4.2 z 5 33 hodnocení čtenářů

15× 5 hvězdiček 10× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 4 z 5 hvězdiček Zuzana Zusková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Máme tady Liv se kterou se život moc nemazlí a vše se jí rozpadá. Dále tu máme Noaha který byl před třemi lety spřízněnou duší Liv ale pak odešel. Spojuje je tragická událost a osud tomu chce aby na sebe opět narazily. Moc hezky napsaný příběh, kniha se četla úplně sama. Všechny postavy se mi moc líbí, hlavně se mi zalíbila Matylda, která se Liv hned snaží pomoci i když ji nezná. Když jsem knihu četla, zaskočilo mě jak lehce s ní sdílím emoce, které oni právě prožívají. Na knihu jsem narazila náhodou a jsem ráda, že se ke mě dostala. Kniha je ze série tak jsem zvědavá jestli se ke mě dostanou i ty další.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 5 z 5 hvězdiček Chelli Uživatel aplikace KDčko

Knihu jsem přečetla jedním dechem a velmi těžko se mi od ní odcházelo. Uvěřitelné postavy, svižný děj, spousty emocí a styl psaní, který mi sedl. Skvělá kniha, určitě doporučuji.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 5 z 5 hvězdiček Eva registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Od tejto autorky som som zatiaľ nič nečítala, ale môžem povedať, že štýl písania sa veľmi páčil. Postavy sú veľmi sympatické. Nádherná séria. Teším sa na ďalšie diely..

E-kniha, Red, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Inaff registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Krásná, čtivá kniha. Bavila mě, děj byl hezky svižný. Určitě doporučuji

E-kniha, Red, 2022,

• 4 z 5 hvězdiček Lenka Šnebergerová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Když se s Olívií rozejde přítel, nato asi dostane padáka ve školním časopise, se sesype na záchodcích, kde na ni naráží Matylda. Ta zrovna shání nového spolubydlícího a hned tomu začátku, který byl takový mdlý dodala jiskru humoru, který mě nadchnul. 😂K ní se pak přidával ještě Briony další obyvatelka bytu. Jenže s nimi bydlí ještě jeden nájemník, ovšem nejen tak ledajaký. Noah kdysi býval Olíviiným nejlepším kamarádem, ovšem až do chvíle, kdy ho potřebovala nejvíc. Od té doby spolu nebyly v kontaktu. 💞 Co se stalo a proč mu vadí její přítomnost? Oba mají mezi sebou nevyřešenou minulost, která je oba tíží. ✈️ Noah už není ten milý kluk, kterého si pamatuje, její přítel, její spřízněná duše, milovník knížek a tvořitel krásných příběhů. Je z něj nepříjemný a arogantní kluk, který střídá holky jako ponožky. Jenže co když právě někoho takového potřebuje pro svoji jedinou možnost, jak si uchovat práci v redakci. Dokáže si zachovat odstup, svést ho a napsat o tom článek. Aniž by skončila znovu se zlomeným srdcem. 💔💔💔💔 Noah je od začátku pěkně, na ránu jenže už když čtete jeho pasáže, dochází vám, že za tou jeho maskou něco je. Minulost, která ho zničila a teď v podobě Olivie znovu ožívá. Dokáže překonat strach, který mu brání být šťastný. ❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹 Celá kniha má v sobě nejen pohledy obou postav, ale krátká ohlédnutí do minulosti. Samotný příběh byl krásný, jen mi někdy přišlo, že se lehce točí v kruhu. Pokaždé co se k sobě přiblížili, se Noah odtahuje a znovu. Všemu ovšem dodávali skvělou atmosféru právě spolubydlící. Ty dvě jsou jako den a noc. Ale přesto nerozlučné kamarádky. Matylda je ta divoká a nespoutaná a Briony její opak. Na obě se už teď nesmírně těším v dalších dílech.😉 Ani Noah není úplně sám, 😎i když to občas vypadá, když si s dívkami vjede do vlasů. 😅Jeho věrným přítelem je umělec Anthony🧑‍🎨.Ti dva jsou jako rodina, která se podrží, když ti není dobře, ale probere tě, když děláš blbost. A rozhodně i na jeho příběh se dostane.😃

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 3 z 5 hvězdiček Andrea registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Od této knihy jsem čekala hodně a těšila se na ni. Bohužel pro mě byla částečným zklamáním. Jak je zde zmíněno, vztah byl hodně turbulentní. Nedokázala jsem se do příběhu začít. Když to porovnám s jinými knihami podobného stylu, tady něco prostě chybělo. Přišlo mi, že bylo rozjednáno hodně téma a nic extra dotáhnuto. Škoda, že kniha neměla větší hloubku. Celkově i jejich konec mi přišel urychlený. Kniha špatná není, ale víckrát ji číst nepotřebuji.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 3 z 5 hvězdiček Michaela Němejcová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Na mě byly vztahy příliš turbulentní. Asi v půlce knihy mi už lezli hlavní hrdinové na nervy. Někdo komu taková dynamika vztahů, nahoru dolu, nevadí, si knihu určitě užije.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 5 z 5 hvězdiček Lucie registrovaný uživatel

Po dlouhé době kniha, které nemám co vytknout. Děj byl zajímavý a napínavý. Celou dobu jsme vlastně věděli, ale zároveň nevěděli, jak to dopadne. I přesto, že se vše odehrávalo ze studentského prostředí, tak uspokojí i dospělé čtenáře. Německé autorky jsou prostě TOP!

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 4 z 5 hvězdiček Val registrovaný uživatel

Česko-slovenské čitateľky môžu len ďakovať, že NAŠE NAKLADATELSTVÍ v edícii Red siaha stále častejšie po nemeckých autorkách. Sú to fakt šikovné a talentované baby a nachádzam medzi nimi svoje srdcovky. Hneď na úvod poviem, že aj keď knihe nedám plný počet bodov, určite stojí za prečítanie. Ja som si príbeh Liv a Noaha užila. Dočítala som včera po pár hodinách(samozrejme, nečítala som v kuse, to sa pri deťoch ani nedá). Tramountani sa číta ľahko, jej zápletky síce neohúria, ale s témou, ktorú si pre svoj pilotný príbeh série zvolila, si poradila dobre. Liv a Noah sa po dlhoročnom priateľstve odlúčia na tri roky. Noah sa uzavrie pred svetom, žije život fuckboy-a, je na svoje okolie fakt nepríjemný. Liv si dvojnásobnú stratu( najlepšieho priateľa a brata) lieči pri dobrákovi Joshovi. Podľa mňa až taký dobrák nebol, ale ok. Príbeh sa začína v momente, kedy sa Josh z Liv rozíde, požiada ju, aby sa z jeho bytu vysťahovala a aby toho nebolo málo, v školských novinách dostane padáka. Je to to najhoršie alebo najlepšie, čo sa jej mohlo stať? To si prečítajte v tejto knihe. Okrem svojho obnoveného vzťahu Liv a Noaha sa toho v knihe nič zásadné nedeje. Zaujímavý je projekt na záchranu Livinej práce v novinách, aj keď dopredu vieme ako to dopadne(aj filmov je nespočet na tému zmena fuckboy-a na poslušného chlapíka vo vzťahu). Tiež smrť Riley-ho… presne to som si myslela. Čiže opäť nič šokujúce. Mihajú sa tu postavy spolubývajúcich Matyldy a Briony. Aj tieto postavy si užijú svoju slávu v ďalších pokračovaniach série a myslím, že ich životy, osudy a lásky budú o kus lepšie ako príbeh Liv. Nieže by bol zlý, ale Matyldu aj Bri som si obľúbila od prvého momentu, kdežto k Olívii som si cestičku k sympatiám musela hľadať. Ak vás až tak nenadchlo, ako kniha bavila mňa (ako oddychovka fakt skvelá), tak minimálne kvôli obálke by ste si knihu mohli kúpiť XD

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 3 z 5 hvězdiček Kristý @mala_knihomolka_ registrovaný uživatel

