• Daniela Schmidtová Daniela Schmidtová

Pro mě je příběh takovým příjemným mixem toho, co mám v knihách nejraději. Miluji období 19. století v prostředí Londýna, mám ráda čtení o vražedném řádění a následném vyšetřování vraždy, mám ráda napětí a vhled do složitých lidských vztahů. To všechno se autorce povedlo zpodobnit na youngadult levelu (tak, aby to bylo dobře čitelné pro mladší čtenáře).

4.3 z 5 202 hodnocení čtenářů

109× 5 hvězdiček 60× 4 hvězdičky 26× 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 4 z 5 hvězdiček Zuzana Špringlová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Tak já jsem ale nadšená! Na knihu jsem se těšila, protože slibovala spojení mého oblíbeného tématu s romantickou linkou. Horor to ale určitě není. Je zde, a to především jen na začátku, ukázka pitvy. Detailní popisy byly skvělé, ale bylo jich málo – čekala jsem jich více. Příběh se točí kolem rodiny Audrey Rose Wadsworthové, sedmnáctileté mladé dívky z aristokratické rodiny. Audrey žije pouze s otcem a bratrem Nathanielm. Před pěti lety jim zemřela matka a od té doby se dívka potýká nejen s náladovostí a úzkostnosti svého otce, ale i se zjevným smutkem u svého bratra. Snaží se žít nejlépe, jak to jde, podle pravidel a společenského postavení. Audrey je ale dobrodružné povahy a nejraději svůj volný čas tráví se svým strýcem v pitevně. Zajímá se o forenzní vědu, a i když by jí to jako dívku okouzlovat nemělo, je to právě naopak. Její fascinace je někdy trochu děsivá, ale chápu, že takto mladá dívka vidí v něčem zakázaném jistou dávku nebezpečí a vzrušení. Ocitáme se totiž v době, kdy se od dívek očekávalo, že se budou věnovat domácím pracím, vyšíváním, péči o domácnost, služebnictvo a především o blaho svých mužů. Audrey je ráda ženou, pečuje o sebe, miluje vybírání nových šatů, ale přesto se v noci vydává do temných zákoutí nebezpečného Londýna. Při své práci v pitevně se seznamuje s mladíkem Thomasem a společně se vydávají po stopách neznámého vraha. Během pátrání se ale pokazí snad všechno, co se dá. Nejen, že všechny stopy vedou k její rodině, dívčin otec se pod vlivem opiátů, kterými se láduje od smrti jejich matky, uchýlí k odjezdu z města a jejího strýce zatknou pro podezření z vražd. Nechci toho moc prozrazovat, ale nudit se určitě nebudete. Akce je tam dost, neustále se tam něco děje, je to plné zvratů a silných momentů. Přesto odebírám hvězdičku za mylné označení hororu. Detektivní příběh by byl možná lepší výraz. Audrey mě občas štvala, ale to je asi normální vzhledem k tomu, že je o deset let mladší. Zato Thomase jsem si zamilovala od první věty, kterou vyloudal ze svých úst. Byl záhadný, sarkastický a ochranitelský. Pokud hledáte lehčí čtení pro pobavení a oddech, knihu doporučím. Dozvíte se i něco málo o legendárním vrahovi Jacku Rozparovači, lehkou formou – žádné studie. Takže směle do toho!

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Michaela Rejzková registrovaný uživatel

Výborné. Pořád nějaká akce a napětí až do konce.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Vendula Tůmová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knihu jsem četla jedním dechem. V příběhu dochází ke spojení brutality, kterou jsou vraždy Jacka Rozparovače známy a romantické linky. Hlavní hrdinka mi byla velice sympatická a děj příjemně plynul. Téměř do konce jsem neměla tušení, kdo je vrahem i když ke konci jsem už něco tušila. Je to kniha, která rozhodně stojí za přečtení.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 3 z 5 hvězdiček Iva Balšánková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

