Afekt, výraz, performance Jiří Anger

Afekt, výraz, performance - Jiří Anger

Afekt, výraz, performance

Jiří Anger

Četl(a) jsem
Chci přečíst

Kniha ( pevná vazba )

Do košíku

295 Kč s DPH
Ušetříte 35 Kč Běžně 330 Kč

E-shopové listy

K nákupu nad 149 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Frank Sinatra: Filmové dědictví

K nákupu nad 999 Kč dárek zdarma v hodnotě 699 Kč

Frank Sinatra: Filmové dědictví

Kniha usiluje o dialog mezi současným afektivním obratem v humanitních vědách a zkoumáním filmové formy. Východisko tvoří model dvousměrného pohybu mezi melodramatickým excesem a afektovou teorií. Melodramatický (nad)žánr využívá určitý repertoár excesivních výrazových prostředků k vyjádření krajních emocionálních stavů či situací, zejména… Přejít na celý popis

lunární Už máte svůj lunární kalendář Krásné paní pro rok 2021? Více informací

Popis

Kniha usiluje o dialog mezi současným afektivním obratem v humanitních vědách a zkoumáním filmové formy.
Východisko tvoří model dvousměrného pohybu mezi melodramatickým excesem a afektovou teorií.
Melodramatický (nad)žánr využívá určitý repertoár excesivních výrazových prostředků k vyjádření krajních emocionálních stavů či situací, zejména utrpení, které plyne z nedosažitelnosti objektu touhy.
Tento melodramatický exces se typicky uplatňuje v momentech, kdy děj ustrne v symbolickém uspořádání a vše se soustředí na gesta a pózy ohromených postav.
S daným druhem excesu pracují také četné experimentální filmy, které jej však skrze expresivní a performativní operace s prostorem, časem a tělesností proměňují natolik, až se stává afektivním.
Pojem afekt, často vymezovaný jen abstraktně či negativně, lze potom chápat jako výsledek ozvláštnění emocionálních znaků, který vyjevuje, jakým způsobem se těla a objekty zasažené patosem mohou měnit, aniž by se ustálily v rozpoznatelných gestech či symbolech. Na základě specifických stylistických mechanismů tak afekt získává svébytnou estetickou variantu, totiž variantu melodramatickou.
Rozbor konkrétních filmů Wernera Schroetera, Kennetha Angera či Carmela Beneho v kontextu spřízněné umělecké a experimentální tvorby ukazuje, jak tento dvousměrný model funguje a jaké podněty může přinést jak pro studium afektů, tak pro filmovou teorii.

Sdílet 0

Nakladatel
Filozofická fakulta UK v Praze
datum vydání
7.5.2018
isbn
978-80-7308-768-5
ean
9788073087685
Jazyk
čeština
Počet stran
176
Vazba
pevná vazba

Bestseller v knihy Dobrovský

107826. v e-shopu | 126526. minulý týden | 27219. nejlepší dosažené 31.08.2020

164. v Film | 187. minulý týden | 153. nejlepší dosažené 21.10.2020

Hodnocení čtenářů

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Nic moc 1 2 3 4 Perfektní 5

Další knihy autora