První díl Lásky ze Soho vás naláká už jen svou krásnou obálkou. Prostředí Londýna jsem si zamilovala a když ještě přišla zmínka mé oblíbené filmové ságy, tak si u mě autorka udělala malé plus. Co se týče romantické linky, friends to lovers já můžu. Plus tu znovu máme téma spolubydlení vysokoškoláků, jako třeba v Začít znovu od Mony Kasten. A proto se neubráním srovnání. Začít znovu je podle mě přeci jen o něco výš. Kniha Leť & zapomeň se četla sama, čtivost jí tedy nechybí, ale problémem byly hlavní postavy. Přijdete si jako na horské dráze - jednou nahoře, jednou dole. Když už to vypadá hezky, tak jim prostě přepne a udělají nějakou blbost, ze kterých mi pak zůstával rozum stát. Knize nechybí emoce, bolest, přátelství, ztráta… Co stálo za smrtí Liviina bratra (dozvíte se ke konci knihy) bylo pro mě překvapením, vůbec mě něco takového nenapadlo. Takže, podtrženo sečteno první polovina knihy skvělá, v té druhé už to kolísalo. Romantika pěkná, věřila jsem jim tu lásku, ale nějak mi tam chyběl ten Wow efekt jako například u již zmiňované Mony Kasten, či Kneidl, Lucas apod. Ale těším se na další dva díly o Matyldě a Briony (spolubydlící Liv a Noaha). Briony si mě hned získala, ačkoliv v druhém díle očekávám nepříjemnou situaci. 3,5/5 ⭐️

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 5 z 5 hvězdiček Anna K. registrovaný uživatel

Leť & zapomeň je pro mě opět jednou z knih, ke které se budu určitě v budoucnu vracet. Tato kniha mi ukázala zase život z jiné perspektivy, nový svět. Není to jen další romantická knížka, v níž čteme o dvou lidech, kteří jsou do sebe zamilovaní, a to navzdory všem a všemu. Tahle kniha nám ukazuje, jak těžké je ztratit blízkého člověka. Ukazuje nám, jak těžké může být vyznat se v citech ostatních, ale také v těch našich. Jak jednoduše může člověk propadnout svým strachům a obavám, které jsou často silnější než on. A v neposlední řadě nám ukazuje, jak jednoduše se může náš život obrátit vzhůru nohama během chvilky. Na několika místech mi tato kniha připomínala film Jak ztratit kluka v deseti dnech, ale rozhodně mi to nezabránilo v tom, abych se do tohoto příběhu zamilovala. Autorka skvěle vybudovala hlavní postavy tohoto příběhu. Liv, která tak nějak existuje mimo náš svět, se snaží co nejvíce potlačovat minulost a nemá tak čas na přítomnost, která jí protéká mezi prsty, ale současně neví, jak tomu zabránit. Ale to jen do doby, kdy se znovu po letech setká se svým nejlepším přítelem, spřízněnou duší a dávnou láskou, Noahem. Další skvěle vystavěnou postavou příběhu je i zmíněný Noah. Ten si přede všemi nasazuje masku, pod níž se ovšem skrývá mnohem více než „fuckboy“, na kterého si hraje, a Liv to moc dobře ví. Již v počátečních kapitolách knihy vidíme, jaký je Noah ve skutečnosti pod tou fasádou lží a nevyslovených pravd a jak mu na to Liv ani na vteřinu neskočí. Na to se tito dva znají až příliš dobře... Je to klasický romantický příběh, pod nímž se ovšem skrývá mnohem víc. Samozřejmě je to romantika, která nemůže skončit jinak než šťastným koncem. Ale kdo z nás, kteří to četli, nebo se chystají to číst, s tím předem nepočítali? A kvůli čemu to vlastně všichni čteme? Čteme to kvůli tomu konci, který nám dává naději v náš vlastní happy end. Happy end, který můžeme psát jen my samy. Takovýto konec je závislý jen na našich vlastních rozhodnutích a zároveň i naší fantazii, která se pak stává skutečností. Pokud váháte nad tím, zda si tuto knihu koupit, rozhodně nemusíte mít ani ty nejmenší pochybnosti, protože tento příběh je jedinečný a jsem si jistá, že nebudete litovat. Oba hlavní hrdinové se vám dostanou pod kůži a budete to všechno prožívat s nimi, a věřte, že velmi intenzivně. Budete společně s Liv plakat a přemýšlet nad tím, co dál. Budete společně s Noahem prožívat i ten sebemenší pocit, který se v něm zrodí a bude vás drtit stejně jako jeho. Za tuto knihu dám ruku do ohně. A hlavně pokud vás nadchly knihy od Mony Kasten, Bianci Iosivoni nebo Laury Kneidl, věřím, že budete s výběrem spokojeni i Vy.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 4 z 5 hvězdiček Kristy.Books registrovaný uživatel

