Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu
Kniha ( měkká vazba )
- Produkt je nedostupný.
Marketingový výzkum je disciplína, která pomáhá poznávat trh i jeho jednotlivé části. Výsledky výzkumu pak slouží jako východisko při manažerském rozhodování, v akademické oblasti jsou zase důležitým zdrojem poznatků pro odborné studie. Metody marketingového výzkumu nachází uplatnění nejen v oblastech ryze ekonomických, ale i ve státní správě a v… Přejít na celý popis
Spalující napětí, nelítostní draci a jejich jezdci! Romantická fantasy, která uchvátila svět, je konečně tady! Více informací
Marketingový výzkum je disciplína, která pomáhá poznávat trh i jeho jednotlivé části. Výsledky výzkumu pak slouží jako východisko při manažerském rozhodování, v akademické oblasti jsou zase důležitým zdrojem poznatků pro odborné studie. Metody marketingového výzkumu nachází uplatnění nejen v oblastech ryze ekonomických, ale i ve státní správě a v různých zájmových sdruženích.Učebnice se věnuje první fázi marketingového výzkumu, tedy sběru dat. Jedná se totiž o činnost, která zásadním způsobem rozhoduje o úspěšnosti celého výzkumu. Pokud bychom ji podcenili, mohly by se další fáze výzkumu stát jen analýzou nepřesných údajů, a mohlo by se tak dojít ke zcela zkresleným závěrům.Kniha přehledným a systematickým způsobem seznamuje čtenáře s metodami a technikami sběru marketingových dat. Klíčová část se zabývá metodikou tvorby výběrových souborů. Jsou popsány a vysvětleny postupy aplikace náhodného výběru, systematického, kvótního a stratifikovaného výběru. Je ukázáno, jak v reálném marketingovém prostředí tyto znalosti aplikovat. Jsou také přiblíženy základní principy pro vytvoření dotazníku, jsou uvedeny typy otázek a způsob jejich jazykové a logicky správné formulace. Stranou nezůstává ani metoda sběru informací prostřednictvím pozorování a experimentu. Pozornost je věnována i výzkumům kvalitativním. Je vysvětlen proces rekrutace respondentů, příprava scénáře pro kvalitativní rozhovor, zásady vedení skupinové diskuze i individuálního rozhovoru. Jsou objasněny techniky, které se pro získání kvalitativního typu informací používají. Přiblíženy jsou také moderní metody získávání primárních informací založené na pokročilejších technologiích, např. neuromarketing či face tracking.Na závěr jsou stručně zmíněny také národní výzkumné projekty „Maloobchodní audit“, „Panel domácností“ a měření sledovanosti médií, s cílem vysvětlit jejich praktické uplatnění a využití výsledků v marketingové praxi. Poslední kapitola se zabývá etikou v marketingovém výzkumu.
- Počet stran
- 112
- datum vydání
- 1.10.2015
- isbn
- 978-80-7400-585-5
- Vazba
- měkká vazba
- datum dotisku
- 28.06.2018
- ean
- 9788074005855
- Rozměr
- 165 x 240 x 8
- jazyk
- slovenština
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Maloobchodní cena
Minimální prodejní cena:
0 Kč
Nápověda
Články, které stojí za pozornost
- Jaro plné změn: Předělali jsme tři prodejny!
- V jámě lvové – Dostanou konečně ti ufouni po tlamě, nebo lidstvo padne? | RECENZE
- Limitovaná edice, pokračování hororové série a další knižní novinky | Vůně nových knih #14
- Dějiny temné i tajemné - odhalte záhadné české zločiny | RECENZE
- Je možné zabránit vraždě, která se stala? | Bookcheck - Stane se včera
- Ďáblův deník – Nahlédněte do mozku nemilosrdného sériového vraha | RECENZE
- Máme pro vás audioknihu zdarma! Pojďte si pro ni
- Dny v knihkupectví Morisaki – udělejte si pohodové odpoledne v japonském antikvariátu | RECENZE
- 6 nejčtivějších dubnových novinek plus jedno exkluzivní vydání navíc!
- Tíživé ticho - Robert Bryndza přináší strhující survivor thriller | RECENZE
- Chtěli byste předem znát délku svého života? | Bookcheck Život na míru
- Uvidíme se v srpnu – posmrtně vydaný román G. G. Márqueze je sexuální dobrodružství, ze kterého se vám rozbuší srdce