3.7 z 5 43 hodnocení čtenářů

11× 5 hvězdiček 20× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 4 z 5 hvězdiček Nela ( IG: Copata.knihomolka) registrovaný uživatel

Nebudu vám tu říkat, že Vám tahle kniha změní život – nezmění. To musíte udělat Vy, ale rozhodně Vám pomůže na svět a nejčastější témata ženství pohlédnout z trochu jiného úhlu a věřím, že jsou témata, kde Vám opravdu otevře oči. Je ale v pořádku, pokud s Vámi kniha neudělá vůbec nic, myslím, že i přesto je to velmi zajímavé, i když často náročné čtení. Knihu jsem přečetla v průběhu 3 dnů a následně o ní 2 týdny přemýšlela, abych Vám mohla podat co nejupřímnější recenzi a také abych zpracovala všechny své pocity, které z ní mám. Našla jsem tolik krásných a upřímných citátů, jako ještě v žádné knize! Lepíky jsou tady více než nutnost (a to je krom štafet obvykle nepoužívám)! Často jsem s autorkou soucítila nebo jsem se v některých tématech i našla, ale byla i témata, kde jsem její názor nesdílela. To je v pořádku, každý si v tomto příběhu najde to své a někdo třeba vůbec nic, ale věřím, že si kniha zaslouží šanci. Především proto, že autorka našla odvahu a sepsala své nejniternější pocity a myšlenky a předložila je světu. Přemýšlela jsem, co Vám o knize říct a došla jsem k názoru, že nejlépe bude, když kniha bude mluvit sama za sebe. Vybrala jsem pro Vás z knihy několik citátů, které mě při čtení zaujaly. Nechci ale prozrazovat mnoho, proto je to jen několik malých střípků, kterých je však kniha plná! Popravdě knihy tohoto žánru příliš často nečtu. Tato kniha pro mě však byla příjemným i nepříjemným vystoupením z komfortní zóny, ale rozhodně toho nelituji! Tuhle knihu si potřebujete přečíst, i když o tom ještě nevíte.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 2 z 5 hvězdiček Michaela registrovaný uživatel Zakoupil produkt

100 lidí, 100 chutí… První část knihy mě moc bavila a přelouskala jsem ji dost rychle, našla si pasáže, které se mi líbily, a pár vět, které jsem si chtěla zvýraznit i na později, abych se k nim mohla vrátit. Bohužel zhruba od poloviny knihy se mi četlo obtížněji, obsah mě nebavil, často se i opakoval, na knihu jsem se každou stránkou postupně přestávala míň a míň těšit a ke konci se dost přemáhala, abych ji vůbec dočetla. Ale uff, nějak jsem to nakonec dala. Ano, taky jsem se nechala zlákat instagramem a hezkou obálkou, ale po donuceném dočtení knihy vlastně vůbec nerozumím v čem je tak populární.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 5 z 5 hvězdiček Anna registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Super. Je to lidské a konečně o pravdivém životě

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 5 z 5 hvězdiček Julie Kolodnytska registrovaný uživatel

Je to pro mě velká čest stát se ambasadorem této knihy, neboť se jedná o opravdu skvělý příběh ženy, jež dokázala najít své světlo v životě. Každá kapitola připomíná trochu blog či deník, kde ukládá své myšlenky na papír. Vrací se zpět v čase a rozpomíná se na své počátky, na boje se svými démony v podobě bulimie a závislosti na alkoholu, které ji dovedly na samé dno její duše. Avšak díky nečekanému těhotenství našla svou perličku na dně, jenž ji probudila z letargie. Na stránkách se vypisuje z bolesti, ale zároveň si zpětně uvědomuje, že právě ta temná část ji zocelila a připravila na cestu, kterou se měla vydat, na cestu ke změně sebe samé. Sdílí s námi nejen své nejistoty v manželství, ale i momenty, kdy se poprvé seznámila se svou ženou Abby. Emoce postupně zaplňují stránky knihy, až s ní nakonec souzníme. Nejvíce mě nadchly myšlenkové poznatky ohledně výchovy jejich 3 dětí, přičemž otevřeně přiznává své chyby i jiné pohledy na rodičovství. Ukazuje, individualitu a jedinečnost svých dětí a dokazuje tak, že mateřství se nerovná vzdáním se sebe samé na úkor dětí, nýbrž právě naopak, stát se člověkem, který překonává překážky, ať už jsou jakkoliv tvrdé. Nebýt vzorem pro ostatní, nýbrž být upřímný sám k sobě, a především nikdy nezklamat sebe se pro ni stávají neotřesitelnou životní mantrou. Z knihy číší i zranitelnost autorky, v níž místy přiznává strach a nejistoty, které má každý z nás. S různou hloubkou myšlenek zajíždí do témat feminismu nebo LGBTQ komunity, či o boji být dokonalou ženou, kterou by společnost považovala za normální. Je to kniha, kterou musíte číst s otevřeným srdcem nezatíženým jakýmikoliv předsudky. Je to jedna z těch knih, které budu číst opakovaně, díky novému nadhledu k životu i rodičovství. Líbí se mi její otevřenost citů a upřímnost slov. Svět nemusí být jen bílý a černý, on vlastně muže mít i pastelové barvy, jako nádherná obálka této knihy.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Žanet H. registrovaný uživatel

