4.6 z 5 25 hodnocení čtenářů

14× 5 hvězdiček 10× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Alena Ledvinová registrovaný uživatel

Klasická, čtivá detektivka z Anglie 19. století. Kniha není plná krve, dramat a drsných zvratů, ale hodně dobře se čte a i když ani vrah ani motiv nejsou úplně překvapivé, tak za mě se jedná o výborné oddychové a příjemné čtení. Mohu doporučit a současně děkuji za knihu, kterou jsem vyhrála na knižních závislácích :-).

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 5 z 5 hvězdiček Lucie Tvarůžková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Skvělé čtení,vřele doporučuji...

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 5 z 5 hvězdiček Hana Látalová registrovaný uživatel

Výborná "klasická" detektivka anglického stylu!

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 4 z 5 hvězdiček Jana Šimečková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Návrat ke starým klasickým detektivkám a také do časů, kdy nebyly žádné laboratoře, testy DNA apod. Je dobré ocenit, jak uměla autorka naložit s kastovnictvím Anglie, kdy šlechta měla pocit beztrestnosti a jak se dalo postihu vyhnout a "neztratit" čest.

Kniha, Vendeta, 2023, DEF0000043277

• 4 z 5 hvězdiček Lily Pitáková registrovaný uživatel

V knížce Vražda v kryptě se kapitán Jason Redmond spolu se svým chráněncem Micahem vrací z Ameriky do vesnice Birch Hill, kde má převzít správu rodinného panství. V této zapadlé vesnici se náhodou zrovna stane vražda. Místní reverend najde v kryptě kostela v hrobce jednoho z rytířů mrtvolu neznámého tmavovlasého mladíka. Vyšetřování se ihned ujímá konstábl Daniel Haze. Protože je kapitán Redmond také zkušený chirurg, pomáhá konstáblovi v nepřítomnosti místního lékaře ohledat mrtvé tělo. Touto výpomocí však případ pro lorda Redmonda ještě nekončí. Nadále se zapojuje do vyšetřování a pomáhá Danielu Hazovi nejenom s rozluštěním hádanky, kdo ze ctihodných občanů ospalé vísky mohl spáchat takový hrůzný čin. Stále však mají žalostně málo stop a navíc se zdá, že někomu jejich pátrání není po chuti. Oběma jim proto začíná jít i o jejich vlastní životy. Irina Shapiro čtenáři předkládá oddechový detektivní příběh z viktoriánské Anglie. Z každé stránky zavane dobová atmosféra a prostředí malé vesnice působí klidným dojmem spokojeného života. Ovšem nebýt té děsivé vraždy! Rozhovory postav jsou hezky dynamické, takže nedojde k tomu, že by se čtenář začal nudit. Nečekejte žádné spletité drama, jde spíše o příjemně lehkou letní detektivku. Brzy asi začnete tušit, odkud vítr fouká, ale odhalení vraha vás možná nakonec i překvapí. Vytknout můžu snad jen občasné překlepy (vynechané písmenko ve slově, v jednom případě malé písmeno tam, kde patří velké apod.), ale i ty jsem ochotná přehlédnout. ;o) Za poskytnutí knížky k recenzi děkuji mnohokrát @sberatelka.knih z @knihydobrovsky !

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 4 z 5 hvězdiček pribehyodjany registrovaný uživatel

Za mě knihu můžu doporučit. Pokud rádi čtete historické detektivky, nemáte rádi krváky, ale vyhledáváte hezky plynouci detektivní příběh s milým humorem, Redmond s Hazem by se vám mohli zamlouvat. Já si čtení užila, i díky hodně dialogům, atmosféře a sympatickým hrdinům.

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 5 z 5 hvězdiček elen_the_knihomol registrovaný uživatel

Pěkně napsaný historický mystery thriller z druhé poloviny devatenáctého století a jedna z nejlepších dobových záhad,kterou jsem četla. Historická prostředí mě v knihách baví a v této autorka dobře vykreslila anglickou viktoriánskou atmosféru, vytvořila několik sympatických postav a vražda vyšetřovaná pěkně postaru(bez forenzních věd a dalších vymožeností moderní doby),jen pomocí rozumu a dobrého pozorování, to pro mě bylo skutečným zážitkem. Kapitán Jason Redmond sotva přežil Občanskou válku a přijel do městečka, protože zdědil po svém dědovi Redmonské panství a s ním i titul lorda. Daniel Haze je obyčejný konstábl v tomto městečku zvaném Birch Hill,kde je "policejní řemeslo " ještě v plenkách. Tito dva spolu vytvoří nepravděpodobné a v té době neobvyklé partnerství, které svede dohromady nález těla v kryptě kostela. Redmond i Haze mají každý své dovednosti a díky odlišnému sociálnímu postavení a sférám vlivu se navzájem dobře doplňují. Příběh je skvěle napsaný, chytře zpracovaný a poskytuje nám správné množství základních informací o hlavních postavách, přesně tak,abychom si je dokázali představit, sžít se s nimi a mohli je mít rádi. Skvělý začátek série, ve které budu určitě pokračovat. Čtení této záhady jsem si opravdu užila a rozhodně nepatří k těm, kde zápletku rozpletete už v polovině knihy.Zde budete hádat až do samého konce.

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741

• 4 z 5 hvězdiček Lenka registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Odpočinková detektivka. Děj skvěle odsýpá, zápletka je jasná. Postavy jsou uvěřitelné, mají charakter a čtenář se lehce vžije do doby, do které je příběh situovaný. Pokud jste fanoušky Arthura Conana Doyla a jeho Sherlocka Holmese, nebo třeba Agathy Christie a jejích příběhů, je tato kniha přesně pro vás. Nečekejte žádné drastické popisy, prostě křišťálově čistý detektivní příběh. Kapitán Jason Redmond přijíždí na rodinné sídlo přesně v ten špatný čas. V tu noc se v ospalé a klidné vesnici, která snad ani slovo vražda nezná, objeví záhadná mrtvola uschovaná v kryptě starého rytíře. Tím se samozřejmě kapitán Redmond stává prvním podezřelým. Konstábl Daniel Haz má o pachateli jasno. Nebo možná nemá a s Redmondem je spojí víc než jen podezření z vraždy, ale i pátrání po zákeřném zabijákovi. Čím jsou pachateli blíž, tím je blíž jim i pachatel. Kdo komu vlastně dýchá na záda?

Kniha, Vendeta, 2023, 9788027711741