Nyxia povstává – armageddon se blíží, je čas bojovat!

Nyxia povstává – armageddon se blíží, je čas bojovat! - titulní obrázek

Závěr trilogie už k sobě tradičně poutá mnoho pozornosti, předchozí dva díly byly čtenáři napříč širokým věkovým spektrem opravdu hojně vychvalovány. Na české knižní databázi nekleslo jejich hodnocení pod průměrných 87 %. A tak nezbývá než se ptát, zda i zakončení této ságy drží stejně vysoký standart, jako její předchůdci.

Emmett i ostatní členové legendární skupiny „Genesis“ doslova melou z posledního. Místo intergalaktického seznámení se s vesmírnou civilizací a hromadou peněž k tomu se nyní střetávají s lidskou chamtivostí, proradností a vypočítavostí. Babylon, megalomani korporace, která zpočátku slibovala hory, doly a zlaté pruty nyní prudce otočila. O blahobyt a bezpečí své posádky se už nezajímá, středobodem jejich myšlenek se stala temná hmota jménem „nyxie“, v této komoditě se skrývá recept na neskonalé finanční přítoky, jen její těžba přináší slušný obnos, vlastnit celou plochu, kde se tahle „látka“ nachází, to je klíč k neomezenému finančnímu zajištění.

Ovšem movití investoři netuší jednu prostou, leč hořkou pravdu – planeta se řítí do záhuby. Její dva měsíce se mají za nedlouho srazit a přivodit tak zkázu, kterou dosud nezažili ani dinosauři na Zemi. Hodiny osudu pomalu odtikávají svůj pohřební pochod. V sázce je příliš mnoho, buď se zachráníte, nebo zahynete mučednickou smrtí. Čas je neúprosný, hraje se doslova o všechno!

Poslední kniha z trilogie zavane své příznivce přesně do těch končin, ve kterých je předchozí díl zanechal. Ocitáte se tak přímo uprostřed ekosystému, který pomalu směřuje ke svému nepříliš lichotivému osudu. I přesto, že se jedná o apokalyptický exteriér, tak je zde vykreslen na výbornou. Barvité prostředí se spoustou detailů, jako obvykle dotváří celkový dojem. Reintgen stejně jako ve své předchozí tvorbě využívá veškerého svého spisovatelského umu, a kromě primární dějové linie, ve které se pilotní protagonisté zuby nehty rvou o holý krk, přidává i drobné poznatky z fungování přírodního okolí, díky čemuž se do knížky doslova ponoříte.

Jak již bylo nastíněno, půjde zejména o přežití. Můžete si tak být jistí, že o vesmírné souboje a strastiplné vztahové patálie nebude nouze. I přes veskrze tradiční vzorec však Reintgen nesklouzl k žádnému klišé. Ano, sice dostanete klasickou zápletku s akčními bitkami, ale nemusíte se vůbec ničeho obávat, protože kromě „dobrého standardu“ je vám nabídnuto i moře drobných, leč velmi důležitých plusových částí, které vám veskrze umožní jedineční čtenářský prožitek.

Sečteno a podtrženo, zakončení je přesně takové, jaké ho očekáváte – intrikánské, překvapivé, ale i poučné. Za sebe mohu celou tuto sérii doporučit nejen milovníkům dobrých dystopických příběhů s trochou sci-fi, ale i těm, kdo v těchto dnech hledají nějaké rozptýlení. Jo a mimochodem, kdybyste byli náhodou zoufalí, že tady putování končí, tak hlavu vzhůru, protože se brzy dočkáme nové série, která u zahraničních fanoušků sklízí jen nadšené ovace!