0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazba268 Kč
Běžně 299 Kč
Kniha ( měkká vazba )
Nová historie grafického designu z pera profesora Illinoiské univerzity S. J.Eskilsona přináší nové pohledy na vývoj grafického designu od historie po současnost. The history of graphic design is a very underpublished subject for such a widely studied discipline. Now Stephen Eskilson provides a scholarly and accessible account of the field from… Přejít na celý popis
Zamilovat se do něj bylo jako stát na kraji útesu a dívat se do rozbouřeného moře s vědomím, že stačí jen jeden krok, aby tě nezkrotný živel nenávratně pohltil. Zamilovat se do něj bylo jako letní večery, kdy po parném dni přichází chvíle odpočinku...
Více informací
Nová historie grafického designu z pera profesora Illinoiské univerzity S. J.Eskilsona přináší nové pohledy na vývoj grafického designu od historie po současnost. The history of graphic design is a very underpublished subject for such a widely studied discipline. Now Stephen Eskilson provides a scholarly and accessible account of the field from Gutenberg to today. His approach is distinctive in that, for the first time, the subject is fully discussed in the light of prevailing political, social, military and economic conditions, nationalism, and gender. Clearly designed and easy-to-follow, the book tells the story chronologically with key topics developed in more than one chapter by way of cultural comparison. It covers a host of different materials: book, journal, magazine and album covers; photographs, prints, posters, logos and websites. Featured designers include Albers, Benton, Brody, Earls, Glaser, Morris, Rodchenko, Sagmeister, Scher and Toulouse-Lautrec. Logo designers Bass, Chermayeff & Geismar and Rand receive substantial coverage. Pioneering typographers range from Garamond, Caslon and Morison to Hoefler, Licko and Carter.
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.