Na novú NA romantickú sériu od novej nemeckej autorky som sa tešila, keďže v posledných cca 2 rokoch som si príbehy od nemeckých autoriek veľmi obľúbila. Kniha ma zaujala nielen anotáciou, ale aj krásnou obálkou (akou sa vyznačuje väčšina nemeckých kníh). Na Leť & zapomeň som čítala rôzne názory, no za seba môžem povedať, že sa mi príbeh páčil, aj keď som už čítala aj lepšie nemecké NA romantiky. Autorka má však príjemný štýl a kniha sa mi čítala dobre. Liv a Noah bývali najlepší kamaráti, ktorí sa bez seba ani nepohli. Pred 3 rokmi však ich životy zasiahla tragédia, po ktorej sa odcudzili. Liv vôbec netuší, prečo sa od nej Noah úplne odrezal, predovšetkým v čase, keď ho najviac potrebovala. S celou situáciou sa doteraz nevyrovnala, preto o nej odmieta s kýmkoľvek hovoriť. Jedného dňa sa s ňou rozíde priateľ a vyhodia ju zo školskej redakcie. Všetko to na ňu dopadne, a tak sa na toaletách zloží. Celú uplakaná ju tu nájde cudzie dievča Matylda, ktoré sa jej rozhodne podať pomocnú ruku. Do spoločného bývania práve hľadá novú spolubývajúcu, a tak Liv navrhne, že sa po rozchode môže nasťahovať k nim. Všetko vyzerá dokonalo, jej spolubývajúce sú úplne skvelé...až kým sa neobjaví posledný spolubývajúci, ktorým nie je nikto iný ako jej bývalý najlepší kamarát. Liv sa po smrti brata dosť uzavrela, keďže jej život sa zo dňa na deň prevrátil hore nohami a ona na všetko ostala sama. Už od začiatku bolo jasné, že jej brat nebol po psychickej stránke v poriadku a bojoval s vlastnými démonmi. Nemali spolu blízky vzťah, Riley Liv neustále odháňal a správal sa k nej dosť tvrdo. Liv sa síce snažila nájsť si k nemu cestu, ale nikdy sa jej to nepodarilo. Boli to úplné protiklady a jednoducho nedokázali nájsť spoločnú reč. Nemala žiadnych kamarátov, len svojho frajera, s ktorým však bola skôr kvôli tomu, aby nebola sama. Mala ho rada, to sa nedá poprieť, ale nie tak, ako by si to zaslúžil. V poslednej dobe nemala ani žiadnu inšpiráciu k písaniu, ktoré tak milovala. Už keď brala ten osudný článok, ktorú ju mal zachrániť pred vyhadzovom, som vedela, že to určite nedopadne dobre... Noah bol pre mňa takou tajomnou postavou. Mali sme tu kapitoly z jeho pohľadu, takže sme vedeli, čo prežíva, no stále tu zostávala jedna vec, o ktorej nechcel nikomu povedať – prečo vlastne prerušil kontakt s Liv. Aj jeho Rileyho smrť dosť vzala a odreagovanie hľadal v sexe, drogách, alkohole. Navonok sa tváril arogantne a všetci ho považovali za kreténa, no vo vnútri sa dosť trápil. Mal skvelého najlepšieho kamaráta, ktorý ho často ťahal z problémov a bez neho by to s ním dopadlo zle. Romantická linka bola taká horkosladká. Medzi Liv a Noahom boli silné city (čo bolo citeľné už v niekoľkých spomienkach na minulosť), no posledné tri roky medzi nimi vytvorili hradbu a ani jeden nevedel, ako ju zbúrať, preto si často dosť ubližovali. Najskôr si potrebovali dať do poriadku vlastné životy, aby mali šancu na spoločnú budúcnosť. Ich opätovné stretnutie a postupné zbližovanie oboch primäli riešiť svoje problémy a už viac pred nimi nezatvárať oči. Miestami to bolo naozaj emotívne čítanie. Dosť som si obľúbila Matyldu, bola to taká neriadená strela, s ktorou nebola ani chvíľu nuda. Bolo však cítiť, že aj ona niečo skrýva a dosť ju to trápi, preto som zvedavá, čo prinesie jej vlastný príbeh.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 3 z 5 hvězdiček Dana Zimmermannová /Hnedovlaska.s.knihou registrovaný uživatel