těžkopádně psané

E-kniha, King Cool, 2021,

• 3 z 5 hvězdiček Veve721 registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Ač se námětu nedá upřít originalita, výsledné dílko trpí mnoha nedostatky, které nešlo ignorovat. Mrzí mě to, protože jsem strašně moc chtěla, aby se mi knížka líbila - už jen kvůli krásné obálce, silné hlavní hrdince a autorce, která svou druhou sérií dokázala, že psát rozhodně umí. Bohužel jsem byla trochu zklamaná. Hlavní hrdinka je prototypem výjimečné dívky, která se odlišuje od svých vrstevnic. Místo čajových dýchánků ji baví pitvat mrtvoly a zatímco její sestřenka nahání chlapce, Audrey Rose slídí po stopách vraha. Tato informace je čtenáři vytrvale podstrkována a neúnavně opakována téměř na každé straně. "Já jsem jiná než všechny ostatní,..." Navíc i údajná záliba ve forenzních vědách vyznívá poněkud pozérsky, když Audrey Rose při pohledu na mrtvolu zvrací či omdlévá. Jaksi to nekoresponduje s tím, jak moc ji mají mrtvoly bavit. Takže přestože oceňuji pokus autorky o oživení viktoriánské éry špetkou feminismu, tady mi to přišlo kapku sílené. (Mnohem lépe s daným tématem pracuje např. Hardinge v Stromu lží.) "Rozparovač" není úplně špatná kniha, ale rozhodně vidím prostor ke zlepšení. Čtivost problémem není - příběh se nese ve stylu sherlockovských detektivek, má fajn tempo a zajímavý závěr. Bohužel však obsahuje příliš repetativních pasáží a hlavní hrdinka se chová nelogicky a pitomě. (Jen naprostá blbka by v noci vylezla z okna a beze zbraně courala po ulicích, aby našla brutálního vraha mladých žen...) Dalšímu dílu nejspíš šanci dám (když bude v nějaké slevě), ale pokusím se přistupovat k němu bez očekávaní. Budu doufat, že první díl byl jen slabším rozjezdem a my se ještě máme na co těšit. Vím, že autorka dokáže psát mnohem líp a proto jsem ochotná to s ní zatím nevzdávat.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Monika K. registrovaný uživatel

Knížku jsem přečetla jedním dechem. Mezi horory bych ji ovšem nezařadila, spíše je to detektivka s nádechem romantiky ze starého Londýna. Všem doporučuji

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Andrre Uživatel aplikace KDčko

Velmi povedená kniha, straně mě to bavilo, mega fajn bylo, že to bylo propracované s tou skutečnou událostí.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 4 z 5 hvězdiček FruityMan Uživatel aplikace KDčko Zakoupil produkt

Ze začátku mě knížka moc nechytla a odložila jsem jí. Nedávno jsem se jí odhodlala dočíst a naprostá bomba. Zbožňuji tu chemii mezi hlavními hrdiny, kterou můžeme v některých pasážích cítit. Hlavní linka je hlavně detektivní a autorka umí úžasně popsat místa činu a to napětí na konci knihy je boží. Únor 2024

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Jája296 Uživatel aplikace KDčko

Na knížku jsem se chystala již dlouhou dobu, ale teď konečně na ní přišla řada. I když nejsem cílová skupina, tak knížka se mi velice líbila. Jak se mezi vraždy dá zasadit pěkná romantická linka. Audrey-Rose sice chvílemi až příliš naivní na to, že se zabývá forenzní patologií, ale jinak sympatická. No a kdo by si neoblíbil úžasného, sarkastického Thomase. Mám ráda tyto postavy, které na první pohled vypadají jako ti špatní a jsou ve výsledku o mnoho lepší než ti, co jsou od začátku považováni za "svatoušky". Takže jen doporučuji a těším se na další díly série.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 4 z 5 hvězdiček Jana Nagyová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Vraždy, thriller, psycho, romantika a 19.stoleti, zamilovala jsem si tu sérii

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 1 z 5 hvězdiček Alexandra Sommerová registrovaný uživatel

