5.0 z 5 2 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Naděžda Bajtek Zasadilová registrovaný uživatel

Do rukou se mi dostala kniha s přenádhernou obálkou, opravdu krásně „fotogenická“. Poslední dobou vyhledávám romány, které jsou zahaleny nějakým rodinným tajemstvím, a tento splňoval všechny mé očekávání na víkendové čtení. Moc mile mě překvapilo, že jsem do příběhu vplula hned od prvních stran a nemusela jsem se rozehřívat, jak to bývá u jiných knih, kdy se do děje dostanete třeba až po 50 stránkách. Tady jsem byla do příběhu vtáhnuta hned po první stránce a vypuštěna až na konci. Kniha se četla opravdu krásně, všichni víme, jak tyto romány většinou dopadnou, ale stejně je chceme číst a odpočinout si od starostí všedního života. Deka, svíčka, čaj a kniha…takhle jsem to měla při čtení já, nakonec jsem si čtení protáhla až do pozdních nočních hodin, tak moc se mi to líbilo… Něco málo k ději: Lucy je mladá servírka, která neměla na růžích ustláno, na vysokou nechodila, i když moc chtěla, protože neměli peníze, a když už peníze byli, tak se použili na něco jiného… Žila jen s maminkou Beth, otce nikdy nepoznala, matka ji ho celý život tajila. Maminka onemocní rakovinou a chce mít dceru, než zemře u sebe… Maminka umírá a před Lucy se otvírá nový životní příběh v novém místě plném tajemství… Sbalí sebe a pejska, který ji zbyl po mamince a pouští se na dlouhou 15-ti hodinovou cestu přes celé státy. Dorazí k vilce v zátoce, která ji je představena jako dědictví, ale má to pár podmínek. Lucy se ničeho nebojí a jde do všeho po hlavě... Lucy však netuší o minulosti své matky vůbec nic, co ji přimělo opustit své rodné město ještě jako studentka a nikdy se nevrátit? Má plno otázek, ale žádné odpovědi.. Štěstí ji však přeje a narazí na videonahrávky z konce 80. let, na nichž její tehdy dospívající matka vedla rozhovor s bývalou paní domu Catherine Buchananovou kvůli školnímu projektu, a Lucy si brzy uvědomí, že je to domov plný tajemství minulosti a chce se o něm dozvědět co nejvíce… V příběhu se střídá Lucy v současnosti, její matka Beth v 80. letech a Claire pracující pro bohatou rodinu Buchananových na počátku 20. století. Každá z těchto postav je důležitá pro celý děj a všechny si zamilujete. Ano, tušíte správně… to by nebyl ten správný román, kdyby zde nebyl i „princ na bílém koni“ Krásné oddechové čtení.

Kniha, Grada, 2021, 9788027131709