Kronika Netesaného trůnu I. - Císařovy čepele. První díl strhující fantasy série

Kronika Netesaného trůnu I. - Císařovy čepele. První díl strhující fantasy série - titulní obrázek

Vydejte se na nevšední dobrodružství sourozenců rodu Malkeenianů! Tato pouť za spravedlností a přežitím nebude vůbec jednoduchá.

Sourozenci v nebezpečí

Císař Annurského království byl zavražděn! Pro všechny občany je to samozřejmě velký šok, ale nejvíce tato zpráva zasáhla tři císařovy potomky, Kadena, Valyna a Adare. Sourozenci vědí, že teď už nemohou nikomu věřit. Jsou potomci slavného císaře, a tím pádem i hlavním terčem. Od této chvíle se musejí mít na pozoru před svými nepřáteli ale i přáteli, jelikož každý může zradit.

Nesmějí ztrácet čas truchlením, pokud nebudou dostatečně ostražití, můžou skončit s dýkou v zádech. A aby toho nebylo málo, jsou od sebe vzdáleni týdny nebo dokonce i měsíce cesty. Proto se musejí spoléhat sami na sebe a snažit se vyřešit jednu z největších záhad – najít a dopadnout vraha svého otce a odhalit další spiknutí, která jsou proti nim namířená.

Právoplatný dědic Netesaného trůnu

V příběhu se nejdříve podíváte za Kadenem, pravým dědicem Netesaného trůnu a samotného Annuru. Právě on se má stát (po smrti svého otce) novým císařem. Kaden byl před několika lety odvezen z hlavního města do kláštera Ashk ‘lan, o kterém nikdo přesně neví, kde leží. Jeho výcvik je však přerušen, když se začne objevovat tajemná šelma, která mnichům masakruje zdejší dobytek. A pomoc je v nedohlednu.

Proč by ale císař svého nástupce posílal k mnichům a ne do vojenského tábora, kde by se mohl naučit opravdovému boji?

Kettralský bojovník

Dále se podíváte za Valynem hui‘Malkeenianem, který byl také odvezen z města do vojenského tábora, aby podstoupil ten nejtvrdší a nejnebezpečnější výcvik vůbec. Při snaze jej absolvovat zemřelo již mnoho kadetů, kteří se připravovali na nejdůležitější zkoušku ze všech – na Hullovu zkoušku. Pokud ji úspěšně zvládnou, stanou se z nich oficiálně kettralové, nejelitnější bojovníci v zemi.  Při jedné vojenské akci Valyn nachází umírajícího bojovníka z řad císařovy gardy. Ten mu poví tajemství.

Celá jednotka vojáků byla vyslána, aby Valyna a jeho bratra Kadena odvedli do bezpečí. Někdo je však zradil. Jde jim všem o život.  A nikdo jim nepřijde na pomoc.

Císařova dcera

Adare je po smrti svého otce povýšena na ministra financí. Ani ona se však nenachází v jednoduchém postavení. Ostatní ministři se totiž nemohou spokojit s faktem, že byla povýšena na tak důležitou pozici právě žena. Mimo jiné má na starosti odsouzení otcova vraha, který si je až příliš jistý tím, že bude brzy svobodný. Co jiného jí však zbývá, než čekat, až se právoplatný dědic Netesaného trůnu vrátí a vše zachrání? Nebo se plete a nikdo už nepřijede?

Nebezpečný fantasy svět

Císařovy čepele byla jedna velká a nebezpečná jízda. Na začátku vás autor vtáhne do víru nového a nebezpečného světa a jeho bohaté historie. Zjistíte důležité informace o sourozencích, jejich minulosti a o jejich současném stavu. Kniha už od začátku nabírá obrátky a čtenář se nejednou přistihne, že zadržuje napětím dech a nedokáže se od příběhu odtrhnout.

Poté, co se podíváte do všech zákoutí onoho světa, se kniha začíná více soustředit na Kadena s Valynem, kteří v tomto příběhu mají opravdu významnou roli. Díky tomu se o  Adare dozvíte jen v několika málo kapitolách. Pokud si čtenáři císařovu dceru oblíbili, nezbývá jim nic jiného, než si počkat na rozsáhlejší odhalení jejího příběhu v dalším díle s názvem Prozřetelnost ohně.

Ve všech třech dějových liniích se nám dostává různých druhů podezření, intrik, záhad a nebezpečí života, která se neustále stupňují, a i když si čtenář myslí, že už vyřešil tuto záhadu, nakonec je velmi překvapen. S velkým množstvím akce a napětí můžeme vše sečíst, podtrhnout, a vznikne skvělý a strhující první díl fantasy série Kroniky Netesaného trůnu. Takže pokud máte čas a chuť na nebezpečný svět a pořádnou akci, pak jsou pro vás Císařovy čepele tou pravou volbou