Určitě to není čtení pro každého a né vše se mi v knize líbilo. Oblíbila jsem si tam pár vět které jsem si označila lepíkama :) ,,I když jsem si myslela, že mě něco zabije, přežila jsem. Pokaždé když jsem si řekla: Já už to dál nevydržím, jsem se mýlila." Najděte tam plno pravd, citu, sebelásky, vědění, víry i bolesti. Jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla!

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Kristýna Kočová (@mala_knihomolka_) registrovaný uživatel

„Kým jste byly předtím, než vám svět řekl, kým máte být?” V knize Nespoutaná se ponoříte do života vám cizí ženy, jejíž příběh vás s největší pravděpodobností vezme za srdce. Nechci použít větu „Měla by si ji přečíst každá žena.“, protože je mi naprosto jasné, že nesedne úplně každému. Zároveň to není jednohubka, ke které si sednete a přečtete ji na jeden zátah. Také jsem si ji musela dávkovat několik dní, protože jsem potřebovala vstřebat myšlenky. Glennon vás provede několika událostmi (etapami) jejího života a ukáže vám, že ne vždy musí být vše sluníčkové, ale tak to má být. Nebudeme si mazat med kolem pusy. Každý jsme jiný, každý máme jiný pohled na svět a náš vlastní život. Kniha mi určitě dala spoustu nového, ale přesto se našlo několik věcí, kdy jsem s autorkou nesouhlasila. Navíc vžít se do situací s dětmi bylo pro mě osobně těžší, jelikož zatím žádné nemám. Myslím, že teď jsem si vzala z knihy něco a když si ji přečtu zase třeba za rok, tak si z ní vezmu zase něco jiného. Myslím, že citátů z této knihy už jste viděli dost, přesto si neodpustím na závěr jeden, který zaujal mě. „Řádně o svou sebe pečujte. Rvěte se za sebe jako lvice, a když o sebe přijdete, udělejte vše, co je ve vašich silách, abyste se opět našly.”

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 3 z 5 hvězdiček Lucie registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Motivační knížka zakomponovaná do lehkého příběhu. Za mě nesplnila očekávání, ale čte se hezky. Jen já na ty motivační věci moc nejsem. Moc okecávání okolo, šlo by to říct jednodušeji a kniha by byla o půlku kratší :D

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Linda (IG: vanda_v_knihach) registrovaný uživatel

Určitým směrem mi tato kniha připomínala Nejšťastnějšího muže na Zemi, nejspíše tím inspirativním stylem, který ze sebe vyzařuje. Můžete si vzpomenout na jakoukoliv životní situaci, komplikaci, prostě cokoliv, co v životě můžete potkat nebo narazit. A to tu najdete. Hlavní hrdinka popisuje velmi rozmanitou škálu problémů, se kterými se setkáváme. Ať už v běžném našem životě, v okolí či z doslechu. Víme, že takové problémy tu jsou, že se s nimi vypořádává celá společnost nebo určití jednotlivci. A Glennon nám ukazuje, jak se s tím rvala ona, a snaží se nám něco z toho předat dál. Konkrétně, kdybych měla pár z nich vypíchnout, tak je to rasismus, LGBT, závislost na alkoholu, bulimie, mateřství, výchova dětí, manželství i rozvod. Mě osobně se dotkla jen některá témata, jiná mi spíše sklouzla po povrchu. Přičítám to ale tomu, že to nejsou věci, se kterými bych bojovala (alespoň prozatím). I tak jsem si tam vytáhla to svoje. A to je asi na té knize nejlepší, že si z toho každý něco vybere. Něco, co se ho týká, co by mu mohlo pomoct nebo s čím bude souhlasit. Bylo to velmi zajímavé čtení.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Nat Barchánková registrovaný uživatel

děsně se mi líbí, jak je celý příběh vypraven lidsky, bez příkras a barvitě. některé části opakované víckrát a dopodrobna mi tam trochu pak překážely, přišlo mi, že je to kolikrát fakt psané na blog nez jako kapitoly do knížky. ale četlo se to hezky, Glennon otevírala mnoho, v dnešní společnosti, kontroverzních témat, které já v generaci Z už vnímám jako normální, ne nijak špatné. tudíž si myslím, že by knížka mohla oči otevřít spíše starším generacím. ale čtení jsem si dost užila, mít knížku ve fyzické verzi, zvýrazňuji jako divá. autorka to navíc všechno psala moc krásně, čtení jsem si užila moc.

E-kniha, Via, 2021,

• 4 z 5 hvězdiček Lucie registrovaný uživatel

Na knize se mi líbilo, že je ze života. Opravdová, motivující, inspirativní. Některé pasáže jsem četla a po pár stránkách si uvědomila, že knihu vlastně vůbec nevnímám a občas jsem i měla chuť zbytek té části přeskočit. Na druhou stranu jsem si tam ale našla i kousky, ke kterým jsem se vracela a četla znovu. A právě kvůli těmto řádkům zůstane kniha v mé knihovně.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 3 z 5 hvězdiček Romana Bihari registrovaný uživatel

pro mě tohle byla dost emotivní kniha s velmi citlivým námětem. často jsem byla zmatená a ztracená ve vlastních myšlenkách. ženská síla a odhodlání je něco tak powerful! četla jsem ji po kouskách, na jeden zátah se to zvládnout ani nedá. uvědomovala jsem si každé autorčino slovo a brala si ho k srdci. soucítila jsem s ní, bolest a žal, PPP, deprese, rozpad manželství…naděje, sebeláska, uvědomění sebe sama. u čtení jsem se zastavila klidně i na několik minut a přemýšlela. kniha mi nepřijde určitě na 5/5, ale většinu času jsem si ji užívala. kdo váha nad koupí rozhodně ji za sebe můžu doporučit!

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Aneta Ščotková registrovaný uživatel

Tak tohle byla emotivní jízda. Při čtení jsem si připadala jako kdybych byla na horské dráze, ale i přesto, že horské dráhy nesnáším, tuhle jsem si zamilovala. Dotýká se témat jako je LGBT, sebeláska, poruchy příjmy potravy, feminismus, alkoholismus, ale především, jakou roli mají/hrají ženy v dnešním světě. Styl psaní byl skvělý. Přirovnala bych to k povídání si s kamarádkou o životě nad hrnky kávy. Autorka rozhodně ví, jak dávat slovy do věty a hodně jejích metafor jsem si podtrhávala. Líbí se mi, že jsme se touto nenásilnou formou dozvěděli něco o autorčině životě, rodině, a hlavně jejím psychickém zdraví. Které je nejdůležitější. Začátek mě velmi zaujal, ale poté, co autorka začala psát své názory ohledně výchovy dětí a ohledně toho, jak jí nezajímají lidé, kteří nemají žádnou psychickou nemoc…no, za to ta hvězdička dolů jít musela.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 5 z 5 hvězdiček Sberatelka.knih registrovaný uživatel

Bulimie. Alkoholismus. Těhotenství. Manželství. Rodičovství. Výchova dcery vs. výchova syna. Feminismus. Rovnoprávnost. Náboženství. Rozvod. Homosexualita. Životní láska. . To a mnohem víc najdete v knize Nespoutaná. Autobiografický román, který vás donutí zamyslet se nad svým životem, nad všemi názory a postoji, které jste měli, než jste tuto knihu otevřeli. Je dost možné, že budete plakat. Ale to je v pořádku. Je taky dost možné, že změníte názor na určité věci. To je také v pořádku. Vyvíjíme se a vyvíjí se i naše postoje. . Nespoutaná se jistojistě objeví mezi nejlepšími knihami letošního roku. Zařadí se mezi nejlepší knihy, které jsem kdy četla. Takže prosím, udělejte si laskavost a přečtěte si ji!

