RECENZE: Kluk odvedle

RECENZE: Kluk odvedle - titulní obrázek

Je léto, období odpočinku, slunce a letní lásky. A jelikož je můj srpen ve znamení diplomové práce, neváhala jsem ani chvíli, když se mi naskytla příležitost zpříjemnit si jej romantickou novinkou Kluk odvedle od Katie Westové. Jak se mi kniha líbila se dočtete dále.

O autorce

Kasie Westová je u nás již poměrně známá autorka romantických příběhů zejména pro dospívající dívky. Kromě psaní ráda poslouchá alternativní rock, čte a věnuje se wakeboardingu, i když (na rozdíl od její hlavní hrdinky Charlie) není žádnou sportovkyní. Vystudovala Fresno State University a nyní pokračuje ve svém doktorském studiu. Žije v Kalifornii, díky čemuž ví, jak napsat správnou knihu pro toto roční období.

Jak jsem již zmiňovala, Kasie Westová je v žánru young adult známá, i já její jméno nejednou slyšela, ale žádnou z jejích knih jsem doposud nečetla. Její knihy bývají zpravidla „stand alones“, tedy knihy, které nebudou mít žádné další pokračování, což je podle mě u letních romancí naprosto ideální. Kluk odvedle je na tom stejně.

Hlavní hrdinka Charlie celý svůj život strávila ve společnosti kluků, o mámu přišla při autonehodě, a tak vyrůstala v domácnosti s tátou a třemi staršími bratry. Hned za plotem bydlí nejlepší kamarád jejích bratrů Braden. Není tedy divu, že o tom, jak se bavit s kluky a být skvělou fotbalistkou i vytrvalou běžkyní, ví prakticky všechno. V holčičím světě „mejkapu“ a módy je ale dočista ztracená. Kvůli pár peripetiím s řízením je ovšem nucena najít si brigádu a světe div se, skončí, respektive začne, v módním butiku, což je práce daleko za její komfortní zónou. Musí začít omezovat sport a sžít se s novým prostředím, proto když večer nemůže spát, schází se u plotu se sousedem Bradenem a společně si sdělují své problémy.

Postavu hlavní hrdinky jsem si rychle oblíbila, přišla mi sympatická a vtipná a bylo zábavné pozorovat, jak se ocitá v novém prostředí, postupně si zvyká a vlastně zjišťuje, že se jí to začíná líbit. Jednou z věcí, u které mě kniha vždy dokázala pobavit, byly dialogy mezi Charlie a jejími bratry, jež i mě samotné připomínaly některé z rozhovorů u nás doma. Také ústřední pár se dle mého k sobě hodil a obou jsem už od začátku fandila.

Tento romantický příběh je vhodný hlavně pro dospívající dívky a řeší se v něm zejména nástrahy dospívání, poznávání sama sebe a první zamilovaní. Je to sladký a naivní příběh, prostě lehká a jednoduchá četba, u které si odpočinete, a i když vás v knize žádné velké překvapení ani zvraty nečekají (a už z anotace a názvu mnozí předvídají, jak to dopadne), kniha má oproti jiným „romanťárnám“ své speciální kouzlo a myslím si, že určitě stojí za to si ji přečíst. Sice se jedná o nejdelší „westovku“, ani tak mi ale příběh nepřišel dlouhý či zbytečně utahaný, naopak by mi vůbec nevadilo, kdyby byl ještě o trošku delší.

Kluk odvedle je sladký příběh pro každou teenagerku, která své letní dny chce naplnit četbou a krásným sněním a absolutní nutnost pro fanoušky Kasie Westové a krásných knižních obálek.