4.4 z 5 5 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Zajíčková registrovaný uživatel

Královských rodin je v Evropě víc, ale upřímně, která má největší pozornost? Ano, ta britská. A v knize můžeme sledovat historii této rodiny od konce 19. století až po současnost. Postupně se přes 377 stran dostaneme až k informacím o současných členech rodiny. Takže o Williamovi, Harrym, Catherine a Meghan. Ano, i Harry a Meghan jsou zde zmíněni, Co zmíněni, je jim věnováno docela dost stránek a mě to neskutečně bavilo. Autor se snaží zůstat nestranný a to se mi líbilo. Čtení v knize je zpočátku, nebo aspoň pro mě bylo, lehce těžkopádné. Než jsem se srovnala se všemi daty a nahuštěnými informacemi, tak jsem si chvílemi připadala jako na hodině dějepisu. Ale byla to předmluva, takže jsem se těšila na samotný příběh a s ním jsem velice spokojená. Jelikož byla kniha vydaná před úmrtím Královny Alžběty II., tak mě dojaly věty, kdy autor píše: …Odvaha a vytrvalost. Půjde dál až do konce svých sil… A královna to opravdu splnila. Knížku doporučuji všem. Jak znalcům královské rodiny, kteří si tímto mohou oprášit trochu znalosti, tak i těm, kteří vědí, že někde na severu žije kdosi, kdo kraluje. Opravdu dostane velice ucelený soubor informací podaný čtivou formou. Jediné, co mě opravdu mrzí, že v knize není ani jedna fotografie. Ty by se rozhodně hodily. Na konci knihy je královský rodokmen od Královny Viktorie až po děti Harryho a Meghan.

Kniha, Pangea, 2022, 9788027711352

• 4 z 5 hvězdiček Pavla H. registrovaný uživatel

Historik popisuje dějiny rodu od r.1917. Kniha je plná historických faktů a přesto se čte velmi dobře. Dozvíme se o všech členech rodu. O některých více, o některých malinko. Autor bohužel věnuje velký prostor Eduardovi VIII, který rodu uškodil nejen svou abdikací kvůli lásce k dvakrát rozvedené Američance W.Simpson, ale také následným paktováním se s Hitlerem. Celý život se rodině vlastně mstil svými činy, hanlivými vyjádřeními i obrovsky nákladným životem na úkor rodiny.

Kniha, Pangea, 2022, 9788027711352