nuda

E-kniha, King Cool, 2021,

• 2 z 5 hvězdiček Lenka Jungová registrovaný uživatel

Asi stále nevím, co si o knize myslet. Rozhodně nepatří mezi to nejhorší, co jsem kdy četla, ale můj favorit to také není. Hlavní hrdinka mi místy opravdu velmi lezla krkem. Děvče s plnou pusou keců, které se bez mrknutí oka vrhá do velmi nebezpečných situací, které vždy mají stejný výsledek: zmrzne, je vyděšená, neví, co dělat a někdo ji přijde zachránit. Ráda si o sobě myslí a říká, jak ustojí mnohé věci, o kterých si muži okolo ní myslí, že nemá šanci zvládnout, ale poté se stejně opakovaně stane, že jí je mdlo a zvrací. Na druhou stranu postava jejího love interestu Thomase byla docela vtipná, ale tím způsobem okouzlujícího šibala, který je snad v každé druhé knize. Celá zápletka nebyla nejhorší, příběh Jacka Rozparovače mám velmi ráda a tohle zpracování opravdu nebylo zlé. Ale rozhodně se nejedná o knihu, ze které tuhne krev v žilách, jak hlásá její obálka. Samotný závěr knihy byl dost zvrácený a plusové body ode mě rozhodně nezískal. Kdo je pachatelem jsem tušila už od poloviny knihy, každopádně samotný motiv mě za celou knihu ani jednou nenapadl a nakonec se mi ani nelíbil. Dávám knize dvě hvězdičky a doufám, že se mi druhý díl bude líbit více.

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Irena registrovaný uživatel Zakoupil produkt

dcera po této sérii dlouho toužila, měla ji doporučenou od kamarádky. Přečetla to během 2 dnů a prý naprosto super, napínavé, krásné a vůbec wau. Jede už druhé kolo, takže to asi bude pravda :)

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 5 z 5 hvězdiček Alžběta Pávková registrovaný uživatel

Skvělá historická detektivka, nejen pro čtenáře young adult. Tajemný příběh, doporučuji na podzim a zimu. :-) Ženská otázka a pohledy do anatomie předminulého století jsou super.

E-kniha, King Cool, 2021,

• 5 z 5 hvězdiček Eliška Svobodová registrovaný uživatel

Knížka se mi moc líbila

E-kniha, King Cool, 2021,

• 4 z 5 hvězdiček Terezia Babicová registrovaný uživatel

„Strach je hladné zviera. Čím viac ho kŕmite, tým viac rastie.“ Londýn, 19. storočie, séria brutálnych vrážd a mladá dáma, ktorá chce študovať forenzné vedy, čo sa vymyká bežným konvenciám Londýnskej spoločnosti. Príbeh je skvelo napísaný. Je v ňom napätie, neočakávané zvraty, trochu brutality a štipka romantiky 😉 Od tejto knihy som popravde veľa neočakávala, o to viac som dostala. Bolo to skvelé čítanie. Príbeh ma veľmi bavil, páčilo sa mi, že sa autorka snažila držať historických faktov a že sa nebála detailne opísať pitvy a krvavé miesta činu. Dvojicu hlavných postáv som si úplne zamilovala. Ich doťahovanie dodalo príbehu správnu šťavu. Odhaliť vraha sa mi nakoniec podarilo, aj keď som sa niekoľkokrát nechala zviesť na zlú stopu. Knihu jednoznačne odporúčam a ja idem objednávať pokračovanie, pretože má veľmi zaujíma ako bude príbeh Audrey Rose a Thomasa pokračovať a hlavne som zvedavá ako sa popasujú s ďalšou záhadou 😉 4☆/5☆

E-kniha, King Cool, 2021,

• 4 z 5 hvězdiček Runli registrovaný uživatel

Začnu tím, že to není horor! Ano jsou tam trochu nechutné scény z pitevního stolu. (Ale asi stejné jako ve Sběratelech kostí a ty rozhodně hororem nejsou). Hezka detektivka, příjemní hlavní hrdinové a určitě se pustím do dalších dílů. Jediný, co bych vytkla byl vrah. Bohužel mi to přišlo jasné od začátku, ale motiv mě teda nenapadl. Proto jen jedna hvězda dolů

E-kniha, King Cool, 2021,

• 5 z 5 hvězdiček Blanka Jeřábková registrovaný uživatel

Tato kniha se mi četla opravdu dobře ačkoliv nemusím moc romantické knihy tato byla pěti hvězdičková

Kniha, King Cool, 2021, 9788027700417

• 3 z 5 hvězdiček Radek Trousil registrovaný uživatel

První půlku knihy jsem doslova louskal a málem jsem ji odložil, ale pak se to příjemně rozjelo. Na jednu stranu velmi zajímavé téma o Jackovi a staré Anglii, ale bylo tam hodně "zbytečných pasáží" a na konci o Frankensteinovi...noo nebyl to úplně můj šálek kávy...

E-kniha, King Cool, 2021,

• 5 z 5 hvězdiček Lucie Hoser registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Skvělé čtení, napínavé :)