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 1 z 5 hvězdiček Lucie Studničková (@vasniva_knihomolka) registrovaný uživatel

Kniha mě velmi zklamala. Neměla jsem od toho velké očekávání, ale najednou všichni z knihy dělali bůh ví jakou senzaci, tak jsem začínala mít nějaké očekávání, které se nakonec nenaplnilo. Ze začátku jsem si říkala, že zatím je to super, možná to bude i víc než super. Ale to jsem se mýlila. S jistotou vám můžu říct, že tahle kniha vám nezmění život. Musím uznat, že kapitoly byly docela krátké, ale hodně jsem se v jejích myšlenkách ztrácela, protože každou kapitolu přeskakovala do jiného časového období a místa a já jsem se nejdřív musela zorientovat. Některé její myšlenky byly hodně k zamyšlení a s některými jsem i souhlasila, ale tak ze 75% to byly pro mě blbosti, nesmysly. V některých situacích jsem ji nechápala a hodně věcí zbytečně řešila. Asi od 100 stránky mě to totálně nebavilo, hrozně jsem se trápila a málem se dostala do čtecí krize. Na konci knihy jsem zjistila, že děj knihy se odlišuje od anotace knihy. Každopádně za mě jedno velké NE!! A určitě si knihu znovu nepřečtu. Za mě zbytečně strávený čas, který jsem mohla využít efektivněji. Plusy. Kniha má hezkou obálku a líbily se mi názvy jednotlivých kapitol. Proto dávám jen 1 hvězdu.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Anežka Sládková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Nespoutaná je příběh po kterém bych normálně nešáhla a nevím, zda bych si ho sama o sobě přečetla, kdybych se nedostala ke spolupráci. Našla jsem v tom velmi zajímavé myšlenky, které si rozhodně ponesu dal do života. Například mě zaujal pohled na ženy se sebevědomím. "Prvotní reakce: Kdo si do prdele myslí, že je? Druhá reakce: Ona je gepardice a moc dobře to o sobě ví. Aleluja, kurva!" Kniha se četla velmi dobře a já jsem byla velmi překvapená vývojem hlavní hrdinky, hlavně posun v jejím myšlení. Musím říct, že mě bavilo postupně odhalovat její příběh a nadchnul mě vztah jejího manžela s Abby a jak krásně tuhle neobvyklou situaci zvládli. Tato kniha není návod na život, neřekne nám jak být dobré a nebo špatně osoby, ale dává zajímavý vhled do života jedné ženy, která se musela poprat s více věcmi, jenž ji potkaly. Samozřejmě jsem tam našla věci, které mě překvapily, ale naopak jsem tam našla názory z kterými se nejsem schopna ztotožnit a některé mě doopravdy štvaly. Myslím, že se jedná o krásný vhled o americké mentality. I když tam najdete věci se kterými naprosto nebudete souhlasit, tak si myslím, že jsou tam pěkné myšlenky a rozhodně vás nějakým způsobem obohatí. Rozhodně nelituji možnosti přečíst si tuhle knihu a momentálně mám v hlavě dva lidi (možná už 3), kterým bych ji chtěla věnovat. Knihu mohu doopravdy doporučit, protože každý si v ní to svoje najde a nebo aspoň získá aspoň malou představu o americkém životě a myšlení. ⭐ 4.5/5

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 2 z 5 hvězdiček Anonym registrovaný uživatel

Plno citlivých témat, důležitých myšlenek a poznatků, které vás mají donutit k zamyšlení, k prozkoumání sebe sama a vyzývají vás, abyste dali prostor svým touhám a pocitům. Na spoustu lidí to očividně fungovalo, ale já jsem měla v hlavě jen jak mě to nebaví, skoro před každou kapitolou jsem koukala, jak je dlouhá a vůbec mi nešlo se začíst. Byly tam sice i pasáže, nad kterými jsem se pozastavila a ocenila je, ale v dlouhodobějším hledisku nemám pocit, že ve mně něco zanechaly. Občas mi přišlo, že autorka hledala problémy i tam, kde žádné nebyly, pořád dokola dlouhé monology, jak ženy musí věřit samy v sebe, všechno procítit… neříkám, že je to špatně, ale v takovém množství už mě to štvalo a některé části jsem ani nevnímala, pozornost prostě utíkala jinam. Motivační knihy nejspíš nebudou můj šálek kávy a příště se jim raději vyhnu. Ale obálka je nádherná!

