Super kniha ale musela jsem si zvyknout na styl jakým je napsaná. Je to spíś formou historické kroniky ale jde o skvělé poutavé čtení. A to nejenom pro fanoušky hry o trůny.

Kniha, Argo, 2023, 9788025739853

• 5 z 5 hvězdiček Tomáš Friedman registrovaný uživatel

Kniha se mi velmi líbí. Jsem sice v polovině, ale už teď můžu říct, že je to napsané velmi dobře.

Kniha, Argo, 2019, 9788025728314

• 4 z 5 hvězdiček Ivan D. Hladík registrovaný uživatel

Odkud vzešla nenáviděná i milovaná Daenerys? Kniha Oheň a krev od George R. R. Martina je fascinujícím a poutavým ponorem do historie dynastie Targaryenů v Západozemí, dlouho před událostmi série Píseň ledu a ohně a seriálu Hra o trůny. Oheň a krev je výjimečným návratem do říše, která i ve vaší krvi rozbouří oheň. Přestože je strukturována spíše jako historický popis vlády targaryenských králů od Aegona Dobyvatele po Aegona III. a obsahuje podrobnosti o hlavních událostech, bitvách a politických manévrech jednotlivých epoch, není ani omylem nudným doplňkem, který byste ztěžka přežvýkávali. O čem tedy Oheň a krev je? Úvodní svazek dvoudílných dějin rodu Targaryenů s podtitulem Historie targaryenských králů v Západozemí I. představuje ty nejvyhrocenější podoby hry o trůny a nabízí zcela nový pohled na bouřlivou, často krvavou a vždy fascinující historii Západozemí. Jednou z předností titulu je Martinovo budování světa, které je stejně poutavé a podrobné jako v jeho sérii Píseň ledu a ohně. Kniha poskytuje bohatý kontext k událostem série a dokresluje pozadí mnoha významných rodů a postav. Samotný rod Targaryenů je představen v celé své složitosti, s různými osobnostmi, motivacemi a chybami. „Miluji historii Západozemí a fascinuje mě zejména historie Targaryenů. Oheň a krev je kniha, na které jsem pracoval několik let. Je to kniha, která odpovídá na všechny otázky týkající se historie Targaryenů, na které se mě lidé ptali celé roky,“ řekl k dílu sám mistr George R. R. Martin. Jeho próza je poutavá a živá a prošpikována břitkým humorem i chytrými slovními hříčkami. Obzvláště dobře jsou zpracovány bitevní scény, z nichž je cítit chaos a brutalita středověkého válčení. Zároveň se ale dají najít drobné chyby, které však na celkovém prožitku nic neubírají. Obrovské množství postav a událostí může být někdy zahlcující a pro některé čtenáře může být obtížné udržet si přehled o všech různých targaryenských králích a jejich spojenectvích a nepřátelích. Kniha je navíc psána suchým, akademickým stylem, který se nemusí líbit čtenářům, kteří dávají přednost akčnějším příběhům nebo příběhům zaměřeným na postavy. Oheň a krev ale zůstává takřka povinnou četbou pro fanoušky série Píseň ledu a ohně, chtějí-li hlouběji proniknout do historie Západozemí. Přestože se nejedná o tradiční vyprávění s ústřední zápletkou nebo hlavním hrdinou, je to poutavé a zábavné čtení, které nabízí bohatý a podrobný portrét jednoho z nejzajímavějších rodů ve fantasy literatuře. A rozhodně čtenáře opět strhne vykreslení syrového světa Martinových příběhů, do nichž se rádi vypravujeme prostřednictvím jím popsaných stránek. Zima zatím nepřichází, teď přichází oheň! Hodnocení: 85 %

Kniha, Argo, 2019, 9788025728314

• 5 z 5 hvězdiček Jan Melich registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Doporučuji.