4.5 z 5 6 hodnocení čtenářů

• 4 z 5 hvězdiček Josef Datel registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Čtivý lehký příběh o nelehkém tématu translidí a jejich blízkých. Jednoduchým příběhem a pojetím je kniha určena pro starší děti, už proto, že ji vypráví 13letý chlapec, jak se vyrovnává se začínající tranzicí svého o 4 roky staršího bratra (velmi dobře jsou popsány jeho dětské názory a úporná snaha to nějak pochopit a přijmout, což se mu daří jen postupně). V příběhu je schovaný i významný edukativní rozměr, kdy je řada okolností v průběhu děje srozumitelně vysvětlována. Humornou náplň příběhu zajišťují rodiče, kteří jsou tak pohlceni svými politickými starostmi, že problémy svých dětí vůbec nevnímají a odmítají je řešit - významní britští politici, prostřednictvím nichž se autor strefuje do politiků obecně, jejich bizarního chování a názorů. Závěrečnou krátkou kapitolu si autor mohl odpustit, je příšerně popisná, různé dějové linky se snaží dost neuměle uzavřít a zakončit; bylo by lepší, kdyby nechal příběh s otevřeným koncem (anebo tu kapitolu opravdu do hloubky rozpracoval a naznačil další možný vývoj děje, ale takhle je to dost patvar). Kniha pojednává o vážném tématu přístupnou formou, bez erotického obsahu, je tedy vhodná i pro dospívající čtenáře k získání potřebných informací.

Kniha, #booklab, 2019, 9788075299284

• 3 z 5 hvězdiček Jana Maturová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Hltala jsem každé slovo, knížka se četla skoro sama. Nějaká zápletka je v každé jedné kapitole, takže nepočítejte s tím, že byste se u čtení nudili.. U mnohých knih se mi stává že více, jak polovina knihy je téměř o ničem a až na konci se to trochu rozjíždí, tady se o tohle bát opravdu nemusíte. Jediná výtka je snad asi to, že se často v přímé řeči používala odpověď "Ok" nebo někomu třeba může vadit až přehnané homofobní chování rodičů, ale to k tématu samozřejmě patří a je fajn, že je tam ukázáno. Za mě skvělá kniha!

Kniha, #booklab, 2019, 9788075299284