České spotřební pohádky

Autor Pavel Ryska

Kniha ( pevná vazba )

Na prodejně

536 Kč s DPH
Běžně 599 Kč Nápověda Jsme transparentní

E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Experiment s láskou

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 1299 Kč dárek zdarma v hodnotě 398 Kč

Experiment s láskou

Kniha je průvodcem stoletou historií lidových i umělých pohádek ve službách spotřebního průmyslu. Vypráví o rytířích, kteří zachránili království zázračným mýdlem, o princeznách, vysvobozených ze zakletí vůní koblih smažených na margarínu, o chudých dívkách, z nichž se staly královny, protože dokázaly připravit tu nejlahodnější žitnou kávu,… Přejít na celý popis

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Kniha je průvodcem stoletou historií lidových i umělých pohádek ve službách spotřebního průmyslu. Vypráví o rytířích, kteří zachránili království zázračným mýdlem, o princeznách, vysvobozených ze zakletí vůní koblih smažených na margarínu, o chudých dívkách, z nichž se staly královny, protože dokázaly připravit tu nejlahodnější žitnou kávu, nebo o udatných bojovnících, ukrytých v každé láhvi Karotely. Obrázkové kartičky, lístečky a drobné sešitky vydávaly soukromé firmy v rakousko-uherské monarchii i státní podniky socialistického Československa. Pestré tiskoviny děti fascinovaly, i když nabízely jen zhuštěné verze klasických vyprávění nebo naivní texty psané na míru konkrétnímu zboží, které přímo ve vyprávění nahrazovalo tradiční kouzelné předměty. Reklamní a propagační pohádky, ilustrované populárními umělci i neškolenými anonymními kreslíři, patří k výrazným kulturním fenoménům dvacátého století. Ovlivňovaly představivost několika generací, pomáhaly prodávat průmyslové výrobky, ale nesloužily jen obchodníkům. Snažily se také vychovávat: poučovaly děti o hygienických zásadách a racionální výživě, vysvětlovaly jim výhody pojištění, význam spoření i sběru surovin. Z veřejného prostoru zmizely až po pádu komunistické diktatury, kdy je smetl příval elektronických technologií a s nimi spojených nových trendů zábavního a reklamního průmyslu.

Sdílet

Nakladatel
Nakladatelství FaVU VUT
datum vydání
24.01.2025
ean
9788021462694
Počet stran
272
jazyk
čeština
Vazba
pevná vazba
isbn
978-80-214-6269-4

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5

Další knihy autora Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 536 Kč Nápověda