Nena Tramountani je další autorka z mé milované NĚMECKÉ stáje. Mám radost, že nakladatelství nechalo tu původní krásnou pastelovou obálku. Celá série obsahuje tři díly a každý díl bude o jiném páru. Drhý díl bude dle anotace o Matyldě a Anthonym a třetí o Briony a Sebastianovi... na ty dva zmíněné se moc těším. ❤️ Děj knihy se odehrává v Londýně a je to příběh o odpuštění, důvěře, druhé šanci, přátelství a lásce. Liv po rozchodu se svým přítelem hledá podnájem a náhodou narazí na Matyldu (druhá kniha) a ta jí zavede do svého sdíleného bydlení. V bytě se Liv seznámí i s Briony (třetí kniha - citím, že bude má oblíbenkyně) a dívky ač jsou každá jiná si padnou do oka. A nyní přijde na řadu poslední spolubydlící Noah... bývalí nejlepší kamarád Liv. Mají spoustu nedořešench věcí z minulosti ale zároveň je to k sobě i po tak dlouhé době táhne. Do toho všeho ještě Liv dostane v redakci za úkol napsat titulní článek ,,Jak jsem změnila fuckboye" a hádejte koho si Na tenhle článek Liv vybere. Měla jsem z toho SMÍŠENÉ pocity... věděla jsem, že ten článek akorát někomu hodně ublíží a při čtení jsem se jen připravovala, že asi budu berečet - až ten článek vyjde. Druhou takovou dějovou linkou je i minulost hlavních postav. V anotaci je uvedené, že Liv zemřel bratr a autorka nás velice dlouho nechá v napětí s pravdou ohledně jeho umrtí. To co za tím bylo jsem neodhadla a aturoka mě velice překavapila. Liv je studentka žurnalistiky a Noah je zase student psaní. Jak řekla Liv... jsou to dvě spřízněné duše. Já ovšem měla veliký problém s chováním Liv a místy i Noaha. Měla jsem pocit, že si chtějí jen svým chováním ubližovat a jak Liv pracovala na článku... tak jsem měla už vážně špatný pocit v žalůdku, že to šíleně ublíží Noahovi. Noah měl totiž takovou tvrdlou slupku...ale pod ní byl plný bolesti a přetýkajících citů. Každý z nich velice trpěl smrtí Liv bratra... a zároveň víte, že za tím vším je ještě něco víc. Jsem opravdu z postav rozpolcená na jednu stranu je mám velice ráda a měli skvělé HOT scény. Na druhou stranu to chování/ jednání, ubližování si navzájem bylo pro mě jako čtenáře velice zraňující. Po odhalení všech pravd a citů jsem si i řekla, že místy to chování u Noaha chápu... ale u té Liv mám stále pachuť. Příběh je vypráven z pohledu obou hlavních hrdinů a v ději jsou zařené i pasáže s minulosti. Ty mám vždy v příbězích ráda... dodávají mu takovou autentičnosti. Co já považuji za geniální jsou ta ,,životní moudra" také chytré/důvtipné poznámky. V knize jich je plno a já si je vždy musela vyfotit do mobilu. ,,Liv a ty jste jako dvě rovnoběžky, Noahu. Vždy blízko sebe, aniž se dotknete." ,,Chlad i žár, léto i zima, den i noc. .... To je to, co jsi pro mě." Já tyhle různé momenty v knize milovala. To bylo to kouzlo téhle knihy. Ve spoustě těch věci jsem se i viděla. Německé autorky jsou moje guilty pleasures a já ně nědám dopsutut. Zapomeň a leť byl příběh, který byl dobrý ale ničím nějak překvapující. Autorka ve mě ovšem vypěstovala velikou zvědavost na knihy o Matyldě a Briony. Knihu hodním 3,5 ⭐.

Kniha, Red, 2022, 9788027710003

• 5 z 5 hvězdiček Valentina Quartucciová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Přečetla jsem jedním dechem a už se nemůžu dočkat pokračování