chyby za me plný počet hvězd! Skoda, ze autorky jediná kniha…

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

• 4 z 5 hvězdiček Lenka Krejsková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Od knihy jsem nic neočekávala a nakonec jsem byla mile překvapená... Tedy, až na ty HROMADY chyb a překlepů... Hlavní postava, Clare, se po mnoha letech vrací do svého rodného města Sumner's mills, protože její nejlepší kamarádka z dětství, Abby, se pokusila o sebevraždu v místním strašidelném domě o kterém vlastně moc lidí neví, protože je schovaný v lese. Říkaly mu Oktagon, kvůli jeho netypickému osmiúhelníkovému tvaru. Už jako malé se tam vydaly na průzkum a Abby si odtud odnesla trauma. V příběhu se střídají různé pohledy hlavní hrdinky Clare - z přítomnosti i z doby před 20 lety, ale prolínají se i s osudy některých ostatních lidí, kteří v Oktagonu žili. Opravdu mě bavily pasáže, kde se Clare vracela do dětství a znovu prožívala svou největší dětskou lásku a také první návštěvu Oktagonu, která nedopadla zrovna nejlépe. A osudy lidí co v tom prokletém domě žili? To mi stránky mizely pod rukama! Není to kniha plná násilí a lekaček, ale takového toho plíživého mrazení v zádech a to mě prostě baví mnohem víc. Jediné co mi na knize vadilo bylo, jak už jsem psala v úvodu, velké množství chyb a překlepů. Občas se to stane, jasně, ale tady?? Bylo to snad na každé dvoustraně - "musel" místo "musela" nebo "na předním  straně trička" a také "...vedlo ke chybně špatně naplánovaným hodinám.." A podobně. Těch chyb tam bylo VÁŽNĚ hodně a to mě při čtení trochu rušilo... Jinak to za mě byla povedená kniha a já si jí užila.

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

• 4 z 5 hvězdiček Alena Niklová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha se mi hodně líbila. Ale čekala jsem trochu víc napětí a konec byl opravdu uspěchaný a trochu odbytý. Romantická linka se mi líbila i když si na romantiku moc nepotrpím. Část, kde jsou dívky ještě dětmi je silnější a napínavější. Každopádně knihu doporučuji.

Kniha, Fobos, 2023, 9788027711246

• 3 z 5 hvězdiček Kateřina registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Ušlo to, ale za mě tohle fakt horor není. Nemůžu říct, že bych se byť jenom na chvíli při čtení bála.