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 5 z 5 hvězdiček Eliška B. - knihomolka_z_hor registrovaný uživatel

Měla jsem možnost přečíst si recenzní výtisk knihy Nespoutaná a jsem za to velmi vděčná. Ta knížka je neuvěřitelná, čtení jsem kolikrát musela přerušit a zamyslet se nad tím, co jsem právě přečetla. Během čtení jsem několikrát přehodnotila svůj život a četla jsem v období, kdy se mi několik kapitol vrylo přímo do srdce. Zároveň věřím, že až si jí budu číst znovu (třeba i v řádu let), tak mi předá zase úplně jiné poselství. A tyto knihy mám nejraději. Knihy, ke kterým se mohu vracet a vždy v nich najít něco nového a obohacujícího. A mezi tyto knihy se zařadila také Nespoutaná.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 5 z 5 hvězdiček Hana Brťková (knizni.taurus) registrovaný uživatel

#recenznivytisk (děkuju Knihy Dobrovský :) Pokud běžně nečtete tenhle typ literatury, tak si rozmyslete, jestli do knihy půjdete. Pokud se rozhodnete knihu zkusit (a já vám to už teď doporučuju), tak do knihy běžte s otevřenou myslí a taky s vědomím, že vám kniha nemusí sedět úplně v každém probíraném tématu. Každopádně je to kniha, která vám může poskytnout nadhled a zamyšlení nad svým vlastním životem. Autorka nám tady představuje svůj příběh. Její příběh provází otázky sebelásky, mateřství, náboženství, sexuální orientace, závislosti, poruch příjmu potravy, atd. S tímhle příběhem, který se nám tady odkrývá, se spousta z nás neztotožní, ale o to tady ani nejde. Každý má svůj vlastní příběh a autorka se nám tady právě snaží předat to, abychom si ten svůj příběh psali podle vlastního scénáře a ne na základě “pravidel” a očekávání někoho jiného. Abychom se snažili žít tak, jak sami chceme a ne tak, abychom zapadli do škatulek, které vytváří společnost. Po přečtení knihy se vám život nezmění. Kniha vám však může poskytnout jakýsi “návod”, jak si ho změnit sám. Podtrženo, sečteno. Je to velmi zajímavá kniha, ve které si podle mého každá žena najde to své. Nemusíte a ani já sama jsem nesouhlasila se vším co autorka psala, něco mi přišlo přitažené za vlasy, ale s něčím jsem zase souhlasila na 100%. Knihu jsem četla poměrně dlouho, a i když má kniha poměrně krátké kapitoly, tak to není čtení na jeden či dva večery. Často jsem se z knihy zamýšlela. Nabízí mnoho zajímavých myšlenek, které jsem zkoumala, analyzována a nebo mě vrátily zpátky v čase v mém životě. Dejte knize prosím šanci.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček _knihomolka_karla_ll registrovaný uživatel

Tohle není žánr, který bych běžně vyhledávala. Ale velice mě zaujaly zahraniční ohlasy a recenze. Příběh je vlastně taková zpověď autorky a jak už je v anotaci zmíněno, řeší se zde opravdu široká škála témat. Od závislosti, PPP, mateřství, lásky po náboženství a mnoho dalších. Můj menší problém byl, že autorka skákala z různých svých životních etap do druhých a přechod z nich nebyl plynulý. Spíš jako bychom nacházeli různě promíchané jednotlivé útržky. Takže mi v určitých částech chyběla čtivost. Našly se i části, na které mám jiný názor, ale myslím, že si v knize každý najde to svoje.

Kniha, Via, 2021, 9788027701322

• 4 z 5 hvězdiček Sandra Vavřičková registrovaný uživatel

Nespoutaná je knihou, která okouzlila moje srdce. Glennon Doyle nám ve se své nové knize odkryje svoji duši, pocity, myšlenky a vlastně celý svůj život. Už jen toto je velice odvážné. Příběh v sobě ukrývá spoustu témat, jako například deprese, závislosti na alkoholu, poruchy přijmu potravy, mateřství, homosexualita, rozvod a spoustu dalších témat k zamyšlení. Pro mě je, ale tento příběh především o hledání sebe sama, nalezení lásky k sobě, pochopení sebe samotné. A ač se to může zdát jako neustále omílané téma dokola, teprve při čtení této knihy jsem si uvědomila, jak skutečně důležité je přijmout sám sebe a být sám sebou. V knize byly popsány i témata, které jsem nedokázala zcela pochopit, jelikož jsem je zatím nezažila, a moc mě tedy ani jejich čtení nebavilo. Například výchova dětí, rozvod atd. Nespoutaná je ten typ knihy, kterou můžete číst po celý život a přesto v ní pokaždé objevit něco nového. Kniha v sobě ukrývá spoustu krásných citátů. Takže pokud jste milovníci citátů jako já, určitě vás bude knížka bavit o to víc :)

Kniha, Via, 2021, 9788027701322