Hodnocení a recenze čtenářů

4.6 z 5 20 hodnocení čtenářů

16× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Standa

Ať už jste zarytými cestovateli, ať už prstem po mapě či přímo ve 3D, nebo jen rádi okusíte knihu z jiného, než vašeho žánru, musím vás upozornit, že tohle se vám bude s nejvyšší pravděpodobností, jak se říká, hraničící s jistotou, líbit. Nekecám. A proč jsem si tím tak jist? No, to je jednoduché. Nejedná se o obyčejný cestopis, ale o něco víc. Přesah do ostatních žánrů je až neskutečný. Dovolte mi to trošku osvětlit: Horor: „Ruku jsem měl připravenou na rukojeti nože a v rukách mi tuhla krev.“ Thriller: „Cítil jsem se, jako by mě někdo přetáhl kyjem po hlavě.“ Detektivka: „A stejně jako kdysi jsem po probuzení začal lovit v paměti, jak jsem se tu vlastně ocitl.“ Drama: „Ale velmi brzy jsem měl pochopit, že bez španělštiny je tu člověk ztracený.“ Špionážní: „Pravda, připomínám více uprchlíka, než turistu.“ Erotická tragédie: „Už jen dotek vody na malíčku zmenšil strachem mé přirození na polovinu.“ Mysteriózní kuchařka: „Sýr, který měl být v nálevu, v něm nebyl. Naopak, nálev byl všude tam, kde být neměl.“ Přírodopisný: „Ale gringo, tohle jsou přece alpaky, a ne lamy.“ Náboženský: „No co, jedno pivo si s nimi vypít můžu, to není žádný hřích.“ A takto bych mohl pokračovat téměř do nekonečna. Kniha je opravdu zábavná, úsměvná, napínavá, ale také je v ní mnoho zajímavých myšlenek. A to jak na straně Honzy, tak lidí, se kterými se potkává. Není to klasické „šel jsem tudy a viděl toto“, ale vyvážený mix popisu jednotlivých navštívených míst, hromady zážitků a výzev, všedních i nevšedních setkání a hlavně peckovního humoru, který mi je velice blízký. Při čtení máte skutečně pocit, že jdete vedle Honzy a zažíváte veškeré příhody s ním. Naštěstí, z tepla domova. Kniha má spoustu nádherných fotografií, putování je popisováno plynule a díky mapě na deskách víte, kde se nacházíte. To je pro mě, jakožto zeměpisného blba, naprosto úžasné. Nutno však podotknout, že ačkoliv obálka hlásí 10 000km, my ujdeme jen něco přes pět tisíc. Zrada? Kdepak, jen neutuchající touha po dalším díle, protože zakončení v Bolívii, zrovna v době kdy zemi čerstvě zužují občanské nepokoje, je dosti, dosti vypjatý. Celkové hodnocení? 10 listů koky z deseti. A dvoje náhradní fusky jako přídavek!

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 5 z 5 hvězdiček Dany

Kniha je velmi čtivá, podává kromě osobních zážitků vypravěče velmi cenné informace o životech lidí zemí, kterými procházel. Tuto knihu velmi doporučuji.

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 5 z 5 hvězdiček Jaroslava

Jelikož Honzu sleduji na fb a ig a znám jak vypráví, tak jsem se moc těšila na ucelené vyprávění, které mne nezklamalo. Libí se mi jak se s ničím nepáře, mluví jak mu "zobák narostl" a téměř ničeho (hadů snad) se nebojí :-) Mě jeho hovorová čeština byla velmi příjemná a už jsem zvědavá na pokračování. Jinak osobně žasnu, jak kluk který se potloukal na ulici, sebral kuráž, pár peněz a vyrazil do neznáma, takovou odvahu bych chtěla mít také.

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 5 z 5 hvězdiček Dagmar

krásná kniha

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 5 z 5 hvězdiček Dana Svobodová

Přečteno jedním dechem

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 3 z 5 hvězdiček Marcela

Knížka je skvělá porce smíchu - nad řádky popsanými "jak zobák narost" - , vystřídaná údivem a místy i soucitem. Je vážně velmi povedená, místa, zvyky tamních lidí nebo různé situace popsány do detailu. Nikdy bych si nemyslela, že budu číst cestopis, ale styl, jakým je kniha psána, je můj šálek kávy.

Kniha, Pangea, 2021, 9788076429468

• 5 z 5 hvězdiček Karbuska

Čtu když uspím mládě ráda (teď teda jen v představách) cestuju,takže příběhy doslova hltám a moc mě knížka a vyprávění baví a teda jako co Honzovi se děje, to je perla za perlou