0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also a crucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches,… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Sheer: Yves Saint Laurent
-
1000 Deadstock Sneakers: The Dream Collection
-
Azzedine Alaia: A Couturier's Collection
-
Historie automobilů Škoda
-
Icons of Style – Taylor Swift
-
Zapomenuté vozy Škoda
-
The Fashion Vlogger's Handbook
-
Bestseller Její duše za pomstu
-
Giger
-
Automobily I
-
Bestseller Josef Mareš: Moje případy z 1. oddělení
-
Design of the 20th Century
-
Bestseller Čtvrté křídlo
-
Bestseller Atomové návyky
-
Bestseller Volný pád
-
Bestseller Kavka & Řezník
-
Bestseller Fantasma
-
The Sources of Modern Architecture and Design
-
Cizinka
-
The Package Design Book 6
-
Bestseller Železný plamen
-
Král Lear
-
Scandinavian Design. 40th Ed.
-
Ticho ve tmě
In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also a crucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches, brochures were only available at dealer showrooms or auto fairs—hence specimens of antique and vintage car brochures are rare collector’s items today. Frequently overlooked in design and automotive histories, this ephemera offers a lucid mirror image of tastes, consumerism, and buying habits since the dawn of the automobile. Automobile Design Graphics presents for the first time a comprehensive overview of this mostly forgotten breed of collateral advertising. From the most obscure (Tucker, Ajax, Columbia) to the most iconic (General Motors, Ford, Chrysler), the visual history brings together over 500 reproductions from these rare and collectible customer brochures. Across eight decades, they present not only some of the finest cars, but also some of the best illustration and graphic design of the 20th century. Ancillary examples of automotive literature, including the elaborate dealer manuals are also featured, alongside essays by automobile and cultural historian Jim Donnelly and preeminent design historian Steven Heller. Testament to a bygone era when cars were, quite simply, the stuff dreams were made of, this book is a visual and informative pleasure for car enthusiasts, designers, and pop culture aficionados alike
- Nakladatel
- Taschen
- Rozměr
- 250 x 317
- isbn
- 978-3-8228-5371-9
- Počet stran
- 368
- datum vydání
- 1.01.2016
- ean
- 9783822853719
- Vazba
- pevná vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
5 nejkrásnějších vánočních obálek a pár tipů navíc
-
Tipy na knižní dárečky pro malé čtenáře | Vánoce voní knihou
-
Atomové šelmy: Když predátoři vyrážejí na lov postapo fanoušků | RECENZE
-
Festival Knižních závisláků 2026: Poprvé v Praze! Vstupenky v prodeji za zvýhodněnou cenu
-
Stranger Things 5: První vlna nasadila laťku hodně vysoko | RECENZE BEZ SPOILERŮ
-
Atmosféra, která pohltí: T. J. Reid přináší další silný román| RECENZE
-
V neděli začíná advent. Máte připravený adventní kalendář a vánoční knížky pro děti?
-
Nestihli jste znovu zhlédnout Stranger Things? Máme pro vás shrnutí 1.-4. série
-
Keeping 13 - Emocionální kolotoč, který budete milovat | RECENZE
-
Příběhy mezi regály: Křest kalendáře Muž roku a Anděl mezi zdravotníky
-
Kletba pravé lásky: Když pohádka potemní | RECENZE