Pop Art
Pop Art - Tilman Osterwold Nedostupné

Kniha ( pevná vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Dobrá záložka 80 - Princovo rozjímání

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 499 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

Dobrá záložka 80 - Princovo rozjímání

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, and the role of the artist and artwork. The movement’s primary provocation was to defy ideas of the artistic… Přejít na celý popis

Oslavte Mezinárodní den knihy | Je tu DOPRAVA ZDARMA! Oslavte s námi Mezinárodní den knihy! Jsou tu dny DOPRAVY ZDARMA, během kterých za vás zaplatíme poštovné my! Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, and the role of the artist and artwork. The movement’s primary provocation was to defy ideas of the artistic canon or “originality” by integrating mass market imagery into their works. Whether advertising slogans, famed Hollywood faces, comic-strip-style characters, or the packaging of consumer products, the likes of Robert Rauschenberg, Claes Oldenburg, Andy Warhol, and Roy Lichtenstein knowingly reproduced mundane, everyday images from popular culture. At the same time, Pop art reduced the role of the individual and challenged the notion of originality by deploying mass production techniques such as screen printing. Like a hall of mirrors, the resulting works came to interrogate both the ideas and desires of contemporary culture, and its state of simulacra, whereby images, substitutes, and representations come to define the experience of “reality.”In this book, Tilman Osterwold explores the styles, sources, and stars of the Pop Art phenomenon. From Lichtenstein’s comic-book aesthetics to Warhol’s images of Marilyn, it explores how a movement that interrogated the icons of its time came to produce icons of its own. The author Tilman Osterwold studied art history, archaeology, philosophy, and psychology, obtaining his PhD in art history in 1969. After teaching at university for many years, he was director of the Württembergischer Kunstverein from 1973 to 1993. He has organized numerous exhibitions and published widely on the subject of 20th century art and culture.

Sdílet 0

Nakladatel
Taschen
Rozměr
240 x 316
isbn
978-3-8365-2009-6
Počet stran
240
datum vydání
1.01.2015
ean
9783836520096
Vazba
pevná vazba
jazyk
